2014-07-18, 10:44
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt
Snälla, Expressen har "serie om kokainet" som för att ursäkt för att publicera filmen!

Tycker det blir lite konstigt om man ska få särskild behandling för att man har barn men att Expressen inte ska publicera en sådan här film oavsett.

Sen är ju Sannas inställning till detta konstig. "Han är sjuk, han självmedicinerar, han har inget val". Bättre säga som MP själv "Jag älskar kola"

Inte konstigare än att man kan skriva mer negativt om historiska personer än personer som lever här och nu. Henrik den VIII i England hade ihjäl en massa fruar - mördare alltså. Medan en idag levande makthavare eller kändis otroheter, missbruk eller andra personliga problem låter man bli att skriva/skvallra om, av hänsyn till anhöriga! Och det är rätt att visa sådan hänsyn eftersom den skada som de kan drabbas av är mycket större än vinsten du och jag som läsare kan få ut av snasket.
Citera
2014-07-18, 10:52
Medlem
JBernards avatar
Sverige är bra efterblivet i vissa fall, kokainets popularitet pekade på 80-talet i de flesta andra länder. Hur kommer det sig att den populära partydrogen inte fått någon spridning i Sverige förrän nu?
Citera
2014-07-18, 11:02
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Sverige är bra efterblivet i vissa fall, kokainets popularitet pekade på 80-talet i de flesta andra länder. Hur kommer det sig att den populära partydrogen inte fått någon spridning i Sverige förrän nu?
I slutet av 80-talet kostade ett gram utspätt skitkoks från 800:-, oftast en bit över 1000:-, gissa varför det inte blev en innedrog förutom bland några få på innekrogarna i sthlm.
Citera
2014-07-18, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
I slutet av 80-talet kostade ett gram utspätt skitkoks från 800:-, oftast en bit över 1000:-, gissa varför det inte blev en innedrog förutom bland några få på innekrogarna i sthlm.

Vad kostar det nu?
Citera
2014-07-18, 13:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Vad kostar det nu?
1000 kr 1985 motsvarar drygt 2000 idag

Jag gillar verkligen inte Micke P, men jag ser inget som helst allmänintresse i att visa en privat filmsnutt som är ett par år gammal. Det enda syftet måste vara att de blev så lyriska över att få tillgång till filmen och äntligen "ta honom på bar gärning", och det är förvisso hedervärt men inte bra journalistik...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2014-07-18 kl. 13:33.
Citera
2014-07-18, 13:40
Medlem
Till persbrandts försvar måste jag säga att:

För oss yngre medelålders, familjetofflande fäder framstår han som en skitcool rebell. Han skiter i allt o alla o går sin egen väg! Precis som keve! Fyfan, att knarka i linköping med black cobra! Bara sådär! Vilken urskön inställning till livet! Större linor grabbar! Mer kocks till folket! Skalla snuten grabbar! Så lever en riktig karl livet! Alla som säger något annat är bara avundsjuka! När jag blir 50 vill jag leva persbrandts liv! Knarka o knulla på små bruksorter som tiden stodo stilla!

Och ni som tycker synd om hans barn: håll käften! Tänk bara när de blir äldre o ser tillbaka på sin storknarkande/knullande far. Alla andra barn kommer bara ha respekt för den mannen. De kommer titta på oss tv-sittande fädrar med hånfullhet o avsmak! Dessutom: att ha en fru som försvarar storknullandet/knarkandet!? Hur många av oss önskar oss inte detta innerst inne?

"Älskling, vi älskade inte. Vi knullade ok!? Med alla andra KNULLAR jag, men med dig älskar jag. Försök förstå mig!"
Senast redigerad av Raven2.0 2014-07-18 kl. 13:43.
Citera
2014-07-18, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt
Snälla, Expressen har "serie om kokainet" som för att ursäkt för att publicera filmen!

Tycker det blir lite konstigt om man ska få särskild behandling för att man har barn men att Expressen inte ska publicera en sådan här film oavsett.

