2008-08-31, 14:28
Bannlyst
Persbrandt är en extremt tragisk typ. Alltid dessa halvdana misshandlar, fyllekörningar och idiotuttalanden. Det är bara en tidsfråga innan han går över gränsen rejält och får skaka galler. Dessutom måste han väl betraktas som norra europas mest överskattade skådis. Noll utveckling sen han var med i Rederiet på 80-talet.

Jag blev trött av att tänka på honom under de få sekunder som detta inlägg tog att formulera.
Citera
2008-08-31, 14:57
Medlem
William Hainess avatar
Tror knappast det var mer överdrivet än vanliga kvällstidningsartiklar - det har varit en rad av dessa attacker mot människor från Persbrandts sida. Frågan är varför han har såpass mycket problem med humöret?
Citera
2008-08-31, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Tror knappast det var mer överdrivet än vanliga kvällstidningsartiklar - det har varit en rad av dessa attacker mot människor från Persbrandts sida. Frågan är varför han har såpass mycket problem med humöret?

För att han är alkis. Då blir man lätt lite oberäknelig.
Citera
2008-08-31, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kopplingen
jag tror persbrandt med kompisar ljuger, låter väldigt konstigt alltihop..

Eller så har Persbrandt råkat stöta emot killen, och denne (eller Aftonbladet) har sedan förstorat upp det hela och gjort det till "misshandel".

Men med tanke på Persbrandts humör så är det inte helt omöjligt att snubben talar sanning...
Citera
2008-08-31, 16:07
Medlem
Veckans klubbas avatar
Det är väl någon som vill få sitt ansikte i Aftonhoran. Jag begriper mig inte på hela den mediacirkus som har varit kring Persbrandts person. Går man verkligen journalistutbildningen för att skriva om skådisars alkoholproblem? Man kan ju undra vad det är för tomtar pressen anställer? Kvällstidningarna är ju fan inte långt ifrån En Ding Ding Värld och Hänt i Veckan nu för tiden. Vad hände med alla riktiga journalister?
Citera
2008-08-31, 16:10
Medlem
Öhh?!

Citat:
Ursprungligen postat av Tjock_och_Röker
Tragiskt att "offret" skall gråta ut med namn och stor bild. Undrar hur mycket han fick av Aftonbladet för det, 5 000? 10 000? En bra affär för honom, kul och synas lite extra på samma gång.

Jag jobbar med honom faktiskt och har gjort det hela sommaren. Jag tror knappast han bara skulle hitta på en historia helt plötsligt ur ingenstans och ringa aftonbladet osv. Han har två barn och allting så han är rätt reko...
Citera
2008-08-31, 16:33
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Vad säger Persbrandt till personer som köpt biljetter+bussbiljett till Stockholm och Dramaten för att se just honom och istället får en totalt ointressant inhoppare?

Fuck you, Lantis! Kanske?
Citera
2008-08-31, 17:08
Medlem
Tjock_och_Rökers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Jag jobbar med honom faktiskt och har gjort det hela sommaren. Jag tror knappast han bara skulle hitta på en historia helt plötsligt ur ingenstans och ringa aftonbladet osv. Han har två barn och allting så han är rätt reko...

Förstå "nyhetsvärdet", ringa kvällspressen och kapitalisera på värdelös skvallerjournalistik var väl iaf nåt av de första sakerna han gjorde...

På ett plan är det ett rätt smart sätt att få snabba cash, tragiskt att det fungerar i Sverige idag.
Citera
2008-08-31, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Det är väl någon som vill få sitt ansikte i Aftonhoran. Jag begriper mig inte på hela den mediacirkus som har varit kring Persbrandts person. Går man verkligen journalistutbildningen för att skriva om skådisars alkoholproblem? Man kan ju undra vad det är för tomtar pressen anställer? Kvällstidningarna är ju fan inte långt ifrån En Ding Ding Värld och Hänt i Veckan nu för tiden. Vad hände med alla riktiga journalister?

Den svenska presskåren har mycket hög moral. Det ingår i uppdraget att smutskasta kändisar och skriva om deras alkoholproblem och otrohet.
Citera
2008-08-31, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjock_och_Röker
Förstå "nyhetsvärdet", ringa kvällspressen och kapitalisera på värdelös skvallerjournalistik var väl iaf nåt av de första sakerna han gjorde...

På ett plan är det ett rätt smart sätt att få snabba cash, tragiskt att det fungerar i Sverige idag.

Tror inte han fick speciellt mycket cash för det där... men kan prata med honom på måndag så ska vi se vad han säger om händelsen haha..
Citera
2008-08-31, 19:30
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic

Varför ringer han en kvällstidning i huvudtaget? Självklart fick han stålar av hyenorna.

Det intressanta är väl vad mediahoran gjorde och sa till gunvald innan han fick sig en liten knuff.
Citera
2008-08-31, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Varför ringer han en kvällstidning i huvudtaget? Självklart fick han stålar av hyenorna.

Det intressanta är väl vad mediahoran gjorde och sa till gunvald innan han fick sig en liten knuff.

haha "Mediahoran"? Du låter bitter, kanske borde du söka upp nån kändis och låta honom slå ner dig så kanske du också får vara med lite i aftonbladet?

Jag undrar också det där med att han ringde upp aftonbladet och varför, men grejen är artikeln bara är med i deras nät-upplaga och inte i den tryckta så därför tror jag inte han fick speciellt mycket pengar för det, men vadå? Är det fel att tjäna pengar på skitsaker eller? Det är ju bara bra... sluta vara bitter nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in