2012-08-08, 19:05
Medlem
Gautamas avatar
Befinner mig just nu utomlands och mitt VISA-kort börjar bli jävligt slitet - funkar typ endast på femte försöket varje gång jag ska ta ut pengar. Grejen är den att jag ska hem till Sverige på måndag, men kommer endast vara hemma i 4 dagar, sen drar jag igen.

Kan jag beställa nytt kort redan nu, så att det typ ligger i brevlådan när jag kommer hem? Eller kommer mitt nuvarande kort att sluta funka så fort jag beställer nytt?

Och hur fan beställer man? Har Nordea.
Citera
2012-08-08, 19:08
Medlem
fjungen33s avatar
Ringer väl bara bankens kundtjänst och ber dem skicka hem ett nytt kort. Säger att ditt kort snart går av. Gjorde själv så idag, de sa att det kommer ett kort inom en vecka med samma kod
Citera
2012-08-08, 19:12
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjungen33
Ringer väl bara bankens kundtjänst och ber dem skicka hem ett nytt kort. Säger att ditt kort snart går av. Gjorde själv så idag, de sa att det kommer ett kort inom en vecka med samma kod
Så det gamla kortet inaktiveras inte när jag beställer nytt?
Citera
2012-08-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama

Nej, har själv bytt kort flera gånger, det funkar fint. Det är därför du skall klippa det gamla i småbitar och sen när du fått ditt nya.

Det enda som jag tror slutar funka är ställen på t ex internet där du uppgett ditt kortnummer, du får nytt CVC-nummer med nytt kort.
Citera
2012-08-08, 19:33
Medlem
fjungen33s avatar
Citat:

Nej, det gamla kortet klipper du sönder när du har det nya kortet i handen
Senast redigerad av fjungen33 2012-08-08 kl. 19:36.
Citera
2012-08-09, 10:12
Medlem
Det gamla kortet slutar fungera i samma ögonblick du använder det nya kortet första gången, fram tills dess fungerar det gamla precis som vanligt. Nordea brukar ta 2 dagar på sig för nytt kort så du bör ha det innan, annars är det en ganska lång tid du har på dig att börja bruka ditt nya kort. Och för att beställa ett nytt ringer du bara till deras kundtjänst.
Citera
2014-01-19, 21:56
Medlem
Secondss avatar
Använder denna. Vad händer med alla mina prenumerationer när jag byter kort? Om jag har t.e.x. spotify eller något liknande på mitt mastercard, kommer det sluta dras automatiskt där ifrån då? Eller kan det blir massa strul?
Citera
2014-01-19, 22:12
Medlem
Citat:
Befinner mig just nu utomlands och mitt VISA-kort börjar bli jävligt slitet - funkar typ endast på femte försöket varje gång jag ska ta ut pengar. Grejen är den att jag ska hem till Sverige på måndag, men kommer endast vara hemma i 4 dagar, sen drar jag igen.

Kan jag beställa nytt kort redan nu, så att det typ ligger i brevlådan när jag kommer hem? Eller kommer mitt nuvarande kort att sluta funka så fort jag beställer nytt?

Och hur fan beställer man? Har Nordea.

Ja och du kan göra det via internetbanken
Senast redigerad av TheBankMan 2014-01-19 kl. 22:16.
Citera
2014-01-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seconds
Använder denna. Vad händer med alla mina prenumerationer när jag byter kort? Om jag har t.e.x. spotify eller något liknande på mitt mastercard, kommer det sluta dras automatiskt där ifrån då? Eller kan det blir massa strul?
T ex spotify kommer skicka ett mail där dom skriver att det ej går dra pengar från ditt anmälda kort, och säger åt dig att uppdatera uppgifterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in