Det är så att jag har gått runt med utslag i ansiktet i cirka 6 månader nu och det kliar något djävulskt.
Om jag kliar för mycket så blir det rivsår på utslaget, men om jag låter bli att klia så bleknar det och så uppstår det en blekvit färg, nästan som pigmentförändring.
Om någon varit med om något liknande så skulle det vara jättesnällt om ni berättar hur ni bar er åt.
Blir helt galen på detta kliandet nu!!
Här kommer ett gäng bilder:
Oh vad glad jag blir när jag hör detta.
Har du egna erfarenheter av detta? I så fall, hur blev du av med det?
Jag ska ta kontakt med läkare denna veckan som kommer, men det är psykiskt jobbigt med sånna här utslag som man inte får bort på länge .
Har haft psoriasis sen 1975 så de blir typ 37 år. Men träffat en del med dina problem vet iaf att
att smörja sig med mjukgörande salav ca 2-3 ggr om dan kan funka. Finns även olika bad man kan få på HUD avd på sjukhus & ev solning kan funka. Men försök att INTE använda kortison salvor då
din hud blir förstörd av detta. Kan rekomender MINIDERM kräm som mjukgörande går snabbt in i huden utan att de blir för kladdigt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!