2007-10-22, 08:01
  #445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Någon som vet hur det står till mellan Persbrandt och Sanna? Vad tycker hon om att han sticker till Tyskland när de precis har fått barn?
Hon är nog så mycket uppe i sig själv så hon bryr sig nog ej.
Citera
2007-10-22, 10:47
  #446
Medlem
Ko Fångares avatar
Mikael Persbrandt, ett av Sveriges största äckel. Rider på vågen av sin roll i en rad värdelösa b-filmer, en konstruerad personlighet utan några kvalitéer värda aktning.

Att rebellera utan att vara rebell funkar uppenbarligen inte. Även skådespelare kan vara rebeller, men är man 45 och i sitt liv endast lyckats få biroller i sunkfilmer som helt saknar innehåll och fått gå före 25-åringar i kön till diverse halvsunkhak är man det definitivt inte.
Att skolas ett halvt liv för att göra lågkvalitetsunderhållning, det är inte stort och inte rebelliskt, snarare hemmakatt.

När och hur ska vi bli av med detta misslyckade, felvärderade och bortkollrade pucko? Förhoppningsvis gör han själv slut på vårt lidande.

Snälla, sluta se hans filmer, sluta bry er och sluta prata om honom. Han är inte snygg, inte häftig och inte genuin, hans mediala person är konstlad och krystad.
Citera
2007-10-22, 12:17
  #447
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Hon är nog så mycket uppe i sig själv så hon bryr sig nog ej.


Varför tror du det?
Citera
2007-10-22, 17:07
  #448
Bannlyst
Sonen Igor är ju rätt så stor, han är ju över året, går säkert på dagis och allt. Och Sanna är en superbra mamma åt både Igor och Olga, den som påstår något annat har inte sett henne med barnen. Hon går helt upp i sina barn. En riktigt sandlåde och bullmamma. Svårt att tänka sig men hon är faktiskt en väldigt duktig mamma.
Citera
2007-10-22, 17:21
  #449
Medlem
enannanamandas avatar
Jag tycker Persbrandt verkar rent mattsam att ha omkring sig jämt - det är nog bara mamma P-brandt som orkar med honom 100%
Citera
2007-10-23, 11:30
  #450
Bannlyst
Aftonbladets löp i söndags verkar inte riktigt helt sant. En kontroll av Nacka tingsrätt så får man höra att sista ärendet med herr Persbrand var 05, Sedan dess finns inget och då var det någon båtfylla. Dom ställde sig väldigt frågande till att det skulle finnas något om något sedan 3 veckor tillbaka. Deras svar var. Läs inte aftonbladet.
Nacka tingsrätts tel 08-561 65 600

Det skulle vara lite kul på ren jävulskap, gå igenom alla aftonbladets grejjer och kontrollera där det går att kontrollera och se hur mycket som är påhittat. Men det orkar man tyvär inte. Men i det här fallet tyckte jag det var lite kul att kolla efter.
Citera
2007-10-23, 12:21
  #451
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Aftonbladets löp i söndags verkar inte riktigt helt sant. En kontroll av Nacka tingsrätt så får man höra att sista ärendet med herr Persbrand var 05, Sedan dess finns inget och då var det någon båtfylla. Dom ställde sig väldigt frågande till att det skulle finnas något om något sedan 3 veckor tillbaka.

Handlade inte löpet om att han polisanmälts i samband med ett krogbråk på East för några veckor sedan? Hur sjutton får du det att gå ihop med tingsrätten?
Citera
2007-10-23, 12:55
  #452
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Handlade inte löpet om att han polisanmälts i samband med ett krogbråk på East för några veckor sedan? Hur sjutton får du det att gå ihop med tingsrätten?

Jo jag tänkte så här. Om han är polisanmäld och det alltid är åtalsplikt ang bråk på krog så borde han ha fått en offentlig försvarare och det är något som alltid tingsrätter brukar besluta om. Det brukar stå även om personen tackat nej till det.
Citera
2007-10-27, 09:24
  #453
Bannlyst
Mikael Nykvist om Persbrandts avhopp från dramaten

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article1099692.ab

Attacken på Persbrandt
Michael Nyqvist: Vi är lika förbannade som publiken

Han är arg och besviken.

Nu vädrar Michael Nyqvist känslorna om Mikael Persbrandts svek mot Dramaten.

– På teatern har folk egon som treåringar – men man pratar inte om det, säger han.

Det kommande året är det film som gäller för Michael Nyqvist, 46, men han menar att hjärtat fortfarande bankar för teatern.

