2012-08-14, 00:38
Bannlyst
Asså jag har på skoj reggat mig på diverse hemsidor och vet liksom inte hur jag ska "föra" mig på internet, i verkligheten har jag inga problem med att prata med tjejer och tror att jag blir allmänt omtyckt av tjejer jag möter på fester, krogen osv...

Problemet jag har är att jag förstår inte när jag är "för på". T.ex.

Tjej skriver; "hej"

Jag skriver; "hej sötnos" eller kanske som andra meddelande beroende på vad dom svarar skriva nånting i still med "vad söt du är" tillbaka och då blir det som att vissa hamnar i chock-tillstånd och inte skriver något mer. Jag trodde att nät-dating var lättare än i verkligheten och att man kan bre på lite men jag verkar ha haft helt fel...

Hur hade ni själva reagerat? Hade ni blivit glada och varit mer taggade på att skriva eller hade ni trott att man var konstig?

Om någon skriver hej till mig, vad fan ska jag svara, vad vill ni???!

Citat:
"hej"
"hej"
Ger nada för det verkar som att man måste styra konversation för att man är snubben. Typ "hej, vad gör du?" men det känns så jävla B.

Hade förövrigt inte den blekaste om vart jag skulle lägga tråden.
Citera
2012-08-14, 00:42
Medlem
Ass.Parades avatar
Nu är jag kille men, hur svårt är det att skriva "HEJ" och en gladgubbe? Finns ju mycket större problem inom nätdating än just själva "hälsningen"
Citera
2012-08-14, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Nu är jag kille men, hur svårt är det att skriva "HEJ" och en gladgubbe? Finns ju mycket större problem inom nätdating än just själva "hälsningen"

Nja man vill ha nått klockrent, sen är det sällan bruden som vill föra konversation, det är iaf den uppfattningen jag har skaffat mig.
Citera
2012-08-14, 00:57
Medlem
DRATINIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStarkaSida
Nja man vill ha nått klockrent, sen är det sällan bruden som vill föra konversation, det är iaf den uppfattningen jag har skaffat mig.

Du behöver inte vara "klockren" när du hälsar i en konversation över internet. Spar på glöden tills samtalen kommer in i lite djupare svängar! Lycka till
Citera
2012-08-14, 01:03
Medlem
s-koops avatar
Det är bara att skriva lite hejvilt så ska du se att det kommer ordna sig!
Citera
2012-08-14, 01:17
Medlem
...
Om någon skriver hej till mig, vad fan ska jag svara, ..???!

"ligga?"
Citera
2012-08-14, 01:38
Medlem
Benshies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
...
Om någon skriver hej till mig, vad fan ska jag svara, ..???!

"ligga?"

Trodde det var självklart?
Citera
2012-08-14, 01:45
Medlem
Ravekommisionens avatar
Nåja, nu är jag ju inte tjej, men jag svarar ändå vad jag tror.

Du måste sticka ut lite. Det är så många som skriver till dem. Troligtvis får de höra "Vad söt/snygg/fin du är" 20 gånger om dagen.

Många tjejer skriver ju på sin presentation "jag vet att jag är snygg, jag har troligtvis haft en bra dag, jag sitter vid datorn" eller liknande eftersom de är trötta på kommentarer om utseendet eller folk som bara skriver "Hej, hur har din dag varit" eller "Hej, vad gör du?".

Skriv något roligt, visa att du har humor! det brukar funka
Citera
2012-08-14, 02:30
Medlem
Turid1891s avatar
Jag har varit reggad på några sidor (jag är en tjej) och det värsta och mest oattraktivaste som tamefan finns är killar som svara hej sötnos/gullet/babe etc etc. Dom meddelandena raderar jag direkt, vilket jag inte tror att jag är ensam om.

Smöra inte röven av dig, var lite seriös men såklart inte snustorr. Framförallt visa dig själv sol person, vem du är. Kör på tills du får svar tillbaka. Samt, tänk även på att ragga på tjejer inom din egna zoon. Det menas att är du en 5, glöm 10orna. Dom har annat för sig. Hårt som fan, men det är något få killar fattar.

Lycka till hörru.
Citera
2012-08-14, 02:36
Medlem
Azeras avatar
Olika från tjej till tjej.

Ibland har jag lyckats kamma hem riktiga 10or genom att snacka (förutsatt att man ser bra ut själv) och ibland lyckas man inte med samma knep på 7-8or, det är helt enkelt olika från tjej till tjej.

De gångerna jag har lyckats har jag varit rolig och uppfattats som en aning störd, det brukar gå hem för mig iallafall.
Citera
2012-08-14, 02:36
Medlem
DieBots avatar
Hahah fixade själv ett konto på badoo tidigare idag och satt som en idiot och försökte tänka vad jag skulle skriva till en tjej som "matchade".

Jag - Hallå där!
Hon - Hejsan

Det var för 5h sen, längre har jag inte kommit..
Citera
2012-08-14, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DieBot
Hahah fixade själv ett konto på badoo tidigare idag och satt som en idiot och försökte tänka vad jag skulle skriva till en tjej som "matchade".

Jag - Hallå där!
Hon - Hejsan

Det var för 5h sen, längre har jag inte kommit..
Haha så var det för mig med..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in