2012-08-08, 14:24
Bannlyst
Hej!

Jag blev misshandlad för ungefär lite mer än ett halvår sedan, och sydde ögonbrynet på sjukhuset samt polisanmälde händelsen. Jag frågade min pappa som är försäkringsmäklare om jag skulle kunna få några pengar för händelsen. Jag fick pengar för kläderna som gick sönder, men eftersom att de som misshandlade mig inte har åkt fast så kan jag ej få något skadestånd. Pappa berättade dock att jag kommer att få 8000 kr av mitt försäkringsbolag för att jag har blivit slagen (och därav kränkt eller något liknande).

Jag och min pappa är just nu inte överens, och vi pratar inte speciellt mycket för tillfället, och därför vill jag inte dra upp detta med honom. Istället vill jag ta tag i saken själv, men jag har inte koll på vilket försäkringsbolag som hade tänkt att betala ut pengarna.

Har ni något tips på hur jag kollar upp detta utan att jag pratar med min far? Jag är inte ännu myndig, och oroar mig därför för att pappa har fått pengarna till sig, utan att ha sagt något till mig.

Tack så mycket på förhand!

Martin.
Citera
2012-08-08, 14:26
Medlem
johanness avatar
ring runt till de största försäkringsbolagen och fråga om de har dig som kund?
Citera
2012-08-08, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
ring runt till de största försäkringsbolagen och fråga om de har dig som kund?

Ja det kan jag ju göra. Tror du de kan plocka fram om jag är kund någon annanstans?
Citera
2012-08-08, 14:57
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mufasasluder
Ja det kan jag ju göra. Tror du de kan plocka fram om jag är kund någon annanstans?
nä, de har väl bara koll på sina egna respektive kundregister. men sverige är inte så fasligt stort, och antalet försäkringsbolag är begränsat. använd gula sidorna och/eller google. jag tror det kan gå rätt fort om du betar av det hela någorlunda effektivt.
Citera
2012-08-10, 10:53
Medlem
perfas avatar
Du får ringa runt och kolla.
Citera
2012-08-10, 17:33
Medlem
trottwells avatar
TS kan ha nytta av att läsa denna artikel, tänk särskilt på att skolans försäkring kan gälla även på fritiden och att TS föräldrar kan ha en gruppförsäkring via facket eller arbetsgivaren som täcker barnen.

http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi...e-ersattningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in