Citat:
Ursprungligen postat av VodkaWithWeed
Hittade lite trådar och sidor nu, sorry ! men har ett par frågor hur som helst.
Jag vill vara seriös med företaget, om jag ser att man inte kan betala tillbaka i tid, ska du inte ha rätt o låna, punkt slut, ska ha räntor som går a konkurrera med, och företaget ska vara flexibelt.
jag vill styra allt hemifrån, med jobbmobil och internet.
hur mycket kan man tänka sig tjäna per månad ?
låt oss säga att man får c.a 10,000 besökare per månad, och ungefär 500 nappar
alltså runt 16 personer per dag, och de betalar i snitt 250 kronor tillbaka i ränta
Det blir 125,000 i månaden, minus skatter och andra kostnader, försenade betalningar och hela rubbet, så blir det kvar runt 60 tusen kvar, per månad, vilket låter väldigt mycket för en månadslön för ett företaget som drivs av en person.
planerar inte att ha telefon support.
mail är mycket enklare, och jag kan göra det när som helst via mobilen etc.
kan hända att jag anställer 1-2 personer om det är många som lånar.
hur mycket kapital kan krävas att starta en sån här verksamhet ?
krävs det nåt överhuvudtaget ? vilka krav finns etc.
räcker ett kapital på c.a 100.000 kr ?
100k? Du måste väl ha missat en nolla där, minst?
Din egen matte: 16 pers lånar 2k = 32k om dagen och det skall du klara i 30 dagar = ~1 mille lägg till marginal för att det blir popularitetsrusning och en hel del kreditförluster vilket innebär dels förlorade pengar men även pengar som får lånas ut betydligt längre tid.
Jag gissar att minimum 2 miljoner vore startbart, om populärt behövs snabbt 10 miljoner.
Det brukar vara inkassobolagen som driver även smslånebolagen av förklarliga skäl, du bör snabbt söka dig ett samarbete med en stor sådan aktör...