Ja ni...
Vilken bok va, fan vilken smörja.
Men jag undrar en sak: Förstår verkligen barn vad det är som visas för dem, alltså det jag menar är inte att man ska indoktrinera barnen, utan det jag menar är, spelar det någon roll för barnens framtida politiska ställningstaganden om någon som treåring visar dem bilder på bögar och negrer, inser barnen vad det är och har lättare att acceptera detta eller är det mer "thihi kolla enhörningen"?
Och, är barnen mogna nog att förstå att boken om hönorna och tuppen egentligen handlar om människor?
Bara för att ta ett annat exempel, inte blir barnen alkoholister för att dom får se på det svampbob-fyrkant avsnitt där svampen blir packad (på glass) och sedan vaknar upp dagen efter med en fet bakfylla
Blir barnen skogsmullar som sitter med fingrarna i öronen och vrålar "vindkraft vindkraft vindkraft" för att dom får se Wall-e (film där jorden har gått under pågrund av allt skräp)
På samma sätt tror inte jag att man kan på ett lyckat sätt tvinga barn till feministkommunism med dessa böcker, alla sextio, sjuttio talister har råkat ut för en något värre variant av dessa böcker (minns inte vad boken hette, men den handlade om en grabb som byggde en båt med ett gäng arbetare och reste runt och "befriade arbetarna" från väst och deras dikaturer, och inte är alla kommunister idag? Jag tror inte att barnböckerna, precis som genusdagis, finns för indoktrinering, utan för att få femikommunist morsor att känna att dom har gjort en del "feministkommunistifierandet" av vårt avlånga land.
Men självklart tycker jag inte att det är bra att pracka på barn det här, man ska ha rätt at välja själv, och det gör ungar i den här åldern, vare sig man läser om bögungar eller inte
Men sen det här med julkalendern, det är en helt annan sak