2008-05-23, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jen$
Svårdoserat, speciellt vid ren outspädd GBL, då 2ml räcker gott och väl för ett rejält rus. Under peaken av ruset så är man på topp, men tar man ~2 ml till då så kan man bli medvetslös ganska rejält fort. Det slår ju på riktigt snabbt, speciellt GBL. Ihop med alkohol eller benzo är det verkligen livsfarligt att överdosera, stänger ner andningsorganen. Många som har dött den vägen, speciellt här i Göteborgstrakterna...

Jag ser fortfarande inte det livsfarliga? Ska man skylla på gblet för att man dör när man slänger i sig alkohol, benzo eller opiater?
Citera
2008-05-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imovanish
Jag ser fortfarande inte det livsfarliga? Ska man skylla på gblet för att man dör när man slänger i sig alkohol, benzo eller opiater?

Är det livsfarligt att skjuta en gubbe heroin? Är det livsfarligt att dricka 1dl ren GBL? SVAR JA.

Och ja, dör du av blandningen GBL/benzo, så är det garanterat tack vare gobben, med rejäl skjuts av ytterligare ett lugnande medel för att stänga ner dina organ. Alla som nån gång har gobbat över, eller sett någon göra det, rejält, vet. Testa att googla lite och se hur många dödsfall du får fram under dom senaste åren.

Kan man dosera det rätt och vet vad man sysslar med så är det inte farligt, precis som allt annat. Men dosrelaterat så är det LIVSFARLIGT om du jämför med alkohol tex, hur många liter ren sprit kan man dricka innan man kolar, och hur många cl/dl kork kan man dricka. Ren matematik. När sådana små mängder av en drog blir dödliga så är drogen iaf i mitt universum livsfarlig.
Citera
2008-05-23, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jen$
Är det livsfarligt att skjuta en gubbe heroin? Är det livsfarligt att dricka 1dl ren GBL? SVAR JA.

Och ja, dör du av blandningen GBL/benzo, så är det garanterat tack vare gobben, med rejäl skjuts av ytterligare ett lugnande medel för att stänga ner dina organ. Alla som nån gång har gobbat över, eller sett någon göra det, rejält, vet. Testa att googla lite och se hur många dödsfall du får fram under dom senaste åren.

Kan man dosera det rätt och vet vad man sysslar med så är det inte farligt, precis som allt annat. Men dosrelaterat så är det LIVSFARLIGT om du jämför med alkohol tex, hur många liter ren sprit kan man dricka innan man kolar, och hur många cl/dl kork kan man dricka. Ren matematik. När sådana små mängder av en drog blir dödliga så är drogen iaf i mitt universum livsfarlig.

Skillnaden är att man inte dör av en dl gobbe. Man dör inte av en överdos av ghb/gbl.

drogen är verkligen inte livsfarlig.... en av de mest harmlösa droger jag stött på och skulle rekomendera ghb/gbl till varenda person jag vet som substitut till alkohol.
Citera
2008-05-24, 01:15
Medlem
sOBErs avatar
Citat:
Skillnaden är att man inte dör av en dl gobbe. Man dör inte av en överdos av ghb/gbl.

drogen är verkligen inte livsfarlig.... en av de mest harmlösa droger jag stött på och skulle rekomendera ghb/gbl till varenda person jag vet som substitut till alkohol.

Är inte at:n efter långvarigt bruk riktigt vidrig?

En stor del av problemet runt GBL/GHB är väl också att ungdomarna där ute inte respekterar det här med att inte blanda med alkohol etc. Som vanligt tar skola och media i så de spricker vilket resulterar i att alla tar det som skrämselpropanganda och skiter i det. "Rök en joint och du är torsk på knark för livet" var ungefär vad jag fick lära mig i skolan. Om lärare/tidningar i samma andetag säger "blandar man gbl/ghb med alkohol så kan man dö" så är det ingen som tror på det.

GBL/GHB är lömskt och inte alls så svårt att bli beroende av enligt många. Att det är ett cleant rus, ingen direkt baksmälla och man uppför sig socialt accepterat under trippen gör inte saken lättare..
Citera
2008-05-24, 01:41
Medlem
Citat:
Vad är det som är livsafarligt då. Förklara för mig som då inte kan förstå.
Hörrö, ditt lilla imovanepiller...
Citat:
Det enda farliga med gbl är att den är lätt att missbruka. Extremt härligt rus utan bieffekter vid bruk.
Är det enda farliga med GBL att den är lätt att missbruka???
Hör du inte hur det låter?? Sen "härligt rus, utan bieffekter vid bruk".. du har ju precis sagt det själv, GBLen är mycket, mycket lätt att missbruka... den är fruktansvärt billig, lättillgänglig, lättsam och skön drog. Att korka dagarna igenom gör livet väldigt lätt... Som du säger. Kanske en drog utan bieffekter vid bruk..

Talar om det innan jag babblar vidare nu.. gobbe är en av dom få jag inte hunnit gått in mig på än faktiskt.. (men, det kommer väl snart ), så vill bara berätta att det jag säger här är inte ifrån egna erfaranheter, men jag tror jag har en ganska bra bild hur det ser ut faktiskt...

Som sagt så blir det väldigt enkelt att korka hela dagen, man mår bra, det blir inte för dyrt, ja fett soft tycker man... sen är du inkörd, ofta är man väldigt inkörd innan man börjar ta itu med beroendet... likt det mesta andra.
Men det jag märkt på just korken är hur skev personerna blir som slutar med den... Som sagt, detta är från personer jag träffar, samt de jag läst, inga egna erfaranheter...
Fan seriöst, dom blir skitskumma. Mkt psykoser och liknande... dock ganska kortvarig AT, men verkar vara ack så vidrig...

Men men, jag tycker man ska ta den ganska lungt, iallafall när man är färsk, med alla 3 som påverkar GABA-systemet (GHB/GBL, bensodiazepiner samt alkohol)...
Luriga droger faktiskt... det som gör dom så lurig och farliga märker du på ganska fort när du börjar blandmissbruka dessa...
Jaja, nog med skitsnack. Peace folk...
Citera
2008-05-24, 05:27
Medlem
RockyRambos avatar
Jag skickade lite av den GBL som finns i omlopp nu till en gammal polare med EXTREM stor gobbeerfarenhet och han säger att den industri GBL som finns i omlopp nu är riktig fulgobbe och innehåller tungmetaller. Och jag måste själv säga då jag hällt i mig en hel del av denna det sista att man får uttorkad hud som inte jag fått av den som fanns för 5-6 år sedan. Och att det inte inofmreras om detta är ju isf rent vidrigt! Han sa att han mådde riktigt illa på den och fick aviskänningar direkt efter 2 doser och han har inte tagit ngt på 6 månader. det känns inte alls bra faktiskt. Sen måste jag väl erkänna att den här snubben både tar det ena och det andra och visst kan överdriva det hela, men den torra hud jag fått är ju ett faktum. Han menade på att han kunde känna av det direkt på lukten.
Citera
2008-05-24, 05:37
Medlem
RockyRambos avatar
En riktigt rolig gammal GBL reklam

http://www.erowid.org/chemicals/ghb/images/archive/gbl_advertisement1.jpg

"Hey Lisa, I´m bringing the Gamma-G, so I hope you are ready to get wild tonight."

"I´ve been partying for two nights thanks to Gamma-G and I´m still ready for more sex, fun and more Gamma-G."

"I hope you did´nt eat because we´re doing some Gamma-G when we meet the girls at the party."

"Bro, me and Gamma-G are already at the party and feeling great, but if you got some wild chicks lined up. I´m there."
Citera
2008-05-24, 09:19
Medlem
Citat:

Du vet verkligen inte vad du pratar om överhuvudtaget, tyvärr. Det ska fan till ett mirakel om man inte dör av 1dl 99% ren GBL. Jag rekomenderar oxå GHB/GBL som rekreationell drog och i substitut till alkohol, använder det själv och har gjort så i 10 år. Men att påstå att det är en helt ofarlig drog och att man inte KAN dö av en överdos(?!) bevisar bara hur extremt *korkad du är.

* Läs dum
Citera
2008-05-24, 09:26
Medlem
RockyRambos avatar
det var faktiskt lilte roligt med *extremt korkad där
Citera
2008-05-24, 16:02
Bannlyst
Pipetten borta, hur mäter jag upp gbl!?

Går det ens? 3ml i varje flaska hade jag tänkt... någon som vet vad det gå i ett kryddmått t.ex.?
Citera
2008-05-24, 16:06
Bannlyst
står ju fan på måttet... 1 ml.. då löste det sig
Citera
2008-05-25, 08:47
Bannlyst
Hur mycket gbl + alkohol blir farligt?

Om man är klart berusad på alkohol hur mycket gbl räcker för att det ska börja bli farligt? Snackar vi 0,5 ml eller upp mot 2?

Sen undrar jag hur mycket alkohol det krävs för att det ska börja bli farligt när man är klart berusad på gbl? 1 öl? 1 shot? 5 shots?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in