2012-08-09, 23:58
Medlem
Hej

Jag undar hur det är att bo i Nynäshamn(barnfamlij)
Citera
2012-08-10, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillan69
Hej

Jag undar hur det är att bo i Nynäshamn(barnfamlij)
Antagligen ganska bra. Det ligger en bit utanför Stockholm med pendeltågförbindelse. Sen går ju färjorna till Gotland därifrån! Jag bor inte såååå långt från nynäshamn och jag har inte hört nåt negativt om Nynäshamn alls.
Citera
2013-01-31, 15:36
Medlem
Sorry att jag tar upp en gammal tråd men jag är också nyfiken på hur det är att bo i Nynäshamn.

Är det ett lugnt ställe? Mycket invandrare? Finns det områden som är värre än andra? Och är det någon som har spekulationer på hur Nynäshamn kommer att utveckla sig i framtiden, till det bättre/sämre?
Citera
2013-02-26, 13:35
Medlem
Aquaracers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mininini
Sorry att jag tar upp en gammal tråd men jag är också nyfiken på hur det är att bo i Nynäshamn.

Är det ett lugnt ställe? Mycket invandrare? Finns det områden som är värre än andra? Och är det någon som har spekulationer på hur Nynäshamn kommer att utveckla sig i framtiden, till det bättre/sämre?

Hej!

Det finns ingen direkt kriminalitet att vara rädd för oavsett område, däremot så finns det bättre och sämre områden. Invandrare är integrerade och i minoritet, detta står ofta direkt i relation till vilken skola folk har gått och vilket område de har bott i.

Nynäshamns befolkning ökar årligen vad jag har förstått, hyresrätter är relativt svårt att få tag i och lägenheterna börjar på 600tkr för en duglig 2:a och fortsätter upp till 2milj. Det byggs mycket och det byggs enbart bostadsrätter, detta har i sin i kombination med tät pendeltågstrafik och ny motorväg(30 min till Globen från Nynäshamn) medfört att det sker en större inflyttning bestående främst av svenskar från medelklassen/ bemedlad medelklass.
Citera
2013-12-31, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aquaracer
Hej!

Det finns ingen direkt kriminalitet att vara rädd för oavsett område, däremot så finns det bättre och sämre områden. Invandrare är integrerade och i minoritet, detta står ofta direkt i relation till vilken skola folk har gått och vilket område de har bott i.

Nynäshamns befolkning ökar årligen vad jag har förstått, hyresrätter är relativt svårt att få tag i och lägenheterna börjar på 600tkr för en duglig 2:a och fortsätter upp till 2milj. Det byggs mycket och det byggs enbart bostadsrätter, detta har i sin i kombination med tät pendeltågstrafik och ny motorväg(30 min till Globen från Nynäshamn) medfört att det sker en större inflyttning bestående främst av svenskar från medelklassen/ bemedlad medelklass.

Stämmer bra allt du säger. Nynäshamn är helt okej att bo i och här finns det nästan allt man behöver. Saknas kanske något större köpcentrum men möjligtvis kommer finnas en sånt i framtiden. Nynäshamn utvecklar sakta men säker om man kan säga så Har bott här 3 år med min flickvän och vi trivs hur bra som helst.
Sen är det också värd att säga om naturen runt Nynäshamn som är otroligt vackert (ni kan kolla på min sida på fejjan ) --->>>> https://www.facebook.com/Nynashamn?ref=hl
Citera
2013-12-31, 13:45
Medlem
Ibland hamnar man bredvid någon grinig Nynäshamnsbo på pendeltåget till Kista dom verkar inte vara så glada att behöva pendla till Kista för att jobba (Centraliseringen)

Men jobbar man i Nynäs eller i södra sidan av stan skulle jag nog kunna tänka mig bo där speciellt med den nya motorvägen.
Citera
2013-12-31, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Ibland hamnar man bredvid någon grinig Nynäshamnsbo på pendeltåget till Kista dom verkar inte vara så glada att behöva pendla till Kista för att jobba (Centraliseringen)

Men jobbar man i Nynäs eller i södra sidan av stan skulle jag nog kunna tänka mig bo där speciellt med den nya motorvägen.

japp, men skulle man bo i Kista å pendla till jobbet till Nynäs så skulle man vara lika lite glad
Citera
2014-04-09, 12:35
Medlem
aeons avatar
Jag lånar tråden.

Jag och familjen blickar lite mot Nynäshamn för köp av villa alt. radhus. Finns det några områden som är bättre/sämre än andra eller gäller det generellt att de områden som består av villor/radhus är bra områden? Det verkar ju vara en hel del nybyggnation i görningen där nere men får känslan av att det rör sig om bostadsrätter/villor snarare än hyreshus.

Hur är det med områdena kring Ösmo? Segersäng By, Vansta By etc.

Tacksam för lite input.
Citera
2014-09-19, 12:14
Medlem
Aquaracers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeon
Jag lånar tråden.

Jag och familjen blickar lite mot Nynäshamn för köp av villa alt. radhus. Finns det några områden som är bättre/sämre än andra eller gäller det generellt att de områden som består av villor/radhus är bra områden? Det verkar ju vara en hel del nybyggnation i görningen där nere men får känslan av att det rör sig om bostadsrätter/villor snarare än hyreshus.

Hur är det med områdena kring Ösmo? Segersäng By, Vansta By etc.

Tacksam för lite input.

Köp inte inne i Ösmo. Segersäng eller Lidatorp att föredra.
Citera
2014-09-19, 13:40
Medlem
McHammereds avatar
Nynäshamn är ett perfekt ställe om man planerar på att skaffa barn/har barn.
Invandrare och diverse bråkstakar finns ju såklart som i vilken annan håla som helst men de är rätt lugna av sig, håller mest till vid Backlura men även där behöver du inte oroa dig för att vistas.

+ Naturen och skärgården. Myspys på sommarn. Många småfärjor om du vill utforska öar med sol & bad.
+ Börjat bygga ut och mer planeras.
+ Färjorna (Gotland & Polen)
+ Den relativt nya motorvägen in till Stockholm (30 minuter sägs det)
+ Relativt billiga hyror / hus fortfarande.

- Bil är ett måste om du skall hinna lämna på dagis och börjar 7-8 i annan ort.
- Inte riktigt med i matchen trots att det ligger i Stockholm. Sticker du ut så stirras det, är du ny i byn så stirras det.. Ja, du förstår.
- Som vilken småhåla som helst i övriga Sverige, volvoraggarna hänger vid Select/7-eleven.
- Det är i princip pizzerior med alkoholförsäljning med Karaoke som gäller om ni själva vill slira en kväll (Hamnen erbjuder annat klimat men är säsongsöppet för det mesta)
- Alltid strul med tågen på vintern mellan Nynäshamn och Västerhaninge, klä dig varmt och glöm inte någon form utav underhållning.
- Stendött på vintern.

Som sagt, lugnt och fridfyllt för barnfamiljen med bra utflyktsmöjligheter. Personligen hade jag kollat in Haninge istället, Naturen åt ena hållet och City åt andra (15-20 minuter) och utan större tågstrul för snarlika priser, men det börjar bli tajt om tid prismässigt.

Håll er borta från Ösmo. Är i det stora hela ett ICA supermarket med villor runt omkring. Behöver du handla så åker man till Nynäshamn och kan då lika gärna bo där och spara bensinpengarna till annat för många vändor blir det.
Senast redigerad av McHammered 2014-09-19 kl. 14:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in