2012-08-10, 21:07
Medlem
Ja vad ska man säga, detta är nog ganska onormalt fenomen.
Jag har blivit besatt av mygg och då främst av hatet gentemot detta meningslösa för naturen avskyvärda kryp.
Sedan liten har jag alltid blivit biten av dom, har dålig historia av dom och dessutom är dom jävligt irriterande och dessutom dödliga i vissa fall (Malaria).
Hatet har gått så långt att jag ägnar timmar åt att dels läsa om dom och lära känna min fiende men faktiskt också att utveckla mitt projekt.

Planen som kommer kosta mig cirka 50.000 är att installera en gigantisk ljusskylt eller lampa som är verkligen enorm i en skog där det finns miljarder mygg TYP.
Detta nästa sommar när dom är som mest, därefter när jag har tillräckligt många på denna skylten ska jag inte döda dom direkt.
Jag hatar dom så mycket att jag ska spruta ner hela denna skylt med en vätska/spray som inte får dom att dö direkt utan som gör att dom plågas en kvart- 20 minuter innan dom dör.

Jag hatar detta kryp så fruktansvärt mycket. Det tar upp allt mer av min tid så för att ha ett diskussionsunderlag.
1, Någon mer som avskyr mygg?
2, Har ni någon bra plan för hur jag kan utrota så många mygg som möjligt på mest effektivt sätt?
Citera
2012-08-10, 21:22
Medlem
Kethrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice7
Ja vad ska man säga, detta är nog ganska onormalt fenomen.
Jag har blivit besatt av mygg och då främst av hatet gentemot detta meningslösa för naturen avskyvärda kryp.
Sedan liten har jag alltid blivit biten av dom, har dålig historia av dom och dessutom är dom jävligt irriterande och dessutom dödliga i vissa fall (Malaria).
Hatet har gått så långt att jag ägnar timmar åt att dels läsa om dom och lära känna min fiende men faktiskt också att utveckla mitt projekt.

Planen som kommer kosta mig cirka 50.000 är att installera en gigantisk ljusskylt eller lampa som är verkligen enorm i en skog där det finns miljarder mygg TYP.
Detta nästa sommar när dom är som mest, därefter när jag har tillräckligt många på denna skylten ska jag inte döda dom direkt.
Jag hatar dom så mycket att jag ska spruta ner hela denna skylt med en vätska/spray som inte får dom att dö direkt utan som gör att dom plågas en kvart- 20 minuter innan dom dör.

Jag hatar detta kryp så fruktansvärt mycket. Det tar upp allt mer av min tid så för att ha ett diskussionsunderlag.
1, Någon mer som avskyr mygg?
2, Har ni någon bra plan för hur jag kan utrota så många mygg som möjligt på mest effektivt sätt?

Bosat i Tärnsjö?
Citera
2012-08-11, 12:34
Medlem
Fick utmärk hjälp nu.
En lampa är inte särskilt väl agnad att dra åt sig myggor, utan den tar mest in andra insekter.
Om du verkligen vill totalt utrota alla myggor inom ett område, och låta dom dö långsamt, behöver du en mosquito magnet: http://www.acreto.se/WSMosquito-Magnet/Modeller
Denna apparat sprider varm, fuktig CO2-haltig luft (liknar däggdjurs utandningsluft) längs marken, som myggor, knott och andra stickande insekter dras till. När dom kommer nära, sugs dom in i apparaten och fastnar i ett nät där dom sen dör av uttorkning (går ännu långsammare än gift, upp till 24 timmar). Efter en stunds bruk har den dödat alla mygghonor i området, och därmed utrotat populationen.
Här finner du mer info från tillverkaren om hur den funkar: http://www.mosquitomagnet.com/advice...-it-works-demo
Jag har allvarligt funderat på att skaffa en sådan, men än så länge räcker inte pengarna till.
Citera
2012-08-25, 23:07
Medlem
DonkenPonkens avatar
Dude!

Tænkt på djuren som æter mygg. Ta på dig myggmedel eller
ge fan i att gå i skogen.
Citera
2012-08-26, 18:10
Medlem
skunkjobbs avatar
Du måste skaffa en automatisk myggdödarlaser. Art- och könsbestämmer myggorna med en ofarlig laserstråle varefter den skjuter ner honmyggorna av de arter som sticks. Rätt grym pryl! (Experimentapparat, knappast för försäljning men bjuder man ett par miljoner så...)
Citera
2012-08-28, 11:05
Medlem
Jag stör mig mest på ljudet av dem när de flyger invid örat men det är ju nåt man får ta.
Sen undrar jag om detta torterande av de som lyckas falla offer för ditt projekt verkligen kommer att ge dig någon ro. Kommer ju alltid finnas fler som kan komma att störa dig.
Du kanske ska satsa pengarna på något annat som tillför dig mer, och sen avgränsa området till endast ditt rum eller hus med spray och medel som finns att köpa. Då trivs du i alla fall.

Att ge sig på en hel skog känns lite som att leka rambo, men då hör det ju till att mygbett inte biter på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in