Sen är ju Sannas inställning till detta konstig. "Han är sjuk, han självmedicinerar, han har inget val". Bättre säga som MP själv "Jag älskar kola"

Vilket otroligt skitsnack. Man har en serie om kokain för att man anser att det är ett viktigt ämne – och givetvis även för att det intresserar många läsare. Varför skulle inte Expressen publicera filmen? Om inte Persbrandt hade nyligen dömts för knarkbrott utan snarare varit fri sitt missbruk då hade man förstås inte gjort det.
Jag tycker också att Lundells inställning är konstig. Känns som att hon accepterar att han missbrukar i stället för att kräva att han slutar.
Citera
2014-07-18, 15:51
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Vilket otroligt skitsnack. Man har en serie om kokain för att man anser att det är ett viktigt ämne – och givetvis även för att det intresserar många läsare. Varför skulle inte Expressen publicera filmen? Om inte Persbrandt hade nyligen dömts för knarkbrott utan snarare varit fri sitt missbruk då hade man förstås inte gjort det.
Jag tycker också att Lundells inställning är konstig. Känns som att hon accepterar att han missbrukar i stället för att kräva att han slutar.

Ja jag tror nog att Expressen publicerar den här artikelserien, dels för att kokain är en förbannat stor drog världen runt och skadar så många människor från leverantörsländerna till förbrukarländerna, och dels kanske för att dom har ett ont öga till Persbrandt. Och vågade dom så skulle dom lätt kunna publicera namn på många många fler. Men då skulle det bli en jävla massa förtalsanmälningar osv....

Sen att lilla fröken Lundell inte får rätt på honom, det är ju en annan fråga, men hon måste nog klänga fast vid honom oavsett om han knullar runt med flera andra. Och hon har säkert försökt att ställa krav, men det skiter han i. Och då kan hon skylla på sjukdom.
Citera
2014-07-18, 15:57
Medlem
William Hainess avatar
Det konstiga med Lundells skriverier i frågan är att hon sitter och beklagar sig på Aftonbladet. De är ju knappast kända för sin moraliska överlägsenhet mot Expressen.

Sedan så är det klart - Persbrandt vann ett förtalsmål mot Expressen vilket inte hör till vanligheterna i Sverige, så de kanske har ett extra ont öga mot honom.
Citera
2014-07-18, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette

Hon är naturligtvis medberoende, inget ont om hennes far, men hon växte väl upp med farsan sin å han é ju dunderalkis. Hon måste vara präglad av detta.

Tycker det var bra av skittidningen att visa upp Persbrandt i hans ynkliga och tragiska förfall. Här spelade han en dålig roll, när han försökte spela tuff, vinna gillande, och sänka sin nivå inför den illitterata pöbeln, på deras planhalva.

http://www.vuxetbarn.se/innebord/konsekvens/
Citera
2014-07-18, 17:15
Medlem
DirtyJobs avatar
Angående att Persbrandt skulle blivit pressade av Expressen för att inte publicera filmen är inte tagit helt ur luften eller något som jag sitter och hittar på. Givetvis finns det en källa sen om den personen ljuger kan jag med 100% säkerhet inte säga men tror inte han har någon anledning att ljuga.

Bedöm själva;
https://facebook.com/K4LMaskinisten Just nu ligger det som 3e inlägget i profilen med texten "På väg hem igen. Lite irriterad på Expressens metoder."

Dessa personer skiter säkert i om filmen publiceras eller ej men att det görs på det sättet och att det är någon fi**a som skickat filmen till gamarna på Expressen ses nog som ett värre tilltag. Sen är det ju ingen överraskning för någon att P har pudrat näsan, filmen är ju trots allt från 2012. Låt han göra som han vill, han är trots allt 50år 😉
Senast redigerad av DirtyJob 2014-07-18 kl. 17:23.
Citera
2014-07-18, 17:23
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Angående att Persbrandt skulle blivit pressade av Expressen för att inte läcka filmen är inte tagit helt ur luften eller något som jag sitter och hittar på. Givetvis finns det en källa sen om den personen ljuger kan jag med 100% säkerhet inte säga men tror inte han har någon anledning att ljuga.

Bedöm själva;
https://facebook.com/K4LMaskinisten Just nu ligger det som 3e inlägget i profilen med texten "På väg hem igen. Lite irriterad på Expressens metoder."

Dessa personer skiter säkert i om filmen publiceras eller ej men att det görs på det sättet och att det är någon fi**a som skickat filmen till gamarna på Expressen ses nog som ett värre tilltag. Sen är det ju ingen överraskning för någon att P har pudrat näsan, filmen är ju trots allt från 2012. Låt han göra som han vill, han är trots allt 50år 😉
Han i videon gör ett betydligt seriösare intryck än expressen iaf, iofs säger det absolut ingenting men jag tror att han talar sanning. Expressen är dynga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in