Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-28, 22:24
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drgrind
Ja det har ju aldrig hänt tidigare i historien Mark Chapman typ, men att en förvirrad knarkare tar fel på person (i det här fallet cederblad/segerblad som han även hade någon form av konflikt med) som har ungefär samma klädstil och längd är som att annunaki kommer ner från planet-X enligt dina beräkningar då alltså?

Jo tjena, 3:ans sensation!
Sigge C var en betydelsefull person i CP:s liv. Inte fan skulle han skjuta honom. Det är att gripa efter halmstrån och i nivå med att påven skulle ha gjort det.
Citera
2013-01-28, 22:28
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mike76
Jovisst hade jag haft ett kriminellt beteende rakt igenom,hade jag också dragit valser, jag kan ha gjort det vecka 1,eller så minns jag inte vecka 2, vecka 3 kan jag ha gjort det i sömnen,osv osv. Cp klarade lögndetecktrors testerna nykter,t.o.m live. Han borde varit ganska skakig utan droger, sprit,osv. Skulle han ha tagit fel på person skulle han ha torskat omgående.Skulle han ha klippt S.Cedergren av misstag skulle han åkt in fortare än en japs som kommer på strippklubb.

Rent sakligt bygger teorin på CP som gm på att han sett Palme vid grand och sedan följt efter för att invänta paret vid Dekorima. Han skulle alltså hela tiden sett fel.
Att han skulle tagit fel på person är bara en media-anka.
Citera
2013-01-28, 22:29
Medlem
Grandiosos avatar
Den kriminalförfattande numera pensionerade polisprofessorn Leif GW är ju på tapeten
just nu genom sin dramaserie om Palmemordet där han då har sin alldeles egna lösning
på saken, och här ger Ingemar Krusell som suttit med i mordutredningen som
biträdande spaningsledare, sin syn på sista delen i Perssons trilogi "Faller fritt som i en dröm".

Citat:
Det är med stor konstnärlig frihet och med ett vigt hopp över fakta, som Leif G W lägger sitt pussel. Han är en glänsande berättare. Det blir aldrig tröttsamt att läsa igenom bokens 550 sidor. Författaren har också en humoristisk jargong, som man känner igen från kaffeborden. Den påminner på sätt och vis om Holmérs torra humor. Naturligtvis har han också vävt in såväl sex som sexistiska inslag. De sistnämnda är av ganska grovt slag och borde föranleda ett ramaskri från feministiskt håll. Leif G W har lyckats måla upp mera utopiskt än trovärdigt scenario. Palmemordet blir naturligtvis uppklarat utifrån vänsterns önsketänkande. Det fick inte vara en simpel A-lagare från Rotebro som mördade statsministern. Det är lätt för den oinvigde att tro, att lösningen på mordet kunnat vara så enkel som i boken. Men det handlar ju om en kriminalroman, och som sådan är den ingenting annat än en ond saga för vuxna. Ja, i boken ”Faller fritt som i en dröm” finns mycken ondska.

INGEMAR KRUSELL

http://www.olandsbladet.se/index.php?placid=16&placid_text=6&id=6342
Senast redigerad av Grandioso 2013-01-28 kl. 22:32.
Citera
2013-01-28, 22:30
Medlem
Drgrinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Jo tjena, 3:ans sensation!
Sigge C var en betydelsefull person i CP:s liv. Inte fan skulle han skjuta honom. Det är att gripa efter halmstrån och i nivå med att påven skulle ha gjort det.

Jaja men du hävdar ju på fullt allvar att en tjackis i ~30 års åldern är en allt för sliten människa för att kunna skjuta en torr liten sosse det är ju ett rätt patetiskt påstående det också.
Citera
2013-01-28, 22:31
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den kriminalförfattande numera pensionerade polisprofessorn Leif GW är ju på tapeten
just nu genom sin dramaserie om Palmemordet där han då har sin alldeles egna lösning
på saken, och här ger Ingemar Krusell som suttit med i mordutredningen som
biträdande spaningsledare, sin syn på sista delen i Perssons trilogi "Faller fritt som i en dröm"..

http://www.olandsbladet.se/index.php?placid=16&placid_text=6&id=6342

GW:s romaner är fiktion. Det har aldrig varit frågan om annat.
Citera
2013-01-28, 22:34
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Jaja men du hävdar ju på fullt allvar att en tjackis i ~30 års åldern är en allt för sliten människa för att kunna skjuta en torr liten sosse det är ju ett rätt patetiskt påstående det också.

Nej du har fel!

Jag säger att han i påtänt skick i princip kunde göra vad som helst.

Däremot inte fatta de logiska beslut och göra de förberedelser som leder fram till mordet, utföra det och sen fly utan att åka fast.
Citera
2013-01-28, 22:37
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
1. Pelle Svensson var en jävligt duktig brottare om du inte visste det innan...
Mycket skit har kastats på honom genom åren i hans egenskap av försvarsadvokat.
Visst - befogat i flera fall men allt igenom så usel som vissa tydligen vill framställa
honom som tror jag inte att han var i det yrket.OS-SILVER 64, VM Guld 70,71. Slog larm om anabola 73. Hans bästa insats . Hans teoribygge som innebar att han skrev Tingströms dagböcker gör trovärdigheten låg.

