• 1
  • 2
2012-08-12, 16:50
Medlem
Förstår inte att de avbryter letandet, det är ju mycket att gå genom, de kan ju överleva rätt så länge, så letandet borde fortsätta. De har ju som sed att de ska begravas inom ett dygn, hoppas inte det är det som är orsaken till att de avbryter sökandet.

Stackars människor, så traumatiskt för dem.
Citera
2012-08-12, 18:42
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Förstår inte att de avbryter letandet, det är ju mycket att gå genom, de kan ju överleva rätt så länge, så letandet borde fortsätta. De har ju som sed att de ska begravas inom ett dygn, hoppas inte det är det som är orsaken till att de avbryter sökandet.

Stackars människor, så traumatiskt för dem.

Ja precis det är mycket att gå igenom, det måste ju saknas människor också, vissa byar blev ju totalförstörda. Men vad jag har sett ännu står det bara om döda och skadade men inget om saknade personer.
Citera
2012-08-12, 19:37
Medlem
DonniDarkos avatar
En sak jag inte riktigt förstår, i Rapport sa dom att Iran är väldigt vana vid jordbävningar då det ligger vid ett epicentrum. Trotts detta så jämnades väldigt många byar med marken, borde man inte bygga hus som klarar 6,4 om det väldigt ofta är jordbävningar?
Citera
2012-08-13, 05:18
Medlem
Youngbaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonniDarko
...borde man inte bygga hus som klarar 6,4 om det väldigt ofta är jordbävningar?

Det håller jag naturligtvis med om. Men nu talar vi om ett land som styrs av ofantligt korrupta människor. Då faller de civila nästan alltid offer.

Hade Iran haft en regering som prioriterat befolkningens grundläggande rättigheter och välhälsa hade de sett till att folk åtminstone haft stadiga hus att bo i.
Citera
2012-08-13, 10:04
Medlem
Otems avatar
Enligt en officiell rapport som presenterades för Irans Parlament nu på måndagen krävde de två jordskalven totalt 306 dödsoffer och 3037 skadades.

Länk: http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle15252139.ab

Citat:
De två jordbävningarna som i helgen drabbade Iran krävde totalt 306 dödsoffer och skadade 3 037, enligt en officiell rapport som på måndagen presenterades för Irans parlament.
Dödssiffran var dock något osäker då en del döda begravts av sina familjer innan myndigheterna hunnit till platsen
Citera
2012-08-13, 12:02
Medlem
sebastian66s avatar
Hela storyn är absurd avsluta och avbryta letandet.
Vid flertal andra jordbävningar har sökandet pågått i flera dagar innan man avslutar letandet.
Iran däremot stoppar allt efter 1 dag det är som det är ett korrupt land och troligen handlar om besparningar och att folks värde=0..
Personligen tycker jag det är under all kritik att avbryta spaningar efter så kort tid.
All info kommer inte ut så enkelt som det ska samma gäller Kina dom gör lite som dom vill...
Citera
2012-08-15, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Hela storyn är absurd avsluta och avbryta letandet.
Vid flertal andra jordbävningar har sökandet pågått i flera dagar innan man avslutar letandet.
Iran däremot stoppar allt efter 1 dag det är som det är ett korrupt land och troligen handlar om besparningar och att folks värde=0..
Personligen tycker jag det är under all kritik att avbryta spaningar efter så kort tid.
All info kommer inte ut så enkelt som det ska samma gäller Kina dom gör lite som dom vill...

Väldigt märkligt. Det är ju heller inget fattigt land man talar om. Det fann resurser till att fortsätta söka.
Det lämnar kvar politiska motiv, och taskig människosyn. Det kanske är så enkelt att man ser jordbävningen som Guds gärning?
Citera
2012-12-12, 19:20
Medlem
sanchoos avatar
Det finns folk som säger att Iran testade en utomjordisk atombomb -03 i Bam, tror ni på det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in