2012-08-12, 13:57
Medlem
Köpte i juli båtgrejer för runt 800 :-. Beloppet visades som "skyddat belopp" i 1-2 veckors tid innan pengarna kom in på kontot igen. Sen några dagar senare drogs beloppet utan att visas på kontoutdraget, trodde ändå att allt var i sin ordning. En dag senare dök det fram på kontoutdraget med vetskapen att pengarna dragits IGEN. Men man kan absolut inte se någonstans att det blivit fel.

Köpte även från komplett.se där samma sak hände. Låg länge som "skyddat belopp", försvann från kontoutdraget (dock var pengarna inte tillbaka på kontot denna gången). Dock drogs pengarna igen när det dök upp på kontoutdraget.

Just det här med att man endast ser 1 transaktion men pengarna dragits två gånger - ingen kan se att det blivit fel. Aldrig varit med om dess like.

Vad är det som händer?

Någon som varit med om något likadant? Låter absurt.
Citera
2012-08-12, 14:06
Medlem
frank_pes avatar
Menar du att dom dragit det dubbla alltså 1600:-?
Råkade ut för liknande minns jag för rätt många år sedan med Skandiabanken men då var det någon som handlat på kortet så jag fick göra anmälan m.m. för att få tillbaka pengarna ...det var som du skriver att pengarna kom tillbaka efter några dagar till en vecka och sedan drogs igen men i mitt fall syntes köpet på kontoutdraget.
Citera
2012-08-12, 14:25
Medlem
Exakt. Har verkligen försökt räkna på det. Har handlats mycket under sommaren nu också, men låter lite väl otroligt att så mycket pengar bara skulle försvinna. Så snurrig kan man väl ändå inte vara. För skulle det vara något skulle man ju sett det som du säger.
Citera
2012-08-12, 14:34
Medlem
Conceptions avatar
Jag tror det är du som misstagit dig.

Disponibelt och reserverat belopp är det få som känner till vad det riktigt innebär.
Citera
2012-08-12, 14:40
Medlem
frank_pes avatar
Hmm... i ditt läge hade jag nog gått igenom kontoutdrag från Juli och framåt för att se så alla köp / uttag blir summan man har nu efter lönen eller annan inkomst som var då, stämmer det inte så måste du göra polisanmälan och sedan ge den till banken med den för att kunna få tillbaka några pengar.

Spärra ditt kort också för annars kan banken tro att du försöker luras, vilken bank har du? Har detta hänt många gånger? Tänkte på det du skrev om Komplett ...vissa banker t.ex Nordea har ju strulat mer än andra.
Citera
2012-08-12, 22:17
Medlem
storm79s avatar
Är du dum på allvar? Det skyddade beloppet är ju den summa som dras lite senare. Att det blir ett glapp och pengarna kommer tillbaka till dig någon dag tills de dras på riktigt är väl inget att gnälla på. Du har ju trots allt gjort köpet.

Och hur fan skulle pengar kunna försvinna utan att synas? Det är bara att backa lite och se efter hur du har blivit debiterad på kontot. Tror du bankerna går in och redigerar bort lite pengar så att företag kan dubbeldebitera dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in