Flashback bygger pepparkakshus!
2012-08-10, 18:00
Medlem
Hej Flashback

Jag mår ganska dåligt vet inte riktigt vad fan jag ska göra. Jag började jobba för cirka ett halv år sedan. Mina arbetskamrater är trevliga, roliga och sociala lika så jag. Vi trivs med varandra. Men grejen är att jag aldrig i hela mitt liv kommer orka jobba.

Har haft en konstant depression sedan jag började jobba. Jag vill liksom inte gå runt i hela mitt liv och må dåligt bara för jag är tvingad till att jobba. Hur ska jag göra för att vilja gå till jobbet och inte må dåligt?

På arbetsdagarna känns det som man är i ett zombieliknande stadium. Jag känner inga känslor och "stänger" av hjärnan bara för att genomlida arbetsdagen. Sedan när det är helg så vaknar jag till liv igen. Ett sådant liv vill jag inte leva. Men jobba måste man dessvärre göra för att överleva. Det kanske bara är att acceptera att det är så här varje person som jobbar känner?
Senast redigerad av Guldtian 2012-08-10 kl. 18:04.
Citera
2012-08-10, 18:05
Medlem
Du borde nog börja med att byta jobb
Förhoppningsvis kommer du trivas bättre någon annanstans
Citera
2012-08-10, 18:14
Medlem
krigsbarns avatar
Vissa människor klarar inte av arbete och rutinen som kommer med det, inget konstigt med det. Finns dock bara några få alternativ till övers, allt beror på hur du är som människa och vad du kan tänka dig att leva på.
Du är förmodligen "smartare" än de flesta, ska du veta. Det är dock enligt mig, och givetvis finns det olika perspektiv, positiva som negativa, men att kunna gå igenom vardagen och arbetet, rutinen och det vidriga mönstret som de flesta gör och det med god integritet..
Det ligger ett tankesätt bakom detta, en obruten barriär som ej tillåter ett visst intellekt och insikten som följer.
Givetvis kan man gå ännu längre, bryta sig igenom barriären och nå en insikt som tillåter dig att leva någorlunda normalt, men det tar många år och mycket erfarenhet, du verkar ung och jag tilltalar dig så.
Citera
2012-08-10, 18:18
Medlem
Newarks avatar
att jobba är jobbigt, det är därför du får betalt... vill du bo på gatan så behöver du inte jobba. testa ett annat jobb, vad har du för hobby, intressen,.
Citera
2012-08-10, 19:29
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtian
Hej Flashback

Jag mår ganska dåligt vet inte riktigt vad fan jag ska göra. Jag började jobba för cirka ett halv år sedan. Mina arbetskamrater är trevliga, roliga och sociala lika så jag. Vi trivs med varandra. Men grejen är att jag aldrig i hela mitt liv kommer orka jobba.

Har haft en konstant depression sedan jag började jobba. Jag vill liksom inte gå runt i hela mitt liv och må dåligt bara för jag är tvingad till att jobba. Hur ska jag göra för att vilja gå till jobbet och inte må dåligt?

På arbetsdagarna känns det som man är i ett zombieliknande stadium. Jag känner inga känslor och "stänger" av hjärnan bara för att genomlida arbetsdagen. Sedan när det är helg så vaknar jag till liv igen. Ett sådant liv vill jag inte leva. Men jobba måste man dessvärre göra för att överleva. Det kanske bara är att acceptera att det är så här varje person som jobbar känner?

Låter som om du har asperger och ingen rutin automatik, som jag, du måste göra allt med fokus. Det är smärtsamt som fan om man jobbar.
Citera
2012-08-10, 20:16
Medlem
Förstår dig till fullo. Jag gillar mitt jobb och mina arbetskamrater. Men att spendera 5/7 dagar på att jobba i en vecka suger. Man borde jobba typ 3/7 dagar i veckan egentligen.
Citera
2012-08-10, 23:05
Medlem
PHaT.DeNiMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neon666
Låter som om du har asperger och ingen rutin automatik, som jag, du måste göra allt med fokus. Det är smärtsamt som fan om man jobbar.
Wow, har man asperger för allting nu för tiden eller?
Citera
2012-08-11, 11:10
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHaT.DeNiM
Wow, har man asperger för allting nu för tiden eller?

Det låter som att du inte vet hur det är att inte ha någon automatik rutin. Det är simpelt att förklara och du kan alltid testa det. Ta och börja någon kampsport av något slag som tillex karate, sen ska du blockera en person som slår i 8 timmar. Det är den fokus vi som saknar automatik rutinen behöver för att kunna jobba.
Citera
2012-08-11, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtian
Hej Flashback

Hej Guldtian !

Frågan är vad är du redo för att offra att nå ditt mål.
Vi säger att du mår dåligt av att jobba, vågar du då hoppa av och ställa dig frågan var ska jag nu ?
Vågar du riskera allt, eller mycket för att få veta vad du vill ?

Jag personligen vill inte gå till ett jobb och må dåligt, bara p.g.a. att någon säger att jag måste göra det.

Du lever detta liv en gång, du kan inte ångra dina val, men du bör inte ångra att du ej gjorde några val när du blir äldre.
Citera
2012-08-11, 20:07
Medlem
Zoms avatar
Psykologi och psykiatri → Psykiska problem

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem