• 1
  • 2
2005-03-19, 19:10
Medlem
Nemesis1s avatar
"En cigarett som man brutit av filtret på är en joint, och röker man den så knarkar man..." -så trodde jag när jag var 13, men till min besvikelse kändes det inte annorlunda än ett nikotin rus då man var hög på knark...

Vilka roliga vanföreställningar har ni haft??
Citera
2005-03-19, 19:25
Medlem
happy!!!s avatar
När jag var liten trodde jag att man skjöt alla droger med en spruta i venen, samt att man blev beroende direkt.
Citera
2005-03-19, 19:27
Medlem
hagge3s avatar
"Om man röker ciggarettfiltret blir man steril."

Citera
2005-03-19, 19:50
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Jag trodde man injecerade alla droger, eller rökte. Men var man missbrukare injecerade man det.

Jag trodde att alla pundare i stan missbrukade Hasch och Heroin.
Citera
2005-03-19, 20:07
Bannlyst
Att cannabis inte är beroendeframkallande och att det är lättare att torska dit på t.ex heroin eller andra s.k tunga droger.
Bull, man börjar med hasch sju dagar i veckan och slutar med sprutan i armen en gång varje månad.
Citera
2005-03-19, 20:17
Moderator
tobess avatar
Att precis ALLA droger var farliga och att man blev beroende.

Kanske sant i viss mån, droger är ju förstås inte världens hälsosammaste sak.. men inte heller världens farligaste sak.

Det till trots har jag inte kommit längre än nikotin och alkohol.. känner väl helt enkelt fel personer.. :/

Men bl.a. FB har varit en rejäl källa till 'sanningen'...

Skulle någon erbjuda CB nu för tiden skulle jag inte tacka nej..
Citera
2005-03-19, 20:23
Bannlyst
Att heroin var farlig, och att man blev beroende.
Jag bara kräks av heroin, och kände inget beroende, bara AT av skiten.
Jävla skitdrog, en stor besvikelse, då jag fick mod att testa skiten.
Bortkastade pengar, tusen spänn för lite brunt, vilket man röker upp på en kvart
Har rökt kanske, en femtio- hundra gånger utan att det blev kul
Citera
2005-03-19, 20:38
Bannlyst
Mannen, du har FB:s träffsäkraste signatur. Har du inga känselnerver i handflatorna?
Citera
2005-03-19, 20:43
Medlem
ÄlskaMigs avatar
jag kan inte säga att jag hade några så där jättevridna ideer om knark. trodde mest att man blev mer borta i skallen än vad man blir av det mesta (man har ju ändå bra koll på verkligheten). har alltid velat testa droger och har nog aldrig "fruktat" beroende.
Citera
2005-03-19, 21:07
Bannlyst
* LSD: jag föreställde mig att när man tog lsd så kom man in i en värld bestående av nästan BARA hallucinationer och att ALLT skulle bli förvandlat till små troll och småjävlar, typ som om man steg in i en tecknad film. Idag vet jag att bara en liten del av psykedelia handlar om egentliga hallucinationer och mer om andra förvrängningar av psyket

* cannabis: jag föreställde mig även cannabisruset lite mer mellow och fysiskt, typ ungefär som opiaternas rus

* ectasy : trodde jag skulle vara mer energiskt och dansa-natten-lång som amfetamin. blev överraskad av att mdma var så soft och att man lika gärna kunde ligga och flumma på det

* vad beroende var hade jag ingen riktig föreställning om. idag inser jag att beroendet är en process man går igenom som tar en bra tid, och att det innefattar massa psykiska och sociala faktorer. men då, när jag var ung, trodde jag att beroendet satt i drogen enbart, och att man liksom blev "styrd" av drogen som av en inre fjärrkontroll redan efter att ha tagit den några gånger
Citera
2005-03-19, 21:28
Medlem
Spliffes avatar
Trodde att alla droger var farliga, samt även Hagge3 grejen.
Att hasch var farligare än gräs.
Citera
2005-03-19, 21:30
Medlem
nyblads avatar
Hmm visste att jag skullebörga med det iaf fasten att det skulle vara livsfarligt. Trodde att man skulle se rosa elefanter av LSD oxå!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in