Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Jag undrar ifall ngon har varit med om att ens order utomlands har annullerats pga att kreditkortet inte var utfrdat i vrdlandet?
Jag befinner mig utomlands och skulle kpa skor frn ntet och allt gick fint (pengar drogs frn kontot) men ett par dagar innan leverans annullerades min och frst efter att ha ringt fretaget s fick jag ovanstende svar.
Jag frskte med en slkting som bor hr att kpa produkten men den avbrts eftersom "auktoriseringen" inte gick igenom hos banken.
Har ngon varit med om detta? Tips fr hur jag ska kunna kpa mina efterlngtade skor?
Jttebussigt om ngon kan hjlpa mig!
Det enklaste r givetvis att kontakta butiken. Har du aktiverat "Verified by VISA" p ditt kort? S du mste skriva in ett lsenord vid varje onlinekp? Mjligt att detta kan ha pverkat, men som sagt, enklast att kontakta butiken direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Miodrag
Har du SwedBank?
Nr handlade du med visakortet senast?
Fr ca 2 r sen om jag inte minns fel, s infrde Visa & Swedbank
E-Kort, dr du bestmmer summan och giltigheten p kortet, drefter genereras
ett s kallat E-Kort.
Fr det du beskriver lter precis som ngot jag rkade ut fr utan att veta att de infrt E-Kort och att man inte kan handla som tidigare, med ett riktigt kort.
E-kort r en tillggstjnst som Swedbank erbjuder, det pverkar inte det riktiga kortet.