2012-08-07, 16:43
Medlem
Riiikards avatar
Hejsan!

Köpte nyligen en BMW från 2007.

Det har bara varit krångel med den jäveln, kostat ett 20-tal tusenlappar i reparation.

Men det slutade inte där, nu är det igång igen.

Det är så att det låter och hackar/slår när jag ibland svänger ut från korsningar från farter under 20km/h (väjning och stopp-korsningar etc.)

Vad kan deta vara tro? Spindelled? Länkarm som börjar ge sig?

Blir så trött.
Citera
2012-08-07, 16:45
Medlem
Carl Serungs avatar
Antingen det elelr en krängningshämmare.
Köpt bilen av Mustafas bilar i Botkyrka??

Citera
2012-08-07, 16:49
Medlem
Riiikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Antingen det elelr en krängningshämmare.
Köpt bilen av Mustafas bilar i Botkyrka??

Aldrig hört förut? Tell me more!

Nej, bra och känd återförsäljare i Stockholm. Ingen Mustafa skit inte...
Citera
2012-08-07, 17:12
Medlem
Lillstarks avatar
Låter det även om du står helt still och gör fulla rattutslag?
Citera
2012-08-07, 17:26
Medlem
sucuks avatar
Och hur långt har bilen rullat då? En bil från 2007 kan ju ha 5000 eller 45000 mil på mätaren och alla bilar slits när de används oavsett märke.
Citera
2012-08-07, 17:39
Medlem
Riiikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Låter det även om du står helt still och gör fulla rattutslag?

Smart tänkt! Japp...

Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Och hur långt har bilen rullat då? En bil från 2007 kan ju ha 5000 eller 45000 mil på mätaren och alla bilar slits när de används oavsett märke.

Gått drygt 5000mil. Sista gången jag köpte BMW - jävla krångel och dyra reparationer. Morsan har en anna modell som även den krånglar. Farsan kör Volvo - problemfritt.

Citera
2012-08-07, 17:45
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riiikard
Smart tänkt! Japp...

Gått drygt 5000mil. Sista gången jag köpte BMW - jävla krångel och dyra reparationer. Morsan har en anna modell som även den krånglar. Farsan kör Volvo - problemfritt.

Jag bytte min V50 vid strax efter 7000 mil för att det slammrade i framvagen, volvo bättre? Yea right....
Citera
2012-08-07, 17:57
Medlem
Riiikards avatar
Citat:
Jag bytte min V50 vid strax efter 7000 mil för att det slammrade i framvagen, volvo bättre? Yea right....

Generellt är det nog mindre krångel med Volvo, som det alltid vart.

Jaja, hursom.

Någon som vet vad kalaset kan gå på nu?
Citera
2012-08-07, 18:00
Medlem
En polare fick förra året skrota sin V50 pga ett extremt elfel som ingen kunde åtgärda till rimligt pris.
Bilen var en 06a.
Volvo är inte bättre
Citera
2012-08-07, 18:13
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riiikard
Generellt är det nog mindre krångel med Volvo, som det alltid vart.

Jaja, hursom.

Någon som vet vad kalaset kan gå på nu?

I beg to differ, volvo är inte volvo längre utan fordar. Det säger folk på biliaverkstäderna också...

Man kan helt enkelt säga som så att alla bilar tenderar att gå sönder förr eller senare och framvagnarna idag är definitivt inte lika hållbara som de var för 20 år sedan, alternativt har de inte uppgraderats i tillräcklig omfattning i takt med att däckdimensionerna blivit grövre och grövre - 205/55-16 är standard idag, skrattretande egentligen
Citera
2012-08-07, 18:37
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
I beg to differ, volvo är inte volvo längre utan fordar. Det säger folk på biliaverkstäderna också...

Man kan helt enkelt säga som så att alla bilar tenderar att gå sönder förr eller senare och framvagnarna idag är definitivt inte lika hållbara som de var för 20 år sedan, alternativt har de inte uppgraderats i tillräcklig omfattning i takt med att däckdimensionerna blivit grövre och grövre - 205/55-16 är standard idag, skrattretande egentligen

Problemet är snarare att förr i tiden kunde man inte simulera och räkna lika bra som man kan nu för tiden (datorer). Därför är framvagnar idag mer komplicerade och mer "slimmade". Man fick helt enkelt överdimensionera framvagnen i stället.
Citera
2012-08-07, 18:40
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Problemet är snarare att förr i tiden kunde man inte simulera och räkna lika bra som man kan nu för tiden (datorer). Därför är framvagnar idag mer komplicerade och mer "slimmade". Man fick helt enkelt överdimensionera framvagnen i stället.

Med påföljd att de höll längre än ett par tusen mil...

Jag hävdar bestämt att de är avsiktligt underdimensionerade idag och besiktningens statistik talar för att jag har rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in