2012-08-11, 21:02
Medlem
Familjen Svarskalle? Kvinna i burka med hund i koppel?

Förstår ni inte att huvudsyftet är att dra löje er så kallade "nationalister"?

Anledningen till att jag ogillar SD och hela deras anhängarskara är inte att de skulle vara "rasister". Rasistiska skämt är ju ganska roliga ibland och jag tror inte att nån minoritet far illa av lite skoj.
Om jag var tvungen att välja skulle jag nog säga att svenskarna är det bästa folkslaget på jorden etc etc

Mitt problem med SD och ni grabbar här är att ni beter er som små fjollor. Det grinas, bölas, stönas och stånkas över små skitsaker. Ni är alltid så förbannat jävla kränkta.
Allt som ni inte gillar tolkas som en slug attack på den vita rasen.

Ni finkammar hela Sverige efter "mångkulturpropaganda" som ni sedan kan förstora upp till absurda dimensioner och gråta över.

Värst är ändå de av er som översätter ert gnäll till engelska och beger er ut på internationella hemsidor där ni ivrigt smutskastar Sverige, vårt land och vårt folk.

Somliga av er har rabblat "alla vita kvinnor ligger med negrer, alla vita män är bögar" så många gånger att ni hjärntvättat er själva och faktiskt tror på det.

Kort och gott. Jag ger fullständigt fan i om ni är rasister eller inte. Vill ni hata negrer så varsågoda.
Nej, jag hatar er för att ni är så fjolliga och självförnedrande.
Citera
2012-08-11, 21:36
Medlem
SamsonZs avatar
Barnböcker har alltid varit föremål för debatt och kritik. Pippi Långstrump ansågs alltför rebellisk och farlig en gång i tiden. I Frankrike gjorde man t.ex. medvetet felaktiga översättningar av Pippis repliker, eftersom man ansåg det otillbörligt att Pippi satte sig upp mot och förolämpade vuxna poliser, som ju alltid måste visas respekt. Barnböcker har alltid med rätta ansetts som viktiga, då grundläggande värderingar kan bibringas barnen genom de subtila eller mer explicita budskap som förmedlas.
Citera
2012-08-11, 21:37
Medlem
Ja ni...

Vilken bok va, fan vilken smörja.

Men jag undrar en sak: Förstår verkligen barn vad det är som visas för dem, alltså det jag menar är inte att man ska indoktrinera barnen, utan det jag menar är, spelar det någon roll för barnens framtida politiska ställningstaganden om någon som treåring visar dem bilder på bögar och negrer, inser barnen vad det är och har lättare att acceptera detta eller är det mer "thihi kolla enhörningen"?
Och, är barnen mogna nog att förstå att boken om hönorna och tuppen egentligen handlar om människor?

Bara för att ta ett annat exempel, inte blir barnen alkoholister för att dom får se på det svampbob-fyrkant avsnitt där svampen blir packad (på glass) och sedan vaknar upp dagen efter med en fet bakfylla

Blir barnen skogsmullar som sitter med fingrarna i öronen och vrålar "vindkraft vindkraft vindkraft" för att dom får se Wall-e (film där jorden har gått under pågrund av allt skräp)

På samma sätt tror inte jag att man kan på ett lyckat sätt tvinga barn till feministkommunism med dessa böcker, alla sextio, sjuttio talister har råkat ut för en något värre variant av dessa böcker (minns inte vad boken hette, men den handlade om en grabb som byggde en båt med ett gäng arbetare och reste runt och "befriade arbetarna" från väst och deras dikaturer, och inte är alla kommunister idag? Jag tror inte att barnböckerna, precis som genusdagis, finns för indoktrinering, utan för att få femikommunist morsor att känna att dom har gjort en del "feministkommunistifierandet" av vårt avlånga land.

Men självklart tycker jag inte att det är bra att pracka på barn det här, man ska ha rätt at välja själv, och det gör ungar i den här åldern, vare sig man läser om bögungar eller inte

Men sen det här med julkalendern, det är en helt annan sak
Citera
2012-08-11, 22:33
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Som trådstartare så måste jag säga att ditt inlägg är lite förbryllande och lämnar mig full av obesvarade frågor.
Citat:
Ursprungligen postat av LNBW
Familjen Svarskalle? Kvinna i burka med hund i koppel?

