2012-08-05, 13:38
Medlem
Har sedan länge velat lägga pengar på mitt konto, men har hört att swedbank tar ej emot kontanter längre i kontoret där jag bor samt i övriga städer. Hur ska jag gå till väga att lägga in ungefär 5,000kr per månad.

Är för närvarande student och vill inte gå in närmare på hur jag fått pengarna. Kan jag bli av med pengarna eller bli ifrågasatt ifall jag lägger in 5,000kr/mån under ett halv år?
Citera
2012-08-05, 14:01
Medlem
BigFatCones avatar
Kolla om ditt lokala kontor har en insättningsmaskin nånstans.
Citera
2012-08-05, 14:06
Medlem
k4d9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leprachunx
Har sedan länge velat lägga pengar på mitt konto, men har hört att swedbank tar ej emot kontanter längre i kontoret där jag bor samt i övriga städer. Hur ska jag gå till väga att lägga in ungefär 5,000kr per månad.

Är för närvarande student och vill inte gå in närmare på hur jag fått pengarna. Kan jag bli av med pengarna eller bli ifrågasatt ifall jag lägger in 5,000kr/mån under ett halv år?

Borde väl finnas insättningautomater? https://www.flashback.org/t1746617

Det är så pass lite pengar att jag tror inte du behöver "tvätta dom" men lita inte på mina ord, kan inte mycket om sånt.

Sätt in 30k efter ett halvår istället? Eller använd dina kontanter till det du kan betala kontant (och låt anda inkomster ligga kvar på kontot)
Citera
2012-08-05, 14:20
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k4d9
Sätt in 30k efter ett halvår istället? Eller använd dina kontanter till det du kan betala kontant (och låt anda inkomster ligga kvar på kontot)

Fast de frågar på belopp över 10k.

Jag tror inte det är något fara om du sätter in 5k i ett halvår. Gör det lite oregelbundet och använd även tipset med att betala kontant.
Citera
2012-08-05, 14:30
Medlem
Newarks avatar
ge pengar till nån kompis som behöver kontanter, så kan de istället göra en överföring från sitt konto till ditt konto på samma summa. funkar
Citera
2012-08-05, 15:40
Medlem
frank_pes avatar
Vill du bara kunna använda pengarna på ett betalkort så finns också alternativet att skaffa SpendOn hos Pressbyrån eller 7Eleven som är ett slags present / refillkort med MasterCard som du kan fylla på varje månad och är inte pengarna ärliga så är ju detta att föredra för att inte använda sitt vanliga bankkonto.
Citera
2012-08-05, 16:35
Medlem
k4d9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av project_x
Fast de frågar på belopp över 10k.

Jag tror inte det är något fara om du sätter in 5k i ett halvår. Gör det lite oregelbundet och använd även tipset med att betala kontant.
Det är mycket lättare att ljuga ihop hur man får 30k som en engångssumma än att förklara varför man sätter in lite svarta pengar då och då.
Citera
2012-08-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Kolla om ditt lokala kontor har en insättningsmaskin nånstans.

Tyvärr inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in