Citat:
Ursprungligen postat av Magee89
TS: Det verkar som du bestämt dig, jag känner inte dig och vet inte vad du har råkat ut för men jag ber dig att kontakta psyket innan du gör något dumt. Att sitta med dig när du begår självmord tror jag ingen kommer göra för de räknas som medhjälp och kan bli stora konsekvenser för dem. Snälla, kontakta psyk nu och förklara hur du mår. De måste hjälpa dig. Många kramar
Det räknas inte som medhjälp till självmord så länge man inte gör något aktivt för att hjälpa honom med att döda sig själv. I övrigt, varför ska han inte göra det? Han skriver ju att han upplevt det han velat, och har dessutom saboterat sig själv en aning utöver hans genetiska (antar jag) problematik genom de självmordsförsök han redan gjort. Han är redo och villig, vi får respektera hans beslut. Antingen hjälper vi honom eller så gör vi det inte. Att skicka psykiatrin på honom innebär som alltid att han blir proppad med mediciner och till slut hemskickad. Varför inte avsluta det när han ändå är någorlunda intakt? Han kommer inte att vara det efter alla vändor med psykiatrin.