• 1
  • 2
2012-08-13, 20:48
Medlem
Ingen har väl missat denna karl. Personligen tycker jag han är stoltheten här i Sverige just nu. Senaste skivan är magisk. Och med gamla låtar som the dreamer, love is all och ja alla låtar är fantastiska.

Under februari gör han fyra spelningar i Sverige.

14 Februari, Göteborg.
15 Februari, Linköping.
16 Februari, Stockholm.
17 Februari, Malmö.

har bokat biljetter till Linköping. Men ser över lite om eventuellt åka på någon mer spelning.

Vilka låtar ser ni helst, minst, vilken spelning ska ni till osv? låt oss grubbla lite om herrn.
Citera
2012-08-13, 20:55
Medlem
Kiltmannens avatar
Äntligen! Gillar framför allt The dreamer, I won't be found och The Gardener.

Ska försöka komma till Linköping och se honom, vore idiotiskt att missa!
Citera
2012-08-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Äntligen! Gillar framför allt The dreamer, I won't be found och The Gardener.

Ska försöka komma till Linköping och se honom, vore idiotiskt att missa!

Ja, det vore idiotiskt att missa detta. Var dum nog att missa det senast han var här i juni månad så.

The Gardener är så underbar.
Ett tips är att du kollar igenom denna showen.
https://www.youtube.com/watch?v=pOeq...feature=relmfu
Magi.
Citera
2012-08-13, 21:25
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevoodoman
Ja, det vore idiotiskt att missa detta. Var dum nog att missa det senast han var här i juni månad så.

The Gardener är så underbar.
Ett tips är att du kollar igenom denna showen.
https://www.youtube.com/watch?v=pOeq...feature=relmfu
Magi.

Riktigt bra! Intimt på nåt sätt, känns lite som en blandning av John Butler och Bob Dylan med en egen, originell touch såklart!
Citera
2012-08-13, 21:58
Medlem
Beundrar också denne man oerhört. Får se om jag lyckas ta mig till någon av hans spelningar.

Ska jag var ärlig så hade jag svårt för den nya skivan i början. Det kändes så annorlunda gentemot tidigare album och jag saknade den akustiska gitarren i många låtar. Men efter bara några lyssningar så kunde jag inte låta bli att tycka den var helt underbar ändå.

Favoriter på nya plattan är: Wind and walls, 1904 och Leading me now
Citera
2012-08-13, 21:59
Medlem
BlueMarbles avatar
King of Spain är i mitt tycke väldigt underhållande!
Citera
2012-08-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggman
Beundrar också denne man oerhört. Får se om jag lyckas ta mig till någon av hans spelningar.

Ska jag var ärlig så hade jag svårt för den nya skivan i början. Det kändes så annorlunda gentemot tidigare album och jag saknade den akustiska gitarren i många låtar. Men efter bara några lyssningar så kunde jag inte låta bli att tycka den var helt underbar ändå.

Favoriter på nya plattan är: Wind and walls, 1904 och Leading me now

Håller med dig lite angående nya skivan. To just grow away är inte direkt ett starkt öppningsspår på en skiva. Speciellt inte vid min första lyssning, har lite svårt för låten än idag faktiskt. Men sista delen på skivan är så fantastiskt. Little brother och there's is no leaving now gör hela skivan för mig.
Citera
2012-08-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevoodoman
Håller med dig lite angående nya skivan. To just grow away är inte direkt ett starkt öppningsspår på en skiva. Speciellt inte vid min första lyssning, har lite svårt för låten än idag faktiskt. Men sista delen på skivan är så fantastiskt. Little brother och there's is no leaving now gör hela skivan för mig.

Precis. För mig är det främst hans gitarrspelande men också hans grymma texter som får mig att gilla hans låtar. Hans spelande blir så unikt med de olika stämningar han änvänder. Har suttit nu i sommar och tagit ut ackorden på mina favoriter fast dock utan de olika stämingarna, de är jag för lat för
Citera
2012-08-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggman
Precis. För mig är det främst hans gitarrspelande men också hans grymma texter som får mig att gilla hans låtar. Hans spelande blir så unikt med de olika stämningar han änvänder. Har suttit nu i sommar och tagit ut ackorden på mina favoriter fast dock utan de olika stämingarna, de är jag för lat för

Ja. Hans texter är så djupa och berörande. Kan inte släppa hans version på love is all på detta klippet.
https://www.youtube.com/watch?v=ltV7dNxuYeY

Synd att jag inte har någon musikbegåvning och kan lära sig spela hans låtar. Så lite avundsjuk blir jag på att du kan plinga till hans härliga låtar.
Citera
2012-08-18, 13:11
Medlem
TAC5003s avatar
Kristian är en mycket trevlig person att samtala med, vilket jag haft förmånen att få göra några gånger. =)

Däremot så ligger han pyrt till om han inte tänker lägga till fler speldatum runt om i landet.... Jag vet vart han bor.
Citera
2012-08-18, 23:24
Medlem
Ja det är synd att han inte kör några spelningar ovanför Stockholm.
Citera
2012-10-29, 21:01
Medlem
Tänk om Lars Eriksson kunde agera förband. Vilken dröm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in