Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-10, 14:27
  #1
Medlem
Goatshags avatar
Noen som har erfaring med disse. Man må vel passe på å kjøpe et lager før det blir klassifisert . Kjemisk virker de jo veldig lovende.
Citera
2012-08-10, 14:32
  #2
Medlem
Izunis avatar
Fludiazepam är klassad. (enl. wiki)
Citera
2012-08-10, 14:52
  #3
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Finns det ens att köpa någonstans då?
Citera
2012-08-10, 17:00
  #4
Medlem
nogoodzigges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Finns det ens att köpa någonstans då?

Ja.
På apoteket...
"Tror" dock att du behöver ett recept..
Men det finns säkert någon som antingen har fått in utländska, eller får på tok för många utskrivna som man kan köpa loss ett gäng ifrån.. Gäller bara att hitta dessa personer..
Själv är jag själa glad då jag hittat en person som får på tok för mycket Xanor (vilken är min absoluta favorit benso!!) utskrivet, så det gynnar ju både honom & mig.. Eller tja.. Kanske inte gynnar mig så mycket i längden.. & inte min plånbok för stunden heller faktiskt.. Men några trevliga stunder det får jag allt..

Rättelse: eftersom jag inte läste riktigt riktigt... Dumma mig..
Trodde det var vanlig Diazepam du var ute efter & blev lite ställd när du inte kände till det.
Diazepam är ju det samma som Stesolid, vilket förklaras bland annat här: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2

Vilket eg. är det samma som Fludiazepam
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fludiazepam

Tror jag..
Men rätta mig gärna om jag har fel.. De e väl möjligt att där är nån molekyl hit eller dit som inte riktigt stämmer, men i det stora hela så tror jag att det ska vara ganska lika..
Men jag kan ju ha fel.. Hade definitivt inte varit den första gången iaf.. lol..
__________________
Senast redigerad av nogoodzigge 2012-08-10 kl. 17:24.
Citera
2012-09-10, 21:30
  #5
Medlem
provade flubromazepam som stimulantia landning för två veckor sedan tror jag. långsamt påslag, slutade på kanske 20 mg innan jag slocknade nästa dag var jag väldigt avslappnad och sömnig, inte produktiv för fem öre, men skönt var det hehe. effekten var märkbar även dagen därpå så effekten är mycket längre än eti och alpra. jag tror att det passar bättre används som ett lagligt alternativ när man är benzostorsk snarare än till stimulantia landning
Citera
2012-09-10, 21:39
  #6
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluderp
provade flubromazepam som stimulantia landning för två veckor sedan tror jag. långsamt påslag, slutade på kanske 20 mg innan jag slocknade nästa dag var jag väldigt avslappnad och sömnig, inte produktiv för fem öre, men skönt var det hehe. effekten var märkbar även dagen därpå så effekten är mycket längre än eti och alpra. jag tror att det passar bättre används som ett lagligt alternativ när man är benzostorsk snarare än till stimulantia landning
är denna lagligt i sverige eller?

Bromazepam (som icke är laglig) är en av mina favorit bens, finns inte i sverige men har ätit både 3 mg och 6 mg från arabländer och det är rejäl muskelavslappning och samtidigt bra ångestdämpning, som en komplett iktorivil.
Citera
2012-09-10, 22:04
  #7
Medlem
Crystalines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nogoodzigge
Ja.
På apoteket...
"Tror" dock att du behöver ett recept..
Men det finns säkert någon som antingen har fått in utländska, eller får på tok för många utskrivna som man kan köpa loss ett gäng ifrån.. Gäller bara att hitta dessa personer..
Själv är jag själa glad då jag hittat en person som får på tok för mycket Xanor (vilken är min absoluta favorit benso!!) utskrivet, så det gynnar ju både honom & mig.. Eller tja.. Kanske inte gynnar mig så mycket i längden.. & inte min plånbok för stunden heller faktiskt.. Men några trevliga stunder det får jag allt..

Rättelse: eftersom jag inte läste riktigt riktigt... Dumma mig..
Trodde det var vanlig Diazepam du var ute efter & blev lite ställd när du inte kände till det.
Diazepam är ju det samma som Stesolid, vilket förklaras bland annat här: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2

Vilket eg. är det samma som Fludiazepam
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fludiazepam

Tror jag..
Men rätta mig gärna om jag har fel.. De e väl möjligt att där är nån molekyl hit eller dit som inte riktigt stämmer, men i det stora hela så tror jag att det ska vara ganska lika..
Men jag kan ju ha fel.. Hade definitivt inte varit den första gången iaf.. lol..

Ja du har ju brutalt fel. Du kunde väll åtminstone kollat strukturformlerna. Det är lite som att jämföra nitrazepam med flunitrazepam. Men men
Citera
2012-09-10, 22:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
är denna lagligt i sverige eller?

står på webshoppen att den är laglig i hela EU, finns inget på wiki, verkar va ny RC. då slipper man bosse batong men vem vet levern kanske smälter
Citera
2013-01-05, 12:27
  #9
Medlem
Bongmons avatar
Detta Flubromazepam verkar inte vara lätt att komma över.

Hittat 2 shoppar, enda står det "not on sale yet" och andra "out of stock".
(Pm om detta kommer ej besvaras, alternativt rapporteras.

Tänker starta en tråd i shoppar-delen.
Citera
2013-01-05, 12:47
  #10
Medlem
E.W.s avatar
Fludiazepam är ett registrerat läkemedel i vissa länder (dock inte i Sverige).
Flubromazepam verkar inte vara registrerat läkemedel i något land.
Citera
2013-01-05, 12:52
  #11
Medlem
Bongmons avatar
https://www.flashback.org/t2049260

Här är tråden om shoppar för detta ämne.

Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Fludiazepam är ett registrerat läkemedel i vissa länder (dock inte i Sverige).
Flubromazepam verkar inte vara registrerat läkemedel i något land.

Pyrazolam är inte heller registrerat läkemedel i något land, ändå stoppar folk i sig det och känner effekt.
Vi kan ju hoppas att Flubromazepam är starkare än pyrazolam iaf.
Citera
2013-01-05, 13:03
  #12
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Pyrazolam är inte heller registrerat läkemedel i något land, ändå stoppar folk i sig det och känner effekt. Vi kan ju hoppas att Flubromazepam är starkare än pyrazolam iaf.

Självklart. Folk stoppar i sig massa preparat som de inte har en aning om vilka biverkningar de kan ge i framtiden, därför att man aldrig gjort kontrollerade kliniska tester.

Kanske tar njurarna stryk, kanske är det levern, kanske är det något annat som skadas utan att man märker det förrän det är för sent. Det är just därför läkemedelsbolagen gör kliniska tester innan man får sitt preparat godkänt att säljas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback