2012-08-07, 14:39
Medlem
BenfriFalafels avatar
Hade du, om du fått reda på att du var döende, kunnat tänka dig att göra en radikal handling för att (i dina ögon) försöka förbättra Sverige?

Om du svarade 'ja' till ovan, hur hade Du velat förbättra Sverige, av vilken anledning, samt vilket/vilka hade ditt/dina mål varit?

Jag har själv funderat på detta ett tag och kommit fram till att jag mycket väl skulle kunna utföra en sådan handling om jag haft resurserna till det. Dock hade jag inte (som Breivik gjorde) skadat oskyldiga landsmän.

Jag hade försökt förbättra Sverige genom att förändra den invandringspolitik som idag förs. Anledningen till detta är att Sverige idag mestadels tar in IQ-befriade asylsökande somalier (och liknande pack) som enbart försämrar vårt samhälle och vår välfärd. Det optimala hade, i mina ögon, varit om Sverige stoppade all invandring av IQ-befriat pack och enbart tillät arbetskvalificerad invandring tills vårt samhälle hade återhämtat sig.

Vilket/vilka mina mål hade varit är svårt att säga, men självklart hade de haft någon koppling till invandringspolitiken. Förmodligen hade jag sprängt en av migrationsverkets lokaler med en tidsinställd bomb för att underhålla polisen och därefter brytit mig in i riksdagen under en samling och avrättat alla politiker som tillåter att denna bisarra invandringspolitik förs.

Vad hade Du gjort?

EDIT: Jag vore tacksam om ni inte diskuterar hur fel det är att mörda oskyldiga ungdomar. Vänligen diskutera det fetstilta ovan.
Senast redigerad av BenfriFalafel 2012-08-07 kl. 15:34.
2012-08-07, 14:54
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenfriFalafel
Hade du, om du fått reda på att du var döende, kunnat tänka dig att göra en radikal handling för att (i dina ögon) försöka förbättra Sverige?

Om du svarade 'ja' till ovan, hur hade velat förbättra Sverige, av vilken anledning, samt vilket/vilka hade ditt/dina mål varit?

Jag har själv funderat på detta ett tag och kommit fram till att jag mycket väl skulle kunna utföra en sådan handling om jag haft resurserna till det. Dock hade jag inte (som Breivik gjorde) skadat oskyldiga landsmän.

Jag hade försökt förbättra Sverige genom att förändra den invandringspolitik som idag förs. Anledningen till detta är att Sverige idag mestadels tar in IQ-befriade asylsökande somalier (och liknande pack) som enbart försämrar vårt samhälle och vår välfärd. Det optimala hade, i mina ögon, varit om Sverige stoppade all invandring av IQ-befriat pack och enbart tillät arbetskvalificerad invandring tills vårt samhälle hade återhämtat sig.

Vilket/vilka mina mål hade varit är svårt att säga, men självklart hade de haft någon koppling till invandringspolitiken. Förmodligen hade jag sprängt en av migrationsverkets lokaler med en tidsinställd bomb för att underhålla polisen och därefter brytit mig in i riksdagen under en samling och avrättat alla politiker som tillåter att denna invandringspolitik förs.

Vad hade Du gjort?

Fan vad wierd att du skapar denna tråd! Har gått och haft exakt samma tankar i huvudet i flera år. Att om man ändå vet att man ska dö inom t.ex. 3 månader i cancer så är det bara att åka ut i random förort och kötta
2012-08-07, 14:56
Medlem
Zevuss avatar
Haha bra tråd. Jag hade nog siktat på Reinfeldt eller Annie Lööf.
2012-08-07, 15:03
Medlem
VenomXs avatar
Javisst, är det ändå kört med livet inom en kort tid så absolut, varför inte.

Däremot skulle jag ALDRIG nånsin ge mig ut och avrätta "oskyldiga" civila ungdomar och andra obeväpnade och mer eller mindre skötsamma (får man förmoda) medborgare som på Utöya. Isåfall låg det nog mycket närmare tillhands att ge sig in på närmaste kriminella motorcykelklubb eller liknande och gå bärsärk där istället

Jag skulle i vilket fall som helst bara söka upp personer som jag vet i personligaste grad gjort något jävligt fult, och kanske även fått (i mitt tycke) för svagt straff för det, om de åkt dit överhuvudtaget dvs.

Att bara skjuta folk för de åsikter de har som Breivik - nej, det är inte bara jävligt fegt och omanligt så in i helvete, men leder heller inte till några förbättringar i samhället eftersom den sortens gärningar bara gör att landets sympatier FÖR de som avrättades stärks, och även MOT det som gärningsmannen står för så det är bara att skjuta sig själv i foten att göra så.
2012-08-07, 15:15
Medlem
Nej, aldrig.

Men vad jag hade gjort skulle varit att se den här filmen: http://www.youtube.com/watch?v=GEFj0Pngu_E
Den handlar precis om det som ni diskuterar om.
2012-08-07, 15:16
Medlem
nicodeas avatar
Jag skulle aldrig kunna mörda ungdomar som han gjorde.
Men däremot skulle jag gärna göra ett försök att spränga plenisalen när den är fullsatt.
2012-08-07, 15:19
Medlem
BenfriFalafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Däremot skulle jag ALDRIG nånsin ge mig ut och avrätta "oskyldiga" civila ungdomar och andra obeväpnade och mer eller mindre skötsamma (får man förmoda) medborgare som på Utöya. Isåfall låg det nog mycket närmare tillhands att ge sig in på närmaste kriminella motorcykelklubb eller liknande och gå bärsärk där istället

Jag håller helt och hållet med dig.
Att visa sitt missnöje genom att ge sig på oskyldiga ungdomar är helt fel!
2012-08-07, 15:24
Medlem
BenfriFalafels avatar
Jag har nu uppdaterat trådstarten.

Vad jag vill ska diskuteras är det fetstilta, inte hur fegt det är att döda oskyldiga ungdomar.
2012-08-07, 15:25
Medlem
drlinkps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rushgoon
Nej, aldrig.

Men vad jag hade gjort skulle varit att se den här filmen: http://www.youtube.com/watch?v=GEFj0Pngu_E

Såld! Den filmen tänker jag se, tack för tipset

För att svara på TS fråga, nej. Det vore kanske lite frestande att göra upp med nån gammal ovän typ, men jag har min familj och ett rykte att tänka på. Skulle inte vilja ses som någon psykfall även om jag bara hade en kort tid kvar. Dessutom skulle jag få ut mycket mer lycka på andra sätt, till exempel åka runt och se världen.
2012-08-07, 15:26
Medlem
Skulle aldrig kunna göra en sådan sak att döda en hel hög med oskyldiga människor. Dock om jag fick reda på att jag hade en vecka kvar att leva hade jag hämnats på personer jag blivit illa behandlad av eller rent av tycker illa om. Den första jag skulle avrätta är grannen som har en hund som skäller nästan konstant runt kl. 9 på morgonen och avbryter min morgonsömn, och grannen säger inte ens till hundjäveln. Det är en person som ligger högt på min avrättarlista!
2012-08-07, 15:29
Bannlyst
Hade nog bara gått ut på gatan och döda så många negrer jag hinner innan polisen tar mig
2012-08-07, 15:30
Medlem
BenfriFalafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rushgoon
Nej, aldrig.

Tack för tipset!
Kommer definitivt att se den.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in