2011-12-20, 13:14
Medlem
Eftersom helvetesbanken Swedbank numera inte tillgodoser tjänsten att sätta in kontanta medel på sina bankkontor måste man nu sätta in pengar i en sk. insättningsautomat.

Jag skall sätta in emellan 8-11.000:- i en sådan automat, men jag kan inte finna någon i Göteborg med omnejd, någon som vet vart dessa automater finns och om de har någon spärr på hur mycket pengar man får sätta in?

Pengarna kommer från försäljning av diverse saker hemmavid och jag har inget kvitto eller dylikt som kan styrka dessa försäljningar, kommer detta avkrävas?
Citera
2011-12-20, 13:21
Medlem
10k/vecka.
Citera
2011-12-20, 13:25
Medlem
Vet någon vart det finns en automat i närheten av Göteborg?
Citera
2011-12-20, 14:54
Medlem
TCIOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krash25
Vet någon vart det finns en automat i närheten av Göteborg?

Jag mailade Swedbank nyss och frågade om insättningsautomater i Göteborg. Jag fick några exempel, i övrigt rekommenderades jag att ringa till närmaste bankkontor och fråga där.

Brahegatan, Göteborg - Brahegatan 7-9, Endast Sedlar
Wieselgrensplatsen, Göteborg - Wieselgrensplatsen 6, Mynt/Sedlar
Frölunda torg, Göteborg - Frölunda Torg, Mynt/Sedlar

Hoppas att det är till någon hjälp för dig!
Citera
2011-12-21, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TCIO
Jag mailade Swedbank nyss och frågade om insättningsautomater i Göteborg. Jag fick några exempel, i övrigt rekommenderades jag att ringa till närmaste bankkontor och fråga där.

Brahegatan, Göteborg - Brahegatan 7-9, Endast Sedlar
Wieselgrensplatsen, Göteborg - Wieselgrensplatsen 6, Mynt/Sedlar
Frölunda torg, Göteborg - Frölunda Torg, Mynt/Sedlar

Hoppas att det är till någon hjälp för dig!

Tack så mycket för informationen!
Citera
2011-12-22, 14:34
Medlem
Helt galet att kontant hanteringen håller på att försvinna!
Citera
2015-11-30, 08:59
Medlem
Ville köpa några grejor IDAG. Så tänkte jag att jag skulle vara uppe hela natten och vara vid insättningsautomaten, 7 i morse. Då är jag där just innan sju och läser på en lapp på dörren att "insättningsautomaterna kommer att öppnas först på Fredag."

Det är fan så man tapper hakan alltså. Har de inga tekniker, Bankerna tjänar ju FÖR FAN MILJARDER!! De hänvisade till SEB.

Hur blir det nu då? Kan jag sätta in pengar på SEB till Swedbank utan att ha SEB konto?

De hänvisar ju som sagt till SEB. Så då borde väl det vara möjligt. Ska fan göra en insamlingslista på att bankerna ska ha öppet på helgerna och dygnet runt tamme fan!!
Senast redigerad av Maxjohan1983 2015-11-30 kl. 09:04.
Citera
2015-11-30, 11:44
Medlem
Ahhh... det löste sig. Vart bara så irriterad när det väl hände. Och jag hade ingen koll på SEB's öppettider. Trodde de öppnade 10:00. Jag säger som min kompis brukar säga ibland... "för mycket känslor". haha.

Så jag stack iväg på SEB för ett tag sedan. Och det var ju precis samma insättningsmodell som på Swedbank. Behövde inte ens knappa in något kontonummer. Vilket jag trodde jag skulle behöva. Men den kände väl av vilka konton som var kopplade till kortet.

Nice. Nu är jag nöjd. Men det hade varit skönt att få det bortgjort i morse vid 7. Men det är väl sånt som händer ibland. Det blir problem här och där. Och allt blir inte alltid som man tänkt sig.
Senast redigerad av Maxjohan1983 2015-11-30 kl. 11:50.
Citera
2016-02-26, 21:58
Medlem
tigerrakets avatar
Kan tycka att det är löjligt att man tar bort kontanthanteringen på banker i större utsträckning. Hur många bankrån sker det i Sverige? Hur ofta får man med sig några summor?

Nu för tiden så lägger man ju pengarna i CashBox direkt.

Att man slipper allt krångel säkerhetsmässigt tror jag inte så mycket på. Du har ju fortfarande bankboxar, samt dessa automater som tar emot växel, och de fantastiska insättningsautomaterna. Pengarna förflyttar ju inte sig magiskt till en värdedepå.
Citera
2016-02-29, 11:39
Medlem
bufvenbergs avatar
Hur fungerar insättningsautomater. Kommer pengarna in på kontot direkt eller tar det ett par dagar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in