Satte mig precis på tåget från Malmö till falköping men upptäkte till min förfasa att snuset var slut.. Nu är det iallfall försent att dra och handla nytt. har 3 cigaretter och jag kan nog hinna ta en när jag mellanlandar men hinner ej köpa snus då.. Och det är ändå 2 timmar dit. Vad kan jag göra för att stilla suget? brukar ju äta om jag är utan men käket i bistron är ju svindyrt. Har ni några andra tips? kanske något man kan göra med ciggen?.. Tack på förhand!
Satte mig precis på tåget från Malmö till falköping men upptäkte till min förfasa att snuset var slut.. Nu är det iallfall försent att dra och handla nytt. har 3 cigaretter och jag kan nog hinna ta en när jag mellanlandar men hinner ej köpa snus då.. Och det är ändå 2 timmar dit. Vad kan jag göra för att stilla suget? brukar ju äta om jag är utan men käket i bistron är ju svindyrt. Har ni några andra tips? kanske något man kan göra med ciggen?.. Tack på förhand!
Fråga Annars kan du försöka sova bort abstinensen. Tre cigg på fyra timmar är lite segt men du hinner ju röka dom med lite mer än en timmes mellanrum var och stilla suget ett litet tag. Försök att inte tänka på det!
Det bästa tipset är nog att göra det till en sport att motstå suget. Du måste hysa agg mot suget, mot hela tobaksindustrin som gjort kaoz med ditt hjärnkontor. Skaka av dig det. Känn att du är en fri människa som inte behöver snusa på ett par timmar. Suget är mest psykiskt. En fix idé inhamrad i din hjärna av någon annan som vill ha dina pengar. Se det som ett motstånd som ska övervinnas! Det är revolution nu, och du är stark!
Pressbyrån i nässjö är öppen, o du hinner gott på 11 min...
Annars kanske du ska se över din livssituation om du inte klarar dig knappt 3 1/2h utan att snusa...
Pressbyrån i nässjö är öppen, o du hinner gott på 11 min...
Annars kanske du ska se över din livssituation om du inte klarar dig knappt 3 1/2h utan att snusa...
antar att jag gör det om det är 13 min mellanrum... Men vill egentligen mest veta hur jag ska göra innan Nässjö
Senast redigerad av Vinterkylan 2012-08-08 kl. 14:42.
Går det inte att snusa nikotinet i cigarretten som vanligt lössnus?
bra ide jag har testat själv och nej jag är inte ts var 14 år då ungefär och utan snus tog röktobaken i ciggen starkt så det funkar men smakar fruktansvärt och sen vet jag inte om det till och med är livsfarligt
En cigarett på pausen borde väl räcka eller
Visst att snus vore fint men i extrema lägen, när man har typ 2 snus och en ciggarett på ett helt dygn så nog fan lyckas man ransonera och njuta extra mycket dom stunderna.
Guldtips från puberteten. När du har rökt ciggen, bryter du av filtret, ta bort papperet från filtret och lägg "luddet" under läppen! Superbt, då för tiden fick man till och med nikokick !
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!