Förstår ni inte att huvudsyftet är att dra löje er så kallade "nationalister"?
Vem är det som är "så kallade nationalister" och hur särskiljer du dem från övriga skribenter i tråden? På vilket sätt är huvudsyftet med barnboken att "dra löje" över den gruppen som du nu förhoppningsvis har identifierat från övriga? Hur tänkte författaren när denne gav ut barnboken i syfte att dra löje över så kallade nationalister?

Citat:
Anledningen till att jag ogillar SD och hela deras anhängarskara är inte att de skulle vara "rasister". Rasistiska skämt är ju ganska roliga ibland och jag tror inte att nån minoritet far illa av lite skoj.
Var kom Sverigedemokraterna in i ekvationen? På vilket sätt menar du att SD skulle ha med den här tråden att göra?
Citat:
Om jag var tvungen att välja skulle jag nog säga att svenskarna är det bästa folkslaget på jorden etc etc
Jaså? Så du menar att etniska svenskar per definition är bättre än somalier, zigenare eller araber? Innebär det att du är rasist då?

Citat:
Mitt problem med SD och ni grabbar här är att ni beter er som små fjollor. Det grinas, bölas, stönas och stånkas över små skitsaker. Ni är alltid så förbannat jävla kränkta.
Allt som ni inte gillar tolkas som en slug attack på den vita rasen.
Återigen, hur skiljer man ut Sverigedemokraterna från övriga här i tråden och på vilket sätt beter sig dessa som "fjollor"? Är det förresten fel att bete sig som "fjollor" enligt dig, och hur definierar du i såna fall "fjollor"? Menar du att fjollor är mindre värda än "riktiga män" eller liknande grupperingar? Varifrån har du hämtat påståendet att detta skulle vara en "slug attack på den vita rasen"? Är det dina egna fantasier eller?

Citat:
Ni finkammar hela Sverige efter "mångkulturpropaganda" som ni sedan kan förstora upp till absurda dimensioner och gråta över.
Jag antar att du här försöker berätta att denna barnbok är "mångkulturpropaganda", vilket du förstås är i din fulla rätt att tycka. På vilket sätt tycker du att detta förstoras till enorma proportioner genom att det diskuteras i en tråd på Flashback? Och förresten, vilka är "ni"? Jag startade den här tråden helt på eget bevåg utan några som helst diskussioner med någon annan än min fru.

Citat:
Värst är ändå de av er som översätter ert gnäll till engelska och beger er ut på internationella hemsidor där ni ivrigt smutskastar Sverige, vårt land och vårt folk.
Oj, vart sker detta? Kan du inte vara snäll och länka? Menar du att Sverige smutskastas genom att denna barnbok visas upp för omvärlden, eller hur tänkte du?

Citat:
Somliga av er har rabblat "alla vita kvinnor ligger med negrer, alla vita män är bögar" så många gånger att ni hjärntvättat er själva och faktiskt tror på det.
Var rabblas detta upp här i tråden? Vem är det som tror på det, och var sker detta?

Citat:
Kort och gott. Jag ger fullständigt fan i om ni är rasister eller inte. Vill ni hata negrer så varsågoda.
Vem är det som hatar negrer här?
Citat:
Nej, jag hatar er för att ni är så fjolliga och självförnedrande.
OK, så du är en hatare. Skönt att få det svart på vitt.
Senast redigerad av Kaiser Chief 2012-08-11 kl. 22:38.
Citera
2012-08-11, 23:13
Medlem
Knyttetets avatar
Klart man ska skriva barnböcker om romer, transvestiter och homosexuella, problemet ligger ju i att man gör det för sakens skull. Att man ska trycka ihop alla moderna ideal till en kompakt bildboksbomb som ska spränga in förståelse i våra stackars trångsynta barn. ALLT ska med, man ska vara "pionjär" och banka in samhällsproblemen redan i dagisåldern. Låt barn vara barn och ta det lite lugnt.

Personligen ska endast låta mina barn läsa dystra, tidiga Tove Jansson-böcker med långa, mörka trädstammar som lämnar läsaren melankolisk i flera veckor och säga att "Bollibompas lågbudgeterade, datortillverkade skräp tyvärr är "inställt" idag igen, tur att vi har Jan Lööfs Skrotnisse".

