Citat:
Ursprungligen postat av
Kev88
Hej! Jag tänkte bara höra vad era erfarenheter är av detta? Lan man tadet dagligen i flera månader utan några problem eller bör man skippa det ett par dagar i veckan. Har det någon interaktion med SSRI? Sen undrar jag om det är det lagligt i Sverige? Jag hittar nämligen ingen återförsäljare av det inrikes. Så om ni vet en bra så får ni gärna dela med er.
Alla utom Piracetam och Phenibut är lagliga i Sverige. Båda dessa är dock läkemedelsklassade, inte narkotikaklassade.
Normalt tar man en stack i en månad, och sedan byter man. Tar nootropil, nsi-189, Ashwagandha, l-theanine , koffein och Lions mane dagligen. Byter nootropil och nsi-189 mot något annat varje månad, men behåller grundstacken. Inga interaktioner med SSRI så länge du håller dig borta från Johannesört. Backa gärna upp med en bra multivitamin, jag gillar Mivitotal!
Resultatet hittills: kunnat sluta med SNRI, minskat pregabalin och Alprazolam med hälften. Bättre minne, lokalsinne, libido, motivation och koncentration. Sover mindre, men bättre.
Har kört på de flesta nootropicss, kolla upp dem på PubMed innan användning. PubMed innan reddit är en ganska bra grundregel.
Starta med allergiitest (mikrodos), ät mycket ägg, eller ta ett cholintillsskott om du vill slippa huvudverk. Skippa de extremt specifika racetamerna (t.ex. facoracetam.).
En bra startpunkt är Coluracetam, som går på sinnena. Kul i början när världen är i 4k.grym att ha sex på också. Om du får erektionsproblem plocka bort Ashwagahanda, och får du magproblem så ta bort Lions Mane.
Shoppar får vi inte diskutera, men google är din vän.