Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-23, 08:07
  #421
Medlem
När jag försöker lägga till en under "Har lagt till mig" så står kugghjulet och snurar men inget mer händer, varför då?
Citera
2017-01-29, 09:41
  #422
Medlem
När jag skickar ett meddelande i chatten, hur vet jag när mottagaren har läst meddelandet? Jag har lagt märke till att meddelandet försvinner efter ett tag, gör det det när motagaren läst meddelandet?
Citera
2017-02-04, 22:01
  #423
Avstängd
När man håller ner på ett meddelande så att det blir skuggat och "sparas", tar det utrymme på ens egen telefon då eller? Eller lagras det på nån Snapchat-server bara?
Citera
2017-02-15, 22:45
  #424
Medlem
Om jag tar en snap som någon öppnar och sen inte screenshotar, finns det en chans att nån som jag anser obehörig kan återskapa den i efterhand?
Citera
2017-02-22, 01:22
  #425
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.E.D
När jag skickar ett meddelande i chatten, hur vet jag när mottagaren har läst meddelandet? Jag har lagt märke till att meddelandet försvinner efter ett tag, gör det det när motagaren läst meddelandet?

Om du skickat ett meddelande så blir det en blå ifylld pil, den pilen blir vit med blåa kanter efter någon har läst ditt meddelande

Citat:
Ursprungligen postat av TonyMontane
Om jag tar en snap som någon öppnar och sen inte screenshotar, finns det en chans att nån som jag anser obehörig kan återskapa den i efterhand?

Inte hört att det ska fungera, förr fanns det dock massvis av program man kunde ladda ner enkelt från AppStore/Google play butiken som gjorde att du kan öppna/spara bilder som personen skickat utan att personen som skickat ser det. Vet ej ifall de finns kvar dock
Citera
2017-02-22, 01:33
  #426
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
När man håller ner på ett meddelande så att det blir skuggat och "sparas", tar det utrymme på ens egen telefon då eller? Eller lagras det på nån Snapchat-server bara?

Missade att citera ditt inlägg i mitt tidigare svar, det sparas mot snapchats server och ska inte ta plats på luren
Citera
2017-03-11, 13:08
  #427
Medlem
Nathalie Delling och användarnamn nathalieorre. Hon lägger ut endel halvnakna bilder. Men vad ni än gör, köp förfan inte något av henne! Jag gjorde det men jag har fan inte fått någon video för det. Jag swishade över pengarna och sen har jag inte hört ett ljud. Nu var det ju bara 200 så det är ju skitsamma, men det kanske det inte är för er andra.
Citera
2017-03-11, 14:01
  #428
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMontane
Om jag tar en snap som någon öppnar och sen inte screenshotar, finns det en chans att nån som jag anser obehörig kan återskapa den i efterhand?

Läs snapchats policy och användaravtal osv.
Sen så går det att göra något med snapchats authtoken för att logga in typ.
Men man kanske behöver Användarnamn o lösenord ändå.

Sen det finns för android "Snapprefs" för att spara bilder och göra roliga grejer på snapchat.
Sen på Iphone finns det "Snap++" som ska göra samma grejer på ett ungefär.

Så folk kanske inte kan återskapa den i efterhand men de kan spara den utan att du vet om det.

Sen vet jag inte men kanske lagras cache osv på bilden på mobilen och man kanske kan fiska upp det på något sätt bara en tanke.
Citera
2017-03-15, 22:07
  #429
Medlem
Finns det någon motsats till "smirking face" på Snapchat? Dvs, en person som jag snapar ofta, men som inte snapar mig lika ofta.
Citera
2017-03-17, 16:44
  #430
Medlem
Hur kan Snapchat ha blivit så populärt som det tydligen är?

För det första är det ett extremt fult och rörigt gränssnitt. Varför har var och varannan det hemska dogface-filtret ?
Sedan är ju programmet nästan oanvändbart. Poängen med appen är tydligen att man ska tvingas ta foton direkt och sedan ska dessa försvinna efter någon sekund hos mottagaren.

Men varför vill man att de ska försvinna? Varför skickar man foton som man inte vill att de ska visas? Varför skickar man det alls då? Det går ju ändå att spara ned bilder som skickas på ett eller annat vis genom hack, screenrecordprogram eller helt enkelt med en annan kamera.
Dessutom verkar snapchatappen snoka runt i smartphonen på ett väldigt ingående vis, betydligt mer än vad andra appar gör.

Det finns ju betydligt snyggare utformade och bättre appar för att skicka meddelanden/chat samt för att sända bilder och video.

Så ni som använder snapchat varför envisas ni med att använda skiten? Vad var det tex för fel på Kik, WhatsApp och andra liknande appar?
Citera
2017-03-28, 23:49
  #431
Medlem
Bilderna vrids på snapchat

Jag har en samsung galaxy tab 3 10 tum. När jag tar kort på snapchat så vrids bilden oavsett om jag vilket håll jag tar de ifrån. Någon som haft samma problem eller vet hur man fixar det? Det blir i´nte så när jag tar vanliga kort!
Citera
2017-03-29, 14:41
  #432
Medlem
niklassoderbergs avatar
Har du testat att stänga av auto rotation?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback