2012-08-08, 23:06
Medlem
Hej! Jag köpte en deal hos groupon på en timmes tatuering , för mig så innebar detta precis som det står i dealen att man har en timme gratis tatuering

Jag går dit och bokar tid och de tror att det kommer ta 90 minuter och att jag ska få lägga till 500 kronor "okej" tänkte jag , det är inte mer än rätt ju

MEN till mitt problem , när jag kommer dit så säger han själv att han har en kund klockan 15 när jag hade tid 14 alltså hade han bara bokat in en timme , dessutom säger han att han tror tatueringen kommer ta 20 minuter , den tog dock 40 minuter

ÄNDÅ så "tvingar" han mig till betala 500 kronor extra för han tyckte tatueringen var värd mer.. jag menar på att jag hade ju en timme gratis och det tog bara 40 minuter

Han börjar snacka om "fast pris" som han har men jag tycker inte det funkar när man lägger ut en sån deal , då skulle de skrivit " 1000 kronor presentkort" till exempel..

Känner mig sjukt lurad , vart kan man vända sig? eller kan man vända sig nånstans?

Vet inte om det är i rätt ämne... och inga kommentarer om snålhet osv. handlar mest om principen och att jag inte har mycket pengar och dessutom att han varit sjukt otrevlig från start .
Citera
2012-08-08, 23:14
Medlem
Finnen90s avatar
1500 för 40minuter är fan dyrt..är du nöjd med gaddningen? klaga till groupon..vetefan
Citera
2012-08-08, 23:20
Medlem
Är nöjd men han missade en sak i texten och när jag sa det så sa han " ja du kna komma hit och fixa det gratis och då är jag schyst" och huvudsaken var att jag var nöjd i övrigt

1500 är svindyrt för 40 min men han menar att han kör på fast pris och inte går efter tiden.. men då undrar jag lite vad han går efter ?! , skickat mail till groupon men tänkte lägga ut här med om vi hade några som är riktigt haj på konsumentlagen
Citera
2012-08-08, 23:22
Medlem
Finnen90s avatar
allright. ah är inte speciellt grym på lagar överhuvudtaget, vilken studio o var?
Citera
2012-08-08, 23:25
Medlem
One floor Down i Malmö

Tycker det är mest tråkigt att han inte liksom inte försökt nå någon deal med mig alls eller ens försökt göra mig lite nöjd för jag känner mig som sagt verkligen lurad och det är ingen rolig känsla
Citera
2012-08-08, 23:31
Medlem
Finnen90s avatar
Förstår dig mannen! Aja hoppas du får svar av någon som kan mer om sånt här eller av groupon. Lycka till!
Citera
2012-08-08, 23:44
Medlem
Tack!
Citera
2012-08-08, 23:52
Medlem
xlntds avatar
japp. ta det med groupon. de är nog rätt vana av att hantera sånt här. troligtvis rätt vanligt. de flesta deals är småskuttföretag som inte vet bättre. värst är det med rot och rut inblandning. på gränsen till bluff. tyvärr så drabbas groupon av detta. det var en artikel om detta i DN här om veckan, helt uppslag.

rent krass. du ska inte betala mer oavsett vad man kan tycka den är värd. lite det som är en deal, du gör en deal och får mer för värdet. 1 timme gratis är 1 timme... hade det tagit 1,5 och du hade lagt till en 500-ing så fine. men under en timme är gratis no mather what. stå på dig.

off topic: sen kan jag tycka att 1500/timme är vad de etablerade kända tar som har lång kö för att få tatuera sig hos. jag skulle inte ha förtroende för en tatuerare som annonserar med groupon, låter som en med dålig beläggning i bokningsblocket.. trots allt inte en städning som det slarvas med. gadden ska sitta för resten av livet. bättre en spänn extra och det blir riktigt kvalitet
Senast redigerad av xlntd 2012-08-08 kl. 23:55.
Citera
2012-08-09, 00:02
Medlem
Håller med dig om allt , ska verkligen stå på mig , jag köpte den just för att den tatueringsstudion hade väldigt bra omdömen men ja.. mitt besök där var allt annat än positivt , jag blev nöjd med tatueringen och det var väl tur det men annars kändes resten jobbigt och fel bara!

Just det att jag undrar vad han baserar sitt pris på om inte på hur lång tid det tar.. förstår inte riktigt

Sen har jag ju lite "fördel" av att jag hade bokad tid 14 och har kvitto att jag betalat 15.00 prick faktiskt så där kan man ju lätt se att det tagit MAX en timme ( den tog ju bara 40 min)

Skönt att få lite backup av er iaf så jag vet att det inte bara är jag som blivit helt knäpp haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in