Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbackaerik
Konstigt att du har haft sa manga problem, mina pistoler (P32 och P3AT) har fungerat alldeles utmarkt. An konstigare att du sager att du haft ett antal av dem nar du nu tycker att de ar sa daliga.
---
MASSA TEXT
---
Summa summarum sa ar de helt enkelt inte gjorda for langdraget prickskytte, de ar amnade for sjalvforsvar och ar darfor sa sma och latta som man overhuvud taget kan gora dem. Med andra ord har man fatt gora vissa eftergifter, sa ska man stalla sig pa banan och mangdtrana bor man givetvis skaffa sig nagot annat. Sa med andra ord handlar det om den klassiska V&M-fragan: "Vad ska du ha den till?"

Jag visste att du har/haft minst en KT-pistol så jag är inte så förvånad att du nappade
För självförsvarsvapen så hade mitt mål varit att köpa ett vapen med oförvitlig funktion, dit känner jag personligen inte att Kel-Tec hör, det finns bara ett sätt att ta reda på om vapnet duger till ändamålet och då är det ju tråkigt om pistolen går sönder oftare än du fyller på magasinet.
Som du skriver så är precisionen i princip helt oviktig.
Citat:
An konstigare att du sager att du haft ett antal av dem nar du nu tycker att de ar sa daliga.
Det är andras pistoler jag mekat med (några p11 och någon pf9) själv skulle jag inte köpa en utan att "laga den" preventivt, när det gäller p32 så har jag faktiskt hört ett och annat gott om den men jag har inte mekat med den så därom har jag ingen erfarenhet.
Citat:
Visst finns det gjutskagg att skrapa av osv men om man ska ga efter andras erfarenheter har Kel-Tec mindre problem an t.ex. Ruger.
Oh ja, skägg är inte frånvarande, men det är det inte i Ruger heller, en LCP må se fin ut på utsidan men det är inte lika fint på insidan
Citat:
Jag har inte sluggat nagon KelTecpipa (kanns faktiskt lite overdrivet for sadana vapen...)
Jo, men eftersom den såg så ful ut så sluggade jag den för skojs skull, det var väl inte så vackert...men som sagt för ändamålet duger det väl.
När det gäller magasinet så kan jag inte säga om det var ett mecgar eller pirat men spruckit upp i bakkant hade det.
Nu gled jag jäkligt OT, sorry för det TS,
jag har inget mer att tillföra till ämnet utan jag kan bara önska TS lycka till med sitt inköp av sitt "jaktvapen"