2012-08-15, 13:21
Medlem
tributals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbackaerik
Jag har bara goda erfarenheter av MecGar, men allt kan ga sonder sa det ar inte omojligt pa nagot satt.
Mecgar tillverkar ju magasin åt flertalet vapentillverkare så det är nog helt beroende på vilka kvalitetskrav kunden (vapentillverkaren) ställer för huruvida ett Mecgar är bra eller skit.
Citera
2012-08-15, 14:00
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tributal
Mecgar tillverkar ju magasin åt flertalet vapentillverkare så det är nog helt beroende på vilka kvalitetskrav kunden (vapentillverkaren) ställer för huruvida ett Mecgar är bra eller skit.
Sadant hander, men eftersom magasinen i KelTecs pistoler ar stamplade med MecGars egen logo tror jag knappast att de kompromissar med kvaliteten.
Citera
2020-12-25, 18:52
Medlem
sprithitlers avatar
Har någon sökt jaktlicens på en su16a? Hur gick det? Vilket företag importerar kel-tec?
Citera
2020-12-25, 23:26
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprithitler
Jag har funderat en del på att skaffa en studsare i klass 2.
Jag vill ha ett modernt och fältmässigt vapen som klarar sig med lite olja och torrdragning, träkolv är snyggt, men inget som jag vill ta hand om.
Utbudet av fältmässiga halvautomater är inte det bästa på den Svenska marknaden, men ett vapen jag fastnat litegrann för och som verkar vara i min prisklass är Kel-tec SU16a.

Nu till frågorna, bedömer ni att en sådan klarar utseendereglerna för att godkännas på jaktlicens i Sverige? Såvitt jag förstått så är den Kel-Tecs egen konstruktion och de säljer såvitt jag vet inte vapen till militären så den borde inte falla på att den skulle vara en militär konstruktion.
Vem/vilka importerar Kel-tec? Vem/vilka säljer kel/tec i Uppland (Uppsala)? svante nilssons är inte intresserade av att engagera sig.

Hur gick det?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in