2013-01-14, 15:16
Medlem
4522s avatar
Red Bull Moggitown förlorade med 0-3 hemma mot AC Bosman samtidigt som jag vann med just 3-0 - ensam ledning igen. Det verkar onekligen som att BonHomme saknar lite Conte-mentalitet nu när det börjar brännas?
2013-01-14, 15:22
Medlem
Stabil 2-0 vinst på Il Tevere. Det är nu mer uppenbart än någonsin att det är bredd och hela startelvor som vinner matcher snarare än en vass lirare här och där. Jag plockade in Sampirisi, Marchionni och Bolzoni under januarifönstret. Två av dessa spelade i helgen och jag kan nu känna mig ganska säker på att under samtliga matcher komma till start med ett fullt mittfält samt en full backlinje. Två raka vinster nu tror jag. Allt kan hända, bollen är rund och det där.
2013-01-14, 16:15
Medlem
Ferry31s avatar
Det känns verkligen som att det går bra när jag på fitthåret mäktar med att besegra Menopel på hemmaplan.

Tydligen hade jag 7 försvarare som spelade i helgen. M. Caceres, P. Caceres, De Sciglio, Von Bergen, Castan, Mexes samt Portanova. Det är ju naturligtvis alltid positivt. Ser även bra ut i anfallet och jag har två målvakter. Bara mittfältet allt skiter sig, men det är tillräckligt för att sakna två spelare varje match.

Vet inte hur jag kan yttra mig på marknaden heller när jag gick all-in och plockade hem De Jong. Kanske någon som vill byta till sig en försvarare?
2013-01-14, 17:58
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Borde jag inte vinna med 1-0 om jag får 65.500 medan min motståndare får 65.000?

Nej, 66.000 är den magiska gränsen man behöver för att göra mål...

Seger, på det berömda, mot AC L Duri. 0-1 (64.000 - 67.000). Contis avgörande mål och Bergessios assist är väl det som räddar mig, för det försökte inte Brkic göra i alla fall. Ett insläppt och ett självmål innebar 2,5 i betyg - katastrof!

Nu delad femteplats med KFC.

Nästa omgång väntar otroligt avsågade AS Pompino.
2013-01-14, 18:09
Medlem
Ferry31s avatar
66.000 kan omöjligt vara gränsen. Jag hade betydligt mindre och vann min match mot Menopel.
2013-01-14, 18:24
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
66.000 kan omöjligt vara gränsen. Jag hade betydligt mindre och vann min match mot Menopel.

Märkligt. Har för mig att det nämnts tidigare i tråden, vet faktiskt inte.

Jackbob kanske gör en comeback och förklarar. Eller Moggi kanske kan förklara...
2013-01-14, 18:31
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ligan är korrupt...
2013-01-16, 12:15
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Red Bull Moggitown förlorade med 0-3 hemma mot AC Bosman samtidigt som jag vann med just 3-0 - ensam ledning igen. Det verkar onekligen som att BonHomme saknar lite Conte-mentalitet nu när det börjar brännas?
Jo problemen hopar sig. Hade typ tre gröna gubbar totalt inför omgången. Första matchen började bra med mål på Kone och GilardinoX2, men som sagt, allt handlar om bredd. Inte kul att ha Chiellini, Marchisio, Milito skadade samt Ranocchia avstängd.

När fan kommer A.Hernandez tillbaka i Palermo? Han har varit skadad sen säsongen startade.
2013-01-16, 12:17
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Märkligt. Har för mig att det nämnts tidigare i tråden, vet faktiskt inte.

Jackbob kanske gör en comeback och förklarar. Eller Moggi kanske kan förklara...

66 är egentligen gränsen för ett mål men om man gör över 59 och din motståndare har under 59 så får man 1-0. Vad som alltid gäller är att man måste ha 3 poäng mer än sin motståndare för seger. Dvs om båda har mellan 66 och 69 så vinner ingen.

Detta är som jag kommer ihåg det, orkar inte kolla tillbaka i tråden.
2013-01-21, 15:53
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Jo problemen hopar sig. Hade typ tre gröna gubbar totalt inför omgången. Första matchen började bra med mål på Kone och GilardinoX2, men som sagt, allt handlar om bredd. Inte kul att ha Chiellini, Marchisio, Milito skadade samt Ranocchia avstängd.

När fan kommer A.Hernandez tillbaka i Palermo? Han har varit skadad sen säsongen startade.

Vet, är också i en ganska prekär situation sedan Legrottaglie och Lodi blev avstängda typ tre matcher.

Jag förlorade mot självaste il presidente med 3-2, som tur är gick även Red Bull på en mina. Ställningen således oförändrad i den absoluta toppen.

Är lite intresserad av en försvarare om någon känner sig manad.
2013-01-21, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Är lite intresserad av en försvarare om någon känner sig manad.
Pellissier mot Ogbonna eller Coda?
2013-01-21, 16:02
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Pellissier mot Ogbonna eller Coda?

Här försöker vi oss på en luring ser jag, Ogbonna är ju långtidsskadad, eller minst till omgång 25. Så no can do sir.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in