Citat:
Ursprungligen postat av NHB
SÅ man behöver inte söka en beskyddare eller gå med i ett gäng för att slippa bli utsatt för våld eller liknande?
Jag antar att det beror på vart du hamlar och hur du är funtad, samt VILKA som sitter på din avdelning. Han på Svartsjö satt tillsammans med en stor klump svenskar som hade avtjänat långa straff och dom sökte ingen bekräftelse från folk på insidan.
Han som sitter utanför Eskilstuna sitter också med en majoritet av långtidsdömda svenskar (mord etc) och just p.g.a längden vill inte någon ha en massa tjaffs. Jag frågade om detta med gäng och han sa att han ville inte ha något med dom att göra. Dessa "kåkgäng" bestod av en majoritet av gapandes och bråkandes invandrare och tydligen fanns det ingen direkt lojalitet hos dom. Det stals och bråkades internt och även droger är vanligt förekommande.
Så länge man sköter sig själv och inte har något behov av att hävda sig genom en massa snack och skit så BÖR man inte få problem. Kom och tänka på en historia jag fick höra av han som satt på Svartsjö. Det fanns en morddömd Jugoslav på avdelningen som avtjänade sin sista tid där. På avdelningen fanns det också en pratglad svensk som inte gjorde någon förmer annat än att han hela tiden pratade och var nyfiken på allt och alla. Denna börjar prata med juggen och fråga honom om vad han hade gjort etc och detta under tiden juggen spelar biljard eller vad han nu höll på med. Han tröttnar till slut och då frågar den pratglada svensken honom just hur många mord han har begått. Juggen släpper allt han har, knatar fram till killen och spänner blicken i honom och säger: "Tre stycken, men den sista killen har jag inte klippt ännu, FATTAR DU?".