2013-01-30, 22:57
Medlem
Ferry31s avatar
Nu verkar jag inte ens kunna sätta både Osvaldo och Cassano på topp eftersom jag måste ha minst en spelare på bänken. Jag har ju bara två forwards nu eftersom Simone Verdi av någon anledning inte är med.

Jävla skit det här. Vet någon om det går att göra något åt det?
2013-01-30, 23:16
Medlem
4522s avatar
Huggsexa om Balotelli efter helgen? Eller är det Anelka alla vill åt?
2013-02-01, 09:57
Medlem
Ernst.Hugos avatar
När öppnar Mercaton egentligen? Måste förstärkanmitt fyra-manna-anfall...
2013-02-01, 10:12
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
När öppnar Mercaton egentligen? Måste förstärkanmitt fyra-manna-anfall...

Du har väl redan Bendtner?

Den öppnar på måndag.
2013-02-02, 02:46
Medlem
L.jaxxons avatar
ferry, du ska få kuken den här veckan!
2013-02-02, 03:17
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.jaxxon
ferry, du ska få kuken den här veckan!

Be my guest. Jag har typ 5-6 spelare tillgängliga, så allt annat än tvåsiffrig seger för dig är underkänt tycker jag
2013-02-02, 13:02
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Mitt under brinnande säsong med kamp i toppen, botten och om CL-platser så kan jag inte hjälpa att börja blicka framåt nästa säsong.

Fördelarna med att ha 20 lag är att det blir en lång tuff säsong där endast de skickligaste sportcheferna överlever. Nackdelarna är desto fler.

Bland annat så skapas det tidigt avsågade lag vars tränare tappar motivationen och spöklag uppstår. Dessutom har aktiviteten på mercaton lag sinsemellan varit i princip obefintlig. För att råda bot på detta funderar jag på om vi inte skulle göra på följande sätt nästa år:

Flashback Serie A med 10 lag och Flashback Serie B med 10 lag. På så sätt får alla ihop till 11 spelare varje match och det blir en jämnare serie. Serie A bildar de 10 översta lagen i årets liga i den mån man tackar ja, sedan tillfaller platserna i tur och ordning de som kom på 11:e, 12:e, etc.

De 3 översta lagen i B går upp i Serie A till nästa år, och de 3 sämsta lagen i A halkar ned, etc.

Nästa "år" kan i det här fallet vara att vi startar en ny säsong efter 18 omgångar då alla mötts två gånger och säsongen borde vara slut? På så sätt hinner vi med två fantasäsonger på en verklig Serie A-säsong.
2013-02-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Mitt under brinnande säsong med kamp i toppen, botten och om CL-platser så kan jag inte hjälpa att börja blicka framåt nästa säsong.

Fördelarna med att ha 20 lag är att det blir en lång tuff säsong där endast de skickligaste sportcheferna överlever. Nackdelarna är desto fler.

Bland annat så skapas det tidigt avsågade lag vars tränare tappar motivationen och spöklag uppstår. Dessutom har aktiviteten på mercaton lag sinsemellan varit i princip obefintlig. För att råda bot på detta funderar jag på om vi inte skulle göra på följande sätt nästa år:

Flashback Serie A med 10 lag och Flashback Serie B med 10 lag. På så sätt får alla ihop till 11 spelare varje match och det blir en jämnare serie. Serie A bildar de 10 översta lagen i årets liga i den mån man tackar ja, sedan tillfaller platserna i tur och ordning de som kom på 11:e, 12:e, etc.

De 3 översta lagen i B går upp i Serie A till nästa år, och de 3 sämsta lagen i A halkar ned, etc.

Nästa "år" kan i det här fallet vara att vi startar en ny säsong efter 18 omgångar då alla mötts två gånger och säsongen borde vara slut? På så sätt hinner vi med två fantasäsonger på en verklig Serie A-säsong.
Ypperlig idé, jag har funderat på något mycket liknande men med vissa skillnader. I mitt upplägg hade jag också tänkt mig två 10-lagsligor som spelar under hösten, men istället för en A och B-liga hade jag tänkt mig en "slutspelsliga" på 10 lag under våren, där de fem bästa lagen ur vardera höstdivision kvalificerar sig.
Jag lutar nog mer åt din idé, men huvudsaken är att vi skrotat 20-lagsligan.

En annan klar fördel gentemot en 20-lagsliga är ju att den inledande "draften" blir så mycket mer lätthanterlig och mindre slumpmässig med färre lag.
Senast redigerad av Jackbob 2013-02-02 kl. 13:32.
2013-02-02, 14:30
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Ypperlig idé, jag har funderat på något mycket liknande men med vissa skillnader. I mitt upplägg hade jag också tänkt mig två 10-lagsligor som spelar under hösten, men istället för en A och B-liga hade jag tänkt mig en "slutspelsliga" på 10 lag under våren, där de fem bästa lagen ur vardera höstdivision kvalificerar sig.

En annan klar fördel gentemot en 20-lagsliga är ju att den inledande "draften" blir så mycket mer lätthanterlig och mindre slumpmässig med färre lag.
Intressant, nu tyckte jag nästan att din idé lät mer lockande. Vi spikar väl att det blir två tiolagsserier i alla fall, så kan vi ta en röstning vad det lider kring vilket upplägg vi kör på.
2013-02-02, 14:52
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob

Den har jag också tänkt på, vilket gör att det blir ett mer turneringsliknande upplägg, men den andra idén var faktiskt bättre. Fördelen med det är att alla får chansen att spela både under hösten och våren. Dock kommer det ju knappast vara 20 varje gång. Vissa kommer in senare och vissa hoppar av. En ny spelare borde alltid gå in i andraligan, oavsett om man var i högsta divisionen innan man exempelvis hoppade av.

Sen kan det ju börja bli problem om vi exempelvis är 12-14 st som är aktiva. Det bästa vore ju om vi var 10 st, eller 20 st eller 30 st. Så systemet går ihop. Men hamnar vi någonstans vid 14 spelare är det kanske svårt att bestämma ifall vi ska ha en liga eller två ligor. Ni förstår nog, men det problemet kan man ju ta itu med senare.
2013-02-04, 14:20
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Sämsta insatsen i år. Hann inte ändra startelvan innan match och blev således utan backar och målvakt.

När stänger mercaton?
2013-02-04, 14:26
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Sämsta insatsen i år. Hann inte ändra startelvan innan match och blev således utan backar och målvakt.

När stänger mercaton?

Jag glömde också att ändra startelva och förlorade mot AS Livorno, vaffanculo! Nu är det snorigt jämnt i toppen, Moggitown på samma poäng som mig samtidigt som Livorno kämpade upp sig till en (!) poängs marginal. Vem hade kunnat ana det här... det lönar sig att inte ge upp.

Mercaton stänger på onsdag 15.30 tror jag. Du verkar gå hårt ut....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in