• 1
  • 2
2012-08-05, 13:11
Medlem
Ni som har koll på hur det rankas i fängelset mellan dessa brott.

1a plast Mord på barn

2a plats Pedofili

Delad 3e plats Mord på kvinna, Sadistik djurplågare, Våldtäktsman

4e plats Kvinnomisshandel

vilken av brotten ser de värst på o vilken lindrigast på?
Citera
2012-08-05, 13:19
Medlem
sebastian66s avatar
1-3 sätts ju i speciella fängelser pga dom inte direkt är omtyckta.
Tänk lite logiskt att sätta in 1 person som har mördat tex hela sin familj inkl 2 små barn.
Vad tror du sker??Jo du kan ju ana sen fattar jag inte egentligen varför det är så viktigt att kategorisera dvs skriva vem som rankas sämst??
Citera
2012-08-05, 14:03
Medlem
Drdeoos avatar
Mord. Mord på homo sapiens är värst
Citera
2012-08-05, 14:16
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronobergspolisen
Ni som har koll på hur det rankas i fängelset mellan dessa brott.

1a plast Mord på barn

2a plats Pedofili

Delad 3e plats Mord på kvinna, Sadistik djurplågare, Våldtäktsman

4e plats Kvinnomisshandel

vilken av brotten ser de värst på o vilken lindrigast på?

Du säger "ni som har koll", jag har ingen koll alls på hur det ser ut men får jag komma med en gissning?

För mig känns det nästan självklart att Pedofiler och kvinnomisshandlare hamnar högst upp på listan då mord ändå gör att personerna som utsatts slipper lida resten av sitt liv medan barn som utsatts för pedofiler eller misshandlade kvinnor förmodligen mer eller mindre är förstörda för resten av sitt liv rent psykiskt.

Våldtäktsmän ligger nog på andra plats, dock tror jag inte att djurplågare ligger så högt upp trots allt, känns bara som det

Det var mina gissningar
Citera
2012-08-05, 15:55
Medlem
phille21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Mord. Mord på homo sapiens är värst

Du har inte en jävla aning. Vi andra som har stenkoll (dvs sett på TV-serier som Prison Break och OZ) vet att det är småbrotten som gör dig lägst rankad i fängelset. Personer mer grövst brott har högst ställning och kan därför använda de som ännu inte bevisat sig tillräckligt brottsligt, till att vara deras bitches.
Citera
2012-08-05, 15:57
Medlem
provocative77s avatar
Frågeställningen är totalt meningslös då dagens fängelser är uppdelade efter vilka brott man begått.
Sedan finns det vissa brottslingar som automatiskt hamnar lägst i rangordningen. Tänker i första hand på Hagamannen o Englas mördare. Har glömt namnen på dem. Men de är hatade av alla, inte pga brotten de begick utan hur de begick dem.
Citera
2012-08-05, 16:15
Medlem
Nohulos avatar
Vad menar ni med uppdelning på fängelserna? T.ex. mördare på ena sidan anstalten och pedofiler på andra?
Citera
2012-08-05, 16:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nohulo
Vad menar ni med uppdelning på fängelserna? T.ex. mördare på ena sidan anstalten och pedofiler på andra?
Nej, sexualbrottslingar sitter på specialenheter - dvs man blandar inte dem med normalpopulationen på kåkarna för de riskerar att råka illa ut - i synnerhet pedofiler måste skyddas från övriga.

Kåkarna i övrigt är uppdelade på säkerhetsklass och placering görs efter strafftid och vilka behov den intagne har och hur planeringen ser ut i övrigt.
Citera
2012-08-05, 16:27
Medlem
Hur är det med kannibaler?
Citera
2012-08-05, 16:31
Medlem
waskarNs avatar
Polischefen som våldtog och var pedofil om jag inte mins fel är nog inte särskilt populär i fängelset
Citera
2012-08-05, 17:18
Medlem
donaukinds avatar
Vet att våldtäksmän och pedofiler får rätt gott om stryk i fängelser. Tror inte djurplågare/knullare är så poppis heller...
Citera
2012-08-05, 17:21
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nohulo
För att förklara enklast.
De sätter inte mördare tillsammans med inbrottstjuvar.
Sätter inte heller Göran Lindberg på Kumla
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in