2014-02-04, 11:02
Medlem
Möget! Jag underskattade qhz. rejält. 2-2 blev det, hade Conti i sedvanlig ordning fått ett gult kort hade jag dragit det längsta strået, men på någon jävla vänster lyckas han klara sig hela matchen utan varning. Sedan kan man ifrågasätta varför Roma-spelarnas poäng överhuvudtaget räknas, men vafan!

Lokomotiv Primavera tog dock en tung skalp, 2-1 på bortaplan med höga backbetyg. I love it!
2014-02-04, 12:31
Medlem
qhz.s avatar
Fantastiskt med en poäng. Det trodde jag inte. Synd att inte Roma - Parma kunde spelas. Där har jag nog en del sparkapital i Totti, Pjanic och Benatia. Maxi Lopez är den store hjälten som räddade poäng åt mig.

Hur funkar det här med 'mercato libero'? La ett offerta på Berisha. När står det klart huruvida man får spelarna/spelaren man budat på?

Edit: Hittade nu;

"Il mercato chiude il 08/02/2014
alle 17:30"
.
Senast redigerad av qhz. 2014-02-04 kl. 12:37.
2014-02-04, 14:23
Medlem
Ferry31s avatar
Blev en övertygande seger i öppningsmatchen.

Härnäst väntar första bortamatchen för säsongen. Förbered dig för en tuff match, qhz.
2014-02-04, 20:01
Medlem
4522s avatar
Började med ett kryss, hade många felbeslut i min matchning. Det är faktiskt ett problem när man har för många kvalitetsspelare. Man försöker börja leka smart och tänka efter vilka lag spelarna möter osv. istället för att ställa den bästa elvan på banan.

Nya tag mot den något överraskande serieledaren Lokomotiv Primavera!
2014-02-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Haha, ja du vet ju hur det slutade senast. Min eviga tändvätska i det här spelet:

Citat:
1-1 mot Jackbob känns väl som ett vänskapligt och rekorderligt resultat. BandaBassotti verkar dock dra ifrån och nu siktar jag på topp tre, det finns i alla fall tolv poäng att spela om. Nästa match mot Lokomotiv garanterar ju nästan poäng, hipsterslakt...

En riktigt klassisk batalj i Fantacalcio-historien, och vi vet alla så klart hur det gick med den där "hipsterslakten".
2014-02-04, 21:37
Medlem
David.s avatar
Fetta! Det kommer ta ett tag för mig att bli varm i kläderna den här säsongen. Svårt att lista ut hur de nya tränarna kommer använda de befintliga spelarna samt hur de befintliga tränarna kommer använda de nya spelarna. Lyckligtvis har jag åtminstone min favorit-räv Pandev tillbaka i leden. Ytterst tydligt att Alexander den Stores blod flyter starkt i King-Gorans ådror. Tänk om bara den tjocka spanska servitören också skulle se det...
2014-02-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Fetta! Det kommer ta ett tag för mig att bli varm i kläderna den här säsongen. Svårt att lista ut hur de nya tränarna kommer använda de befintliga spelarna samt hur de befintliga tränarna kommer använda de nya spelarna. Lyckligtvis har jag åtminstone min favorit-räv Pandev tillbaka i leden. Ytterst tydligt att Alexander den Stores blod flyter starkt i King-Gorans ådror. Tänk om bara den tjocka spanska servitören också skulle se det...

Spanjacken glömde också bort att använda Hamsik och Insigne, som naturligtvis drabbade mitt lag...

Av mina uttagna 18 spelare var det endast 12 som fick betyg. Och det var tack vare ett sent inhopp i Lanterna av Obiang som jag slapp UFF.

Min lathet och brist på tid gjorde att jag inte ägnade den tid åt den initiala il mercato som den kräver. Jag valde ut några intressanta spelare, och hoppades sedan att även de som ingen ville ha borde vara tillräckligt bra eftersom vi endast är åtta lag. Fungerade sådär.

Trots detta så lyckades jag få en poäng mot den stora förhandsfavoriten i Serie B dvs Lavoratori Duri.

Jag är nöjd, och när spelare som Buffon, Abate, Hamsik, Cossu, Insigne, Ibarbo osv spelar så kan det bara bli bättre.
2014-02-04, 23:31
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Började med ett kryss, hade många felbeslut i min matchning. Det är faktiskt ett problem när man har för många kvalitetsspelare. Man försöker börja leka smart och tänka efter vilka lag spelarna möter osv. istället för att ställa den bästa elvan på banan.

Fast det där är jävligt svårbedömt. Jag har sneglat lite på kommande omgång och ser att samtliga av mina anfallare har bra chanser att göra mål, men det är jävligt tufft att välja ut tre spelare att använda om alternativen är Higuain, Eder, Di Natale, Paulinho och Immobile. Känns som ett lyxproblem och man kommer troligtvis ångra sig i efterhand.
2014-02-04, 23:41
Medlem
anteri17s avatar
Trodde inte alls på kryss i den här matchen. En välbehövlig poäng som räddades tack vara modificatore på mittfältet och i backlinjen.
2014-02-05, 19:43
Medlem
L.jaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ingen överraskning att en spelare som Denis är en av de mest spelvärda i det här spelet.

Verkligen, målgaranti.
2014-02-05, 20:22
Medlem
qhz.s avatar
Nu har jag fått in både Frison (Catania) och Berisha (Lazio) från den fria marknaden så målvaktssidan ser genast bättre ut.

Dessutom plockade jag på mig Mattia Cassani från Parma som förmodligen går in och tar plats direkt i startelvan till förmån för Moretti.

Som om inte det vore nog får även Konaté och Fetfatzidis från Genoa medverka i truppen.

Framtiden ser ljus ut.

Eventuell startelva till helgen kan se ut så här:

Frison

De Silvestri - Benatia - Astori - Cassani

Pjanic - Conti - Nainggolan

Paloschi - Totti - Maxi Lopez
Senast redigerad av qhz. 2014-02-05 kl. 20:29.
2014-02-05, 21:14
Medlem
David.s avatar
Knep precis Iturbe, Keita & Den Oskyldiga Negern. Iturbe är sannolikt den enda som får en startplats, men om Keita fortsätter spela som han gjort i början av 2014 så har jag väl gjort något av ett kap. Innocent är ju alltid Innocent och kommer förhoppningsvis igång som brukligt på våren. Banda Bassottis egna Belgian Blue.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in