2012-08-10, 19:19
Medlem
astro220s avatar
Eftersom mod stängde ptp tråden,kan vi väl ta en vända med apu....
http://www.jaktojagare.se/aktuellt/apu-tjuvjagare-ska-skjuta-vargen
Poliser som inte anmäler misstänkta brott utan leker gerilla,vad tycker ni?
Citera
2012-08-10, 20:37
Medlem
idiamindadas avatar
APUrna må vara sopor. Skitsiten Tjuvjakt & Tjuvjägare vars smällfeta journalister som lever på braskande rubriker om rovdjur och sådana som inte vill utrota dessa kanske inte är det bästa stället för en oinvigd att bilda sig en uppfattning?
Citera
2012-08-10, 23:14
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
APUrna må vara sopor. Skitsiten Tjuvjakt & Tjuvjägare vars smällfeta journalister som lever på braskande rubriker om rovdjur och sådana som inte vill utrota dessa kanske inte är det bästa stället för en oinvigd att bilda sig en uppfattning?
Nåja, peka gärna ut faktafel i J&J's rapportering istället för plumpa påhopp.
Som jag ser det är den siten en ganska sansad pol i debatten. Motbevisa gärna genom att peka på felaktigheter.
Citera
2012-08-10, 23:33
Medlem
astro220s avatar
Citat:
En av ledarna kommenterar ju själv artikeln och har ett enda klagomål,det är att hans namn är felstavat.Det säger väl en hel del....
Citera
2012-08-11, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astro220
Eftersom mod stängde ptp tråden,kan vi väl ta en vända med apu....
http://www.jaktojagare.se/aktuellt/apu-tjuvjagare-ska-skjuta-vargen
Poliser som inte anmäler misstänkta brott utan leker gerilla,vad tycker ni?

Har ingen särskild uppfattning faktiskt. Tjuvjakt är tjuvjakt, vilket är olagligt och det ska ju stävjas så klart. Däremot kan jag tycka att det är konstigt med frivilligföreningar som bedriver någon form av egenspaning. Måste vara tidsödande och ofruktbart än så länge i alla fall. Huvudmålet för allt intresse är dessutom ivrig anhängare av att vandra långt dvs att även effekten på relevant yttäckning torde vara ganska låg för APU eller vad nu verksamheten kallas.

MEN det hela utspelar sig i Roslagen, bland idel Rospiggar, varför är jag inte förvånad.
Citera
2012-08-11, 12:32
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Nåja, peka gärna ut faktafel i J&J's rapportering istället för plumpa påhopp.
Som jag ser det är den siten en ganska sansad pol i debatten. Motbevisa gärna genom att peka på felaktigheter.

SANSAD pol i debatten? Är det inte en artikel om att vargen orsakar en ökad frekvens av självmord hos korpulenta hemmaboende arbetslösa män i 50-årsåldern i glesbygd så är det olika vinklar på vargens BESTIALISKA ondska.

Det fanns en skribent - Dan Törnström - en vettig och sansad sådan som fick sparken då han inte levererade den hatpropaganda läsarna krävde. Säger allt..

Jag behöver inte peka ut faktafel, du hittar dem själv. Om du vill.
Citera
2012-08-11, 16:51
Medlem
P04s avatar
Citat:
SANSAD pol i debatten? Är det inte en artikel om att vargen orsakar en ökad frekvens av självmord hos korpulenta hemmaboende arbetslösa män i 50-årsåldern i glesbygd så är det olika vinklar på vargens BESTIALISKA ondska.

Det fanns en skribent - Dan Törnström - en vettig och sansad sådan som fick sparken då han inte levererade den hatpropaganda läsarna krävde. Säger allt..

Det räcker att du länkar till en artikel som beskriver vargens "BESTIALISKA ondska" för att jag ska ta dig på allvar.
Citera
2012-08-11, 19:40
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Det räcker att du länkar till en artikel som beskriver vargens "BESTIALISKA ondska" för att jag ska ta dig på allvar.
Behövs inte. Jag tar inte dig på allvar.
Citera
2012-08-16, 20:19
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Jojo, där framgår den skriande bristen på sakargument som "värnarsidan" besitter, samma brist på sakargument som är orsaken till alla lögner, påhopp och hot som ständigt kommer ifrån den stackars lilla grupp av förvirrade "vargkramare".
Citera
2012-08-16, 23:18
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Jojo, där framgår den skriande bristen på sakargument som "värnarsidan" besitter, samma brist på sakargument som är orsaken till alla lögner, påhopp och hot som ständigt kommer ifrån den stackars lilla grupp av förvirrade "vargkramare".

Värnare? Vem?
Citera
2012-08-17, 02:33
Medlem
P04s avatar
Citat:
Det är inte det jag efterfrågade. Har du något som helst påtagligt att visa som gör J&J mindre trovärdigt?
Jag är uppriktigt intresserad eftersom jag alltid försöker utvärdera mina kunskapsvattenhål objektivt.
Citera
2012-08-17, 08:51
Medlem
astro220s avatar
Citat:
SANSAD pol i debatten? Är det inte en artikel om att vargen orsakar en ökad frekvens av självmord hos korpulenta hemmaboende arbetslösa män i 50-årsåldern i glesbygd så är det olika vinklar på vargens BESTIALISKA ondska.Det fanns en skribent - Dan Törnström - en vettig och sansad sådan som fick sparken då han inte levererade den hatpropaganda läsarna krävde. Säger allt..

Vad har det här med apu att göra???
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in