• 1
  • 2
2012-08-14, 18:19
Medlem
Fler än mig som har sett en blå stekpanna på tv? Tror det är något tv-shopsliknande programm. Är absolut inget fan av dessa shower, men det är lite kul att se hur de lägger i plastbitar för att bevisa dess duglighet. "Titta, plasten åker ju av, och fastnar inte! Den måste vi ha", så låter det väl i flera hem när den blå stekpannan visas. Någon som vet vilken jag pratar om?
Citera
2012-08-14, 18:21
Medlem
VonObens avatar
Håller med den som skrev om billiga Lidl-pannan. Den är jättebra och i förhållande till priset är den fullkomligt fantastisk.
Citera
2012-08-14, 18:22
Medlem
VonObens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonOben
Håller med den som skrev om billiga Lidl-pannan. Den är jättebra och i förhållande till priset är den fullkomligt fantastisk.

Tillägg: Minst lika bra om inte bättre än den dyra Anders Petter jag hade innan.
Citera
2012-08-14, 19:45
Medlem
RaraAviss avatar
ICA:s är också riktigt jävla prisvärd. Bättre att köpa en sån och byta oftare än att köpa någon svindyr.
Citera
2012-08-14, 20:01
Medlem
Jag har nyss skaffat mig en hackman matador, är det något att ha? :P
Citera
2012-08-14, 20:45
Medlem
Har en Anolon från Raymond Blanc som har funkat oväntat bra. Teflon beläggning, och sen koppar för värmefördelning. Livstidsgaranti. Fräscht.
Citera
2012-08-14, 22:08
Medlem
Kör teflonpanna från ikea, den duger jättebra. Har även en gjutjärnspanna som är typ 50 år gammal och den gör även den sitt jobb. Olika rätter- olika pannor.
Fördelen med en ikeapanna är att jag har råd att byta ut den var 6:e månad om jag vill, nu har det iofs inte behövts.
Citera
2012-08-14, 22:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaraAvis
ICA:s är också riktigt jävla prisvärd. Bättre att köpa en sån och byta oftare än att köpa någon svindyr.

Jag har en ICA-panna, men den har redan innan ett års ålder blivit rund i botten & står inte stadigt längre. Men den kanske inte är avsedd att hålla längre.
Citera
2012-08-15, 08:36
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Så olika man kan tycka. Jag har haft både Gastrolux, Look och diverse andra belagda pannor (IKEA, ICA, Lidls). Men den som har hållit allra bäst är just Tefal. Modellen heter Preference. Den har nu hållit i ca 4 år, medan de andra var uttjänta efter ca 8 månader, oavsett märke eller modell.

Jag vet en del andra som har liknande erfarenheter som undertecknad när det gäller den här pannan .

När det gäller pannor i kolstål så kan det vara en god idé om man jobbar i ett professionellt kök men i ett hemmakök är en gjutjärnspanna bättre.

~Paul~
2 av mina Tefal var helt uttjänta efter knappt 3 år. Beläggningen hade släppt och flagade. Osade obehagligt när den kom upp i värme. Har en IKEA stekpanna som har 11 år på nacken och den är fortfarande i väldigt bra skick. finns en hel del repor i den, men det bränner aldrig fast i den.

Slutsatsen är: Eftersom fransmän inte kan tillverka bilar, så kan dom fan inte heller tillverka stekpannor..

Edit: Som Enoch Thulin säger så har jag också en ICA stekpanna. Väldigt bra non-stick (Verkar väldigt stryktåligt) men har också problem med att den slagit sig och blivit ojämn.Vill minnas att ICA-pannan fick bäst i test i råd och rön, när det gällde själva beläggningen. Men att de "anmärkte" på att godset verkade tunt och att det fanns risk för att pannan blev ojämn

Bästa vardags stekjärn för mig är IKEA samt det jag köpte på Lidl. Köpte ett nytt IKEA-järn för några månader sedan:http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30101205/

(Det 11 år gamla hänger dock med fortfarande! Funkar finfint att tex använda på grillen eller i ugnen).Lidljärnet har också en riktigt bra tyngd och står stadigt likt en tysk Tigerstridsvagn!
Senast redigerad av Carl Serung 2012-08-15 kl. 08:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in