2012-08-14, 14:21
Medlem
Tjena! tänker satsa på att bli antagen via Arkitektprovet då jag inte har betyg eller HP att komma in det hållet .
Börjat nu i sommar att träna min konstnärliga förmåga lite, troligtvis blir jag inte skicklig nog inför 2013s prov men kanske 2014
Har nyss börjat träna så är inte vidare bra, försöker vara lite kreativ och inte rita så konkreta teckningar =)
Här är några få smakprov av allt jag har gjort .. ge tips!!

http://www.ladda-upp.com/bilder/73438/arkitektprov

Tack på förhand
Citera
2012-08-14, 15:18
Medlem
HerrKattssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmal
Tjena! tänker satsa på att bli antagen via Arkitektprovet då jag inte har betyg eller HP att komma in det hållet .
Börjat nu i sommar att träna min konstnärliga förmåga lite, troligtvis blir jag inte skicklig nog inför 2013s prov men kanske 2014
Har nyss börjat träna så är inte vidare bra, försöker vara lite kreativ och inte rita så konkreta teckningar =)
Här är några få smakprov av allt jag har gjort .. ge tips!!

http://www.ladda-upp.com/bilder/73438/arkitektprov

Tack på förhand

Mitt tips är att gå till en second hand-affär/bokbörs och leta upp lite billiga böcker om arkitektur eller dylikt och bläddra igenom. Börja sedan skissa och öva tills du kräks. Att skissa upp proportionerliga byggnader är extremt svårt så ge inte upp. Testa att återskapa och blanda klassiska byggnader och försök skapa något eget. Givetvis finns det en rad olika program du kan börja lära dig men fokusera på papper och penna till en början.

Var heller aldrig nöjd med det du gör, kan suga i längden men brukar oftast driva ens förmåga framåt.
Citera
2012-08-14, 17:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Att tälja modeller i frigolit var iallafall förr i tiden ett vanligt inslag på arkitekthögskolan.
Citera
2012-08-15, 11:11
Medlem
Lär dig att teckna perspektiv. Det är den absoluta grundstenen som de flesta faller på.

Det finns även, som jag nämnde tidigare (och som du förmodligen inte kollat upp), en väldigt bra tråd om arkitektprovet. Den kommer att besvara alla dina frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in