2. Ett tveklöst ja på den frågan! Grandmannen förvandlar sig sedermera till Dekorimamannen
och det är alltså ingen annan än mordlystne CP som är bådadera.
Så enkelt var det.
Signalement Grandmannen : 40-45år , jacka till midjan,keps m spänne på huvudet, lite rund om magen , glasögon och170-80cm lång. Dessutom det vittnet som sett honom på ett par meters håll att det var inte CP, en helt annan typ. Följdaktligen kallades vare sig Storhök eller Korhonen till rättegångarna.

Signalement Gärningsmannen:.180-85cm, kraftig.ej tjock bredaxlad, rock ner till knäna och stickad mössa.
En anledning till att det är.satans svårt hur CP kan byta utseende och kläder.
Varför ska det vara så satans svårt att ta till sig detta...?
Ett enkelt fall med en enkel lösning.
Ibland är det inte svårare än så faktiskt.

Och ha i åtanke att de flesta politiska mord begås av en alldeles ensam gärningsman utan
några bakomliggande krafter. Rena psykfallen för det mesta. Som den mycket svårt
psykiskt sjuke Mihailovic som dödade Anna Lindh.
Fortfarande lika knäpp i skallen. Fortfarande livsfarlig vilket bevisades för inte så länge
sedan då han gav sig på en annan intagen på den slutna psykiatriska avdelningen där han
befinner sig sedan mordet på våran dåvarande utrikesminister 2003.

I teorin om CPsom gärningsman ska han sett OP utanför GRAND vid.2100.Blivit förbannad brutit sig in hos Sigge , utan att någon märker det. Det sista blir desto märkligare då knarkspanare har Sigges lägenhet under uppsikt fram till 2200. Spanarna ser inte.Pettersson.den kvällen heller. Satans svårt att förstå.

Därefter.ska han trots allt hitta ett vapen.med.ammunition som kan slå igenom skottsäkra västar. Sedan väntar påtände Pettersson någon timme i kylan och avvaktar tills ett perfekt läge uppstår . Skjuter Palme med perfekt.skott. Missar hårfint Lisbeth och flyr undan utan att någon gripit honom . Jag lämnar därhän PUs alla försök att.snärja CP med Nässen som överstepräst.
Citera
2013-01-28, 22:41
Medlem
Drgrinds avatar
Citat:
Nej du har fel!

Jag säger att han i påtänt skick i princip kunde göra vad som helst.

Däremot inte fatta de logiska beslut och göra de förberedelser som leder fram till mordet, utföra det och sen fly utan att åka fast.

Ja det enda beslutet han var tvungen att göra var ju om han skulle stå kvar och vänta på polisen eller springa därifrån inget jätte hightek direkt, resten anser jag isåfall bara vara en fråga om tur/otur. Kan du säga att den som än höll i pistolen hade en vattentät plan för att inte åka fast? ponera att han ramlat och brutit benet hur hade det blivit då? precis det handlar om en del om tillfälligheter.
Citera
2013-01-28, 22:43
Medlem
Citat:
Rent sakligt bygger teorin på CP som gm på att han sett Palme vid grand och sedan följt efter för att invänta paret vid Dekorima. Han skulle alltså hela tiden sett fel.
Att han skulle tagit fel på person är bara en media-anka.

Exakt. Att han skulle ha sett fel är inte ens troligt, nog för att karln var nere, men inte fan så råkar man skjuta statsministern av misstag. och inte fan kommer man undan med det iaf inte i hans possition i samhället...nej media-anka är rätt ord. I hans sits hade jag fan kunnat erkänna mordet på, JFK, Martin Luther King, Gustav den III, Karl XII, om jag fick lite stålar, när hela jävla utredningen gick åt helvete så tog man och gjorde Christer P till en nyttig idiot som han var och förblev. Han fick stålar,och kunde finansiera sitt missbruk, utan en enda dag på kåken,grattis cp. Och utredarna som valde han till mördaren. 27 års ren lögn finansierat av ngn eller några miljoner. Starkt jobbat utredare
Citera
2013-01-28, 22:46
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ja det enda beslutet han var tvungen att göra var ju om han skulle stå kvar och vänta på polisen eller springa därifrån inget jätte hightek direkt, resten anser jag isåfall bara vara en fråga om tur/otur. Kan du säga att den som än höll i pistolen hade en vattentät plan för att inte åka fast? ponera att han ramlat och brutit benet hur hade det blivit då? precis det handlar om en del om tillfälligheter.

Men du envisas....
Poängen är att en full påtänd psykisk störd pundare varken har anledning eller förutsättningar att utföra ett sånt här mord och dessutom komma undan. Han är intresserad av knark, sprit och pengar. Varför skulle han sätta sig i en sån här situation? Det finns ingen logik. Punkt!
Citera
2013-01-28, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ntz
Aftonbladet har bara kokat ihop detta för att sälja lite lösnummer.
Ja, det är klart att de har. Det är ju uppenbart för var och en som läser den första artikeln och som har en så kallad hjärna bakom pannbenet. Men tyvärr har många läsare inte intellektet påkopplat, och det vet Aftonbladet.
Citera
2013-01-28, 22:48
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Ja, det är klart att de har. Det är ju uppenbart för var och en som läser den första artikeln och som har en så kallad hjärna bakom pannbenet. Men tyvärr har många läsare inte intellektet påkopplat, och det vet Aftonbladet.

Nu är det så att Expressen har samma uppgifter även om AB var först... (tror jag)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in