– Det gör det nog hos alla skådespelare – utom hos en viss man med samma förnamn som mig, säger han och får något mörkt i blicken.
”Ett chocktillstånd”

Nyqvist syftar på kollegan Mikael Persbrandt som sa upp sig från Dramaten mitt under brinnande säsong och lämnade sina medskådespelare i pjäsen ”Måsen” i sticket.

– Det var chocktillstånd när det hände. Men man får inte prata om det, säger han.

– Teatern är enda arbetsplatsen där folk slåss, har sönder saker och har egon som treåringar – men man pratar inte om det. Det är egentligen jätteknasigt.

Nyqvist har varit många år på Dramaten och aldrig varit med om något liknande. Han är rädd att Persbrandt har förändrat bilden av den lojala teatermänni-skan.

– Det borde vara synen på de inblandade som ändras, inte synen på oss övriga teatermänniskor – för vi är lika förbannade som publiken, säger han.
”Bara skiter i det”

Själv har Nyqvist spelat en föreställning med 40 graders feber och han kunde inte närvara på Oscarsgalan med ”Såsom i himmelen” eftersom det var föreställning på Dramaten samma kväll.

– Det är sorgligt att samma lojalitet som vi värdesätter med vårt kött och blod, är det någon annan som bara skiter i, säger han.
Ylva Niklasson
Citera
2007-11-14, 09:01
  #454
Medlem
FMMs avatar
http://www.porscheklubben.se/index.taf?_page=mess_thread&messenger_auid=171300& _goto_new=1&EnsureNoCache=879

Här kan du läsa vad som hände - egentligen.


Vi börjar med att reda ut vad som hände under den där "kraschen".
Här återger vi Mikaels ord om vad som hände.
"Kraschen" inträffade efter förarkursen på Nürburgring, på en vanlig, öppen söndagskörning. Vid Flugplatz kom Miikael över ett krön, för att plötsligt se två motorcyklister mitt i banan.
Vid undanmanövern touchade han ett räcke så att främre stötfångaren sprack. Bilen funkade perfekt i övrigt, så han fortsatte till målet, där han blev stoppad av Ringens kontrollanter - om man har skadat ett räcke kostar det, och många som kraschat försöker smita, därav kollen.
För att undvika publicitet tog Mikael av regskyltarna - och då uppstod det egentliga problemet. Man trodde att han kört oreggat och olagligt.
Polisen kom, missförståndet reddes ut och tyska polisen omfamnade "kollegan" Gunvald Larsson.
End of story...
Citera
2007-11-14, 20:59
  #455
Medlem
Coffeemans avatar
[quote=FMM]http://www.porscheklubben.se/index.taf?_page=mess_thread&messenger_auid=171300& _goto_new=1&EnsureNoCache=879


Om du "börjar" med att "Vi börjar med att reda ut vad som hände under den där "kraschen"" vad gör du sen? ADHD?
Citera
2007-11-16, 05:37
  #456
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko Fångare
Mikael Persbrandt, ett av Sveriges största äckel. Rider på vågen av sin roll i en rad värdelösa b-filmer, en konstruerad personlighet utan några kvalitéer värda aktning.

Att rebellera utan att vara rebell funkar uppenbarligen inte. Även skådespelare kan vara rebeller, men är man 45 och i sitt liv endast lyckats få biroller i sunkfilmer som helt saknar innehåll och fått gå före 25-åringar i kön till diverse halvsunkhak är man det definitivt inte.
Att skolas ett halvt liv för att göra lågkvalitetsunderhållning, det är inte stort och inte rebelliskt, snarare hemmakatt.

När och hur ska vi bli av med detta misslyckade, felvärderade och bortkollrade pucko? Förhoppningsvis gör han själv slut på vårt lidande.

Snälla, sluta se hans filmer, sluta bry er och sluta prata om honom. Han är inte snygg, inte häftig och inte genuin, hans mediala person är konstlad och krystad.

Ja för han spelade ju varken huvudroll i varken Bang bang orangutang eller Dag & Natt va? För övrigt tycker jag att OM han nu "rider på någon våg" så gör han det snarare på sin teatervåg. Persbrandt ÄR en stor skådespelare på teaterscenen. Men jag antar att någon som, enligt utsago, inte har läst någon annan svensk bok än Bert skulle kunna uppskatta Fröken Julie ens om han försökte.

Jag har också lite svårt att se att han skulle ha fått Bergman-priset om han endast hade lyckats få "biroller i sunkfilmer som helt saknar innehåll".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in