2012-08-07, 20:17
Medlem
Hej, jag har tänkt köpa ett nytt grafik kort men är inte så bra på den delen.

Jo det var så att Gtx 560 ti tillverkad av club 3d är billigare än Gtx 560 som är tillverkad av Gigabyte.

Det borde ju vara tvärtom eftersom att ti kortet är bättre än det andra har jag för mig.

Eller gigabyte kanske har gjort kortet bättre eller något. Som sagt så är jag inte så bra på sånt så om någon kan svara på varför club 3d kortet är billigare så är jag väldigt tacksam.
Citera
2012-08-07, 20:39
Medlem
dauits avatar
länk till korten kanske, skulle underlätta en del

utan att ha sett på korten skulle jag ha tagit 560 TI just pga det är bättre!
Citera
2012-08-11, 19:43
Medlem
Tror mer att det handlar om medföljande tillbehör, garantier etc.
Gigabyte brukar skicka med strömadapter och ibland SLI-brygga vilket jag tvivlar på att Club3D gör.
Nu har du inte länkat till specifika kort men det är möjligt att Gigabyte har bytt PCB, strömförsörjning och liknande för bättre överklockningsförmåga. Är det Windforce-versionen av Gigabyte-kortet så får man tänka på att det är en bättre kylare som kostar mer att tillverka än originalet.

Oavsett vad Gigabyte har gjort med kortet så tvivlar jag på att det från fabrik presterar som ett original "Ti" och överklockar man de båda korten till max så tror jag ändå att Ti vinner (även om det är original-kylare o.s.v.).

Så, Club3D skulle jag satsa på.
Citera
2012-08-15, 13:06
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynamoon
Tror mer att det handlar om medföljande tillbehör, garantier etc.
Gigabyte brukar skicka med strömadapter och ibland SLI-brygga vilket jag tvivlar på att Club3D gör.
Nu har du inte länkat till specifika kort men det är möjligt att Gigabyte har bytt PCB, strömförsörjning och liknande för bättre överklockningsförmåga. Är det Windforce-versionen av Gigabyte-kortet så får man tänka på att det är en bättre kylare som kostar mer att tillverka än originalet.

Oavsett vad Gigabyte har gjort med kortet så tvivlar jag på att det från fabrik presterar som ett original "Ti" och överklockar man de båda korten till max så tror jag ändå att Ti vinner (även om det är original-kylare o.s.v.).

Så, Club3D skulle jag satsa på.

Till mina gamla 6870 (club3d) fick jag med CF-brygga till båda korten, samt även PCI-adapter. Är det ena kortet 560 och det andra 560Ti så är Ti verkligen att föredra då det är en bättre version!
Citera
2012-08-17, 14:57
Medlem
D4GGes avatar
Gigabyte är helt enkelt ett dyrare märke (i de flesta fall iaf) än club3D för pengarna får man i regel bättre kvalitet på kylare osv sedan är det upp till dig om det är värt de pengarna. hade nog själv valt Gtx 560 ti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in