Död åt Tengil
//Knyttetet
Citera
2012-08-11, 23:17
Medlem
Man kan verkligen se Sverige i boken. Eller rättare sagt, Sveriges framtid.
Tycker synd om er riktiga svenskar som älskar detta landet, det dör ju medans ni kollar på!
Gör något åt det!
Citera
2012-08-12, 02:11
Medlem
Fy satan så osmakligt, snart är väl majoriteten av barnböcker utformade med denna kulturmarxistiska propaganda så att barnen lär sig i tid. Vad är poängen med subliminal HBTQ-propaganda i form av "Dagiset Regnbågen" med ett schema färglagt som en regnbåge (pride)? Jag tvivlar på att barnen tar in eller förstår det, men man vet väl aldrig...
Citera
2012-08-12, 09:03
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Som trådstartare så måste jag säga att ditt inlägg är lite förbryllande och lämnar mig full av obesvarade frågor.Vem är det som är "så kallade nationalister" och hur särskiljer du dem från övriga skribenter i tråden? På vilket sätt är huvudsyftet med barnboken att "dra löje" över den gruppen som du nu förhoppningsvis har identifierat från övriga? Hur tänkte författaren när denne gav ut barnboken i syfte att dra löje över så kallade nationalister?
Lysande frågor, och jag hade tänkt ställa dem själv men hade nog inte formulerat dem lika bra. Det ska bli intressant att få höra svaren.
Citera
2012-08-13, 10:32
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Diskussionen om vad yttrandefrihet innebär var till största delen OT, tillika väldigt hätsk och grund, tas i princip bäst på annan plats och raderades sålunda. //Mod
Citera
2012-08-13, 17:35
Medlem
anjer2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langeben_skutt
När Alfonsböckerna kom utmanade de några av dåtidens konservativa samhällsnormer. Att han bodde med en ensam pappa som lagade mat och dammsög var det inte alla som gillade. "Onaturligt". Kan tänka mig att föräldrarna till några av de nazister som kommenterar i den här tråden inte tyckte att Alfons var lämplig för sina egna barn.

Ska man bygga ett samhälle som funkar så som världen ser ut i dag känns det rimligt att börja med tolerans. Just det faktum att hon inkluderat vita män med icke-vita kvinnor, och en kvinna i burqa med hund känns som att hon faktiskt har funderat lite längre än många andra.

Det känns ju väldigt sunt att lära barn om jämställdhet genom att visa bilder på kvinnor i burqa. Hur många av de kvinnorna har inte tvingats till att bära den? Burqan är en symbol för kvinnoförtryck vare sig du vill inse det eller inte.
Citera
2012-08-14, 03:56
Moderator
Diagorass avatar
Fyfan vad efterblivet. Men alla i boken verkade väl i alla fall ha ett kön. Den skulle nog kunnat vara lite mera PK om det fanns några hen som dök upp.

Det var tacksamt att växa upp när det fortfarande kunde bjudas på Tintin i Kongo och Anderssonskans Kalle utan att det verkade konstigt
Citera
2012-08-14, 09:34
Medlem
NoEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knyttetet
Klart man ska skriva barnböcker om romer, transvestiter och homosexuella, problemet ligger ju i att man gör det för sakens skull. Att man ska trycka ihop alla moderna ideal till en kompakt bildboksbomb som ska spränga in förståelse i våra stackars trångsynta barn. ALLT ska med, man ska vara "pionjär" och banka in samhällsproblemen redan i dagisåldern. Låt barn vara barn och ta det lite lugnt.

Personligen ska endast låta mina barn läsa dystra, tidiga Tove Jansson-böcker med långa, mörka trädstammar som lämnar läsaren melankolisk i flera veckor och säga att "Bollibompas lågbudgeterade, datortillverkade skräp tyvärr är "inställt" idag igen, tur att vi har Jan Lööfs Skrotnisse".

Död åt Tengil
//Knyttetet
Kan inget annat än att ställa mig bakom allt det du skrev. Det gör mig förbannad att ens gå ut och säga att man vill skriva en pk bok bara för att.. det är inte barnens fel att din mor valde en afrikan som stack. Jävla kärring, låt barnen få vara barn, blanda inte in dom små liven i pk-sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in