Citat:
Ursprungligen postat av
flagella
Skäms.. det behövs uppdatering här. Hur gick det med katten?
haha, jag tankte faktiskt pa det for 2 dagar sen, att jag inte uppdaterat traden, sorry
Pga partnerns jobb sa fick vi skjuta upp resan. Sa jag var hem sjalv snabbt medans partnern var kvar har. Vi kommer dock nu bagge att aka hem pa Torsdag, sa fro.m da kommer lilla flickan fa ha kattvakt i 1 vecka. Sa i nasta vecka kommer jag garanterat kunna rapportera hur det gar.
Hon skall fa traffa sin kattvakt i kvall f.o
F.o sa kan jag aven meddela att mus-sasongen startat. Senast igar sa fick partnern rycka ut och fanga 2 sma sota nabbmoss. En satt bakom tvattmaskinen tryckte, pa klassiskt Engelskt maner sa har vi tvattmaskinen i koket. Jag noterade att flcikan satt intensivt i timmar och stirrade mot den, och nar hon lamnat den sa sag vi en liten mus som kom for att sedan snabbt kila in i igen.
Den andra irrade runt i vardagsrummet och gomde sig bakom TV'n. Det ar roar mig ratt mycket att se nar partnern forsoker fa tag pa den och katten sitter och tittar pa. Man kan nastan se hur hon skrattar at hans forsok. Till hans cred skall dock erkannas att han blivit skicklig pa att fanga dom. Sa hennes arbete med att lara upp honom har gett resultat.
Sa till lite mer allmanna saker. Hon faller kopiosa mangder har nu, massvis. Och hon riktigt avskyr att bli borstad. Det gar ett par sekunder seda kommer det en tass blixtsnabbt. Jag har aven provat att satta pa ett par gummi handskar och dra av henne. Riktigt effektivt men samma sak dar.
Jag ar lite konfys hur hennes mage hanterar allt detta har. Hon ater gras nar hon ar ute, men jag har inte sett henne krakas en endaste gang hitills i ar.
Alla hennes rutiner har ocksa andrats. Numera sa sover hon inte alls i badden pa skrivbordet. Tidigare sa tillbringade hon timmar i den sangen for att sedan bara over en dag rata den helt. Visst ar det skont att slippa ha en kattsang pa bordet, men jag undrar varfor.
Hon har daremot nu mutat in ett eget rum som som sitt. Var natt nar vi gar till sangs sa foljer hon med upp, gar in till sitt rum och tillbringar sedan natten dar i "hennes" sang (det ar varat gastrum)
for att sedan runt 6-tiden pa morgonen komma in till oss och hoppa upp i var sang. Sa alla dessa nattliga "trampningar" hon hade dar hon vackte mig 2-3 ggr/natt har upphort helt.
Bra for min nattsomn, men jag undrar lite varfor. Ar det for att hon nu kanner sig helt hemma och trygg har ? Hon har ju trots allt bott har i strax over 1 ar nu.
1 annan, mer irriterande, sak ar detta med kattladan. Nar jag borjade introducera kattlada sa hade jag en pa var vaning. Detta fasade jag sedan ut till att bara ha en pa overvaningen och det gock helt utan problem. Men nu anvander hon den konstant, aven for bajsandet. Tidigare sa bajsade hon
aldrig inne, numera var dag.
Kan detta ha att gora med att hon numera i stort sett enbart haller sig pa var tomt ? Tidgare sa kunde hon strova runt mer, men det tycks hon inte gora langre. Hon ar i stort sett enbart pa tomten. Det ar inte ofta man ser henne komma over inhangnaden nar jag kallar pa henne. Hon kanske inte vill kacka i sitt eget revir ?
Jag tyckte iaf det var valdigt skont att hon aldrig bajsade inomhus, sa detta ar ingen forandring jag gillar