Försökte skriva en så tydlig rubrik som möjligt, det gick ju sådär..
Är totalt noob när det kommer till moppemek, så var snäll mot mig!
Har en kina-moppe. Denna hade stått stilla några månader när jag köpte den och de hade gjort missen att låta tanken vara knappt halvfull. Resultatet blev såklart rost i tanken.
För att förebygga problem så satte jag på ett extra bränslefilter (sitter bränslekran med vakuum). Jag tappade ur all bensin och fyllde på ny fräsch med en lite rejälare skvätt k-sprit.
Då blev det nya problem. Den släpper inte vakuumet, vilket innebär att den forsar fram bensin även när moppen är avstängd. Läste då någonstans att man inte ska sätta på extra filter eftersom de då flödar..
Rycker jag vakuumslangen, så släpper den bara ut den mängd som ligger kvar i filtret.
Bör jag plocka bort det extra filtret igen (byta ut hela bensinslangen)? Eller felar det någon annanstans?
Har just plockat av bensinkranen för att rengöra den och det filter som sitter där.. Hur vet man att kranen är ok i övrigt? Har fattat så mycket som att det inte kommer någon bensin alls om membranet är kasst, men kan det bli motsatt fel med, dvs att den trycker ut mer soppa än den ska?