Citat:
Ursprungligen postat av Mininini
Sorry att jag tar upp en gammal tråd men jag är också nyfiken på hur det är att bo i Nynäshamn.
Är det ett lugnt ställe? Mycket invandrare? Finns det områden som är värre än andra? Och är det någon som har spekulationer på hur Nynäshamn kommer att utveckla sig i framtiden, till det bättre/sämre?
Hej!
Det finns ingen direkt kriminalitet att vara rädd för oavsett område, däremot så finns det bättre och sämre områden. Invandrare är integrerade och i minoritet, detta står ofta direkt i relation till vilken skola folk har gått och vilket område de har bott i.
Nynäshamns befolkning ökar årligen vad jag har förstått, hyresrätter är relativt svårt att få tag i och lägenheterna börjar på 600tkr för en duglig 2:a och fortsätter upp till 2milj. Det byggs mycket och det byggs enbart bostadsrätter, detta har i sin i kombination med tät pendeltågstrafik och ny motorväg(30 min till Globen från Nynäshamn) medfört att det sker en större inflyttning bestående främst av svenskar från medelklassen/ bemedlad medelklass.