Citat:
Ursprungligen postat av urmamaspimp
Kel-Tec är inte direkt kända för enastående kvalitet eller påtagligt driftsäkra vapen.
Om du anser att SU-16 skulle vara ett lämpligt val som jaktvapen och har gjort seriösa förfrågningar hos vapenhandlare så anser jag att du inte kvalificerar dig som en seriös jägare i mina ögon.
Det finns rekordeliga vapen med syntetstock om det är den som får dig lite kissnödigt hård när du ligger i lingonriset och äter mammas ostmackor.
Syntetstock är önskvärt, inte absolut nödvändigt. Picatinnyskena för sikte är krav, modern halvautomat med god tillgång till magasin är krav (några tjugofemmor på skjutbanan, en femma i jaktskogen) .223 är synnerligen önskvärt. ekonomiskt överkomlig är krav.
Vad du anser att är en seriös jägare bryr mig inte, liksom det inte bryr mig att du anser att en Audi A4 1,8T Avant i mörkgrön metallic är vad man ska köra.
Mina bilar är inte fotriktiga, mina bågar är inte fotriktiga. min heminredning är inte fotriktig, sommarstugan är inte fotriktig, jag dricker inte mellanmjölk.
Du får leva med A4, radhus, sportextra, Husqvarna 2000 i 30-06, hagelbock och golden retriever om du vill, det är inte mitt liv och inte min dröm. Jag gör andra val, respektera dem.
Någon skrev att en SU16a har för kort pipa, jag kommer inte ihåg reglerna, hur lång måste en studsarpipa vara?
Right, 47 cm lär vara för kort, ska vara minst typ 50 cm va?