2015-01-31, 17:15
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
Det behövs ingen källa, folk är idioter och tänker inte efter att det är en planta, inga KEMIKALIER.
Jag har rökt sen 5 ÅR, och jag har inte haft en holk på ett par dagar, tror du jag vandrar omkring kallsvettig och skulle göra vad som helst för en holk? Tänk efter förfan.

Idioterna är snarare dom som tror cannabis är helt och hållet ofarligt
5 år gör dig knappast till ett proffs så lägg ner.
Cannabis ÄR en drog. En förhållandevis mild sådan om du jämför med andra substanser t.om koffein är ju skadligare.
Men att gå runt och tro att INGEN kommer drabbas av utsättningssymtom/AT/Abstinens eller vad ni nu vill kalla det bara för att NI inte gör det är IDIOTI.
Människor fungerar annorlunda och bara den lilla saken gör att en kan röka i 30 år och sluta utan minsta bekymmer medans någon som lider av psykisk ohälsa och har allmänt skört psyke kan drabbas av väldigt besvärliga symtom,som b.la sömnlöshet och kraftiga svettningar eller t.om förvärra sitt mentala tillstånd till den grad att detbpåverkar ens vardag för resten av ens liv.

För att en majoritet klarar sig utan besvär innebär det inte att det inte finns dom med ett problematisk bruk/missbruk.
Cannabis har biverkningar men permanenta skador och grövre besvär kommer oftast pga brukaren och inte cannabiset i sig.

Men allvarligt men den här attityden kmr vi inte få ett skit legaliserat.
Citera
2015-01-31, 17:53
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shugamano
källa tack!

Ja nu sitter ju faktiskt den vanliga kören och sjunger om att man visst får en avtändning på cannabis (självklart utan källa, för det inte finns någon). Det är så här förstår du att de aktiva ämnena i cannabis inte är vanebildande ska vi jämföra det här med alprazolam som är starkt vanebildande.

Kan garantera att folk lipar om sitt psyke och dylikt här. Psykiskt kan du bli beroende av vad som helst alltså är det svårt att göra det gällande p.g.a. ordets bred. Vi tar alprazolam som exempel igen, käkar du det ett tag är det inte psyket som kräver påfyllning kan jag lova dig utan varenda del av dig skriker efter det
Senast redigerad av basseaker 2015-01-31 kl. 18:02.
Citera
2015-01-31, 18:37
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Det behövs ingen källa, folk är idioter och tänker inte efter att det är en planta, inga KEMIKALIER.
Jag har rökt sen 5 ÅR, och jag har inte haft en holk på ett par dagar, tror du jag vandrar omkring kallsvettig och skulle göra vad som helst för en holk? Tänk efter förfan.

Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Ja nu sitter ju faktiskt den vanliga kören och sjunger om att man visst får en avtändning på cannabis (självklart utan källa, för det inte finns någon). Det är så här förstår du att de aktiva ämnena i cannabis inte är vanebildande ska vi jämföra det här med alprazolam som är starkt vanebildande.

Kan garantera att folk lipar om sitt psyke och dylikt här. Psykiskt kan du bli beroende av vad som helst alltså är det svårt att göra det gällande p.g.a. ordets bred. Vi tar alprazolam som exempel igen, käkar du det ett tag är det inte psyket som kräver påfyllning kan jag lova dig utan varenda del av dig skriker efter det
Kanske den klistrade tråden kan vara en viss källa?

Vore dumt att påstå att inte en drog kan vålla problem, även om det är en planta. Att det är en planta och därför ofarlig, är ju bara en korkad inställning.

(FB) Dags för uppehåll/sluta med cannabis (Den stora tråden) /MOD
Citera
2015-01-31, 18:41
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Kanske den klistrade tråden kan vara en viss källa?

Vore dumt att påstå att inte en drog kan vålla problem, även om det är en planta. Att det är en planta och därför ofarlig, är ju bara en korkad inställning.

(FB) Dags för uppehåll/sluta med cannabis (Den stora tråden) /MOD

Uppenbarligen läste du inte vad jag skrev...

Inte säger jag att cannabis inte kan vålla problem, men att påstå att du får en avtändning av det då är man ute på hal is.
Senast redigerad av basseaker 2015-01-31 kl. 18:46.
Citera
2015-01-31, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Cannabis ger ingen avtändning PUNKT.
lol cannabis ger visst en avtändning efter långvarigt bruk . Men det är mild avtändning som sagt.

Cannabis avtändningssymptom: (Källa erowid.org)

WITHDRAWAL SYMPTOMS (after stopping heavy use)

mild to moderate, non-life-threatening withdrawal symptoms occur after daily use in some users.
Withdrawal symptoms normally last 2-4 days, up to six weeks with long term use. Severity of symptoms is related to frequency and duration of use and individual sensitivity.
anhedonia (reduced experience of pleasure)
headaches, general unease/discomfort
difficulty sleeping
desire to smoke cannabis
slight loss of appetite
finding non-stoned life a bit dull, increased boredom
fatigue, lethargy
slow thinking, talking
stoned-like abstract thinking, impatience with or annoyance at linear thinking
Senast redigerad av d1ana 2015-01-31 kl. 19:18.
Citera
2015-02-02, 17:20
Medlem
Citat:

Haha bland det bästa jag läst! En planta så är det ingen fara! Finns ju inte några livsfarliga plantor!
Citera
2015-02-02, 17:45
Avslutad
Visst är det, och argumentet om att man rökt si eller så längre också. Eftersom jag har rökt cannabis under 2-3 ggr så lång tid som LysergicZero så bestämmer jag att cannabis visst kan ge abstinenssymptom, både på kort och lång sikt.
Citera
2015-02-02, 18:14
Medlem
För evigt bro, men det kommer bli lättare med tiden även om symptomen aldrig försvinner
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in