Citat:
Ursprungligen postat av
gagglebusy
Någon här inne som kan ge sitt långsiktiga utlåtande efter en längre tid med piracetam? Jag tog denna substans i ett halvår ungefär, runt år 2012 när filmen Limitless med Bradley Cooper just släppts och smartdrugs blivit ett populärt koncept.
De första månaderna var mitt långtidsminne och korttidsminne avsevärt förbättrat. Dessutom blev jag snabbare både i tanken och verbalt. Efter en tid klingande effekterna av och blev mest trött och skallen och presterade i det närmaste sämre på tentorna än innan.
Piracetam är ett läkemedel framtaget av ryska forskare med syftet att behandla bl.a. parkinsons och är inte ens narkotikaklassad. Det säger någonting om Piracetam. Glöm aldrig det ungdomar.
För att boosta det kognitiva, fokus och uppvaknande har jag använt många olika preparat:
- piracetam, aniracetam, coluracetam, phenypiracetam, oxiracetam, pramiracetam
- noopept
- modafinil, flmodafinil
Det har jag testat under ett år, och har försökt hålla mig vid ett preparat, så att kroppen kan assimilera ett i taget.
Kan säga såhär:
- piracetam (original rysk) funkat bra under 3 dagar, sedan försvann effekten. Effekten var första dagen markant, sedan har det minskat, även om jag pausade.
- aniracetam, oxiracetam - nästan placebo
- coluracetam - inget
- pramiracetam - mår illa
- phenylpiracetam - fantastisk effekt en dag, hoppade över en dag, sedan blev det siså...
- Noopept: borde funka marginellt, men man ska ta under mkt lång period (typ 3 månader).
- alla *finil varianter: mår illa.
Som sagt: mycket blandade effekter, spenderade mycket för att hitta en lösning, men till slut allt slängde jag.
Inte värt.
Det som nu funkar är mikrodosering av LSD + medicinska doser av amfetamin. Mindre strul, mindre kostnader, funkar alltid.