2012-08-14, 12:59
Medlem
Är 22 år och önskar låna 12000:- från säkert låneställe på internet utan skyhög ockerränta.

Jag är i nuläget arbetssökande och har 91126:- kr i inkomst per år från försäkringskassan.
Pengarna från ev lån är tänkta att gå till bil som jag skall ta mig till jobb med mera då detta behövs.
(bor och söker jobb i en liten ort /orter utanför stan)

Men räcker det att ha inkomst från f-k för att ta lån? Jag har pengar minst ca 14 månader till ifrån f-k om jag inte får jobb innan dess så att betala av lånet på en 6-12 mån period är klart inga problem.

Så.. är det någon som har tipps på bolag man kan låna utav snabt och säkert så skulle det uppskattas rejält.
Citera
2012-08-14, 13:02
Medlem
Gå in på www.lendo.se och ansök där. Skulle du få avslag är det väl bara att spara 2k i månaden tills du har råd med en bil?
Citera
2012-08-14, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duttisatjone
Gå in på www.lendo.se och ansök där. Skulle du få avslag är det väl bara att spara 2k i månaden tills du har råd med en bil?

Tack för snabbt svar,

När jag ska välja Sysselsätning på lendo får jag direkt avslag om jag kryssar i arbetslös.

Dem alternativ som finns är-

Fast anställd
Egen företagare
Studerande
Arbetslös
Förtidspensionär
Pensionär
Tidsbegränsad anställning
Extraarbete (timbasis)

jag tror inte jag går som studerande, men jag har samma ekonomi som studerande om inte bättre.
Det är lite det som retar mig.
Det kanske inte är så lätt att ta smålån med f-k som inkomst då trots allt.
Citera
2012-08-14, 13:20
Medlem
Conceptions avatar
Behöver du verkligen ha bilen nu när du är utan jobb? Är det inte bättre att skaffa bil när du väl har fått ett jobb. För jag menar om du ska på anställningsintervju någon gång så kan du säkert låna bil just då?

Håll dig borta från Blancolån om du inte har fast anställning. Förresten håll dig borta från dem oavsett.
Citera
2012-08-14, 13:22
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeDoo
Det kanske inte är så lätt att ta smålån med f-k som inkomst då trots allt.

Helt rätt uträknat, kraven brukar ligga på 120k eller mer dessutom.

Skit i lån, de hjälper dig inte och som tidigare skrivits låna eller till och med hyr bil den dag du skall på intervju, det blir billigare.
Citera
2012-08-14, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Behöver du verkligen ha bilen nu när du är utan jobb? Är det inte bättre att skaffa bil när du väl har fått ett jobb. För jag menar om du ska på anställningsintervju någon gång så kan du säkert låna bil just då?

Håll dig borta från Blancolån om du inte har fast anställning. Förresten håll dig borta från dem oavsett.

Tack för svar, tanken var att ha bil då jobb dyker upp då det kan bli ett hinder att ta sig till arbestplatsen med buss. men jag förstår hur ni tänker.

Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Helt rätt uträknat, kraven brukar ligga på 120k eller mer dessutom.

Skit i lån, de hjälper dig inte och som tidigare skrivits låna eller till och med hyr bil den dag du skall på intervju, det blir billigare.

Tack för svar, jag får se hur jag löser detta och hur det blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in