• 1
  • 2
2012-08-07, 05:46
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Mjau bltmat r ett billigt skitfoder - men det vet du skert redan.

Min frra utekatt fick det som komplement till det den fngade sjlv. Min nya katt vgrar ta det.

Billigt som sagt - men bra som foderstat.
Mjau bltmat slr vilket torrfoder som helst, fast visst finns det bttre. Smre bltmat ocks.
Torrfoder finns inget som r acceptabelt ht annat n som godis.

Katter fr man lirka med ibland ungefr som ungar som fredrar donken framfr riktig mat.

Nej, billigt skitfoder hller jag inte med om, snarare high end i matbutiken.
Fr vrigt hller jag p mer med BARF nu, som du kanske sg.

Det hr r alltfr ot, ska vi diskutera torrfoder pros och cons s r min gamla trd bttre.
Till ts kan jag sga att lidl kan vara billigt. Torrfoder r samma skit oavsett, s anvnd det sparsamt som godis s gr det nog p ett ut.
Citera
2012-08-07, 05:51
Avstngd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Mjau bltmat slr vilket torrfoder som helst, fast visst finns det bttre. Smre bltmat ocks.
Torrfoder finns inget som r acceptabelt ht annat n som godis.

Katter fr man lirka med ibland ungefr som ungar som fredrar donken framfr riktig mat.

Nej, billigt skitfoder hller jag inte med om, snarare high end i matbutiken.
Fr vrigt hller jag p mer med BARF nu, som du kanske sg.

Det hr r alltfr ot, ska vi diskutera torrfoder pros och cons s r min gamla trd bttre.
Till ts kan jag sga att lidl kan vara billigt. Torrfoder r samma skit oavsett, s anvnd det sparsamt som godis s gr det nog p ett ut.
Jag tog bort mitt inlgg.

Du r fanatiker - och det fr du grna vara.

Jag tycker du br frst att olika foder passar olika katter och olika gare - och det r inte s petigt som du vill gra gllande.

En del katter lever lnga liv p det du hvdar r skitfoder - min vninnas katt r i r 19 r gammal och still going strong. Uppenbarligen r inte fodret ddligt p ngot vis.
Citera
2012-08-07, 09:18
Medlem
Nu ville ts ha tips p billigt och bra torrfoder, inte om vilken mat som var bst i allmnhet! Trdar om vilket foder allmnt som r bst finns det redan massor p, s d kan ni fortstta skriva dr istllet...

Till ts; g till en djuraffr, de kan tipsa p ett foder som kan passa din katt och till ett skapligt pris. Dr brukar ocks de olika mrkena ge smakgaranti, s ter inte katten kan du f pengarna tillbaka. Frga efter det Tnk p att priserna kan vara lite hgre i en djuraffr n p vanlig mataffr, men d r fodret av bttre kvalitet ocks (sjlvklart inte som mjukmat eller barf, men det hr inte hit just nu).
Citera
2012-08-07, 09:34
Medlem
elektronikfreaks avatar
Jag har flera katter, utomhuskatter p sommaren o mestadels innekatter vintertid, o jag kper kattmat p oB. SPAR My Cat fullkost fr katter i 2 kg psar fr ca 40 kronor o burkar... mina katters favorit r SPAR My Cat med kyckling 400 grams burkar... mestadels fr 2 burkar fr en tia.

Kattmat som ger friska o starka katter.
http://forumbilder.se/images/bc201293341AM03ef.jpg
Citera
2012-08-07, 09:41
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arran
Nu ville ts ha tips p billigt och bra torrfoder, inte om vilken mat som var bst i allmnhet! Trdar om vilket foder allmnt som r bst finns det redan massor p, s d kan ni fortstta skriva dr istllet...

Till ts; g till en djuraffr, de kan tipsa p ett foder som kan passa din katt och till ett skapligt pris. Dr brukar ocks de olika mrkena ge smakgaranti, s ter inte katten kan du f pengarna tillbaka. Frga efter det Tnk p att priserna kan vara lite hgre i en djuraffr n p vanlig mataffr, men d r fodret av bttre kvalitet ocks (sjlvklart inte som mjukmat eller barf, men det hr inte hit just nu).
Snarare r priserna i djuraffrerna skyhgt mycket hgre n vad det r i ex lgprisbutiker som oB. Men bttre? Icke sa nicke... har under flera rtionden experimenterat med mina egna katter o fodret i djuraffrerna r INTE dligt men det r kanske fyrdubbla priserna mot i lgprisutiker.
Citera
2012-08-07, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Snarare r priserna i djuraffrerna skyhgt mycket hgre n vad det r i ex lgprisbutiker som oB. Men bttre? Icke sa nicke... har under flera rtionden experimenterat med mina egna katter o fodret i djuraffrerna r INTE dligt men det r kanske fyrdubbla priserna mot i lgprisutiker.

Jo det finns bra mycket bttre i djurbutiker n p &B. Bra mycket bttre Men nu var det ju OT dock.
Citera
2012-08-07, 21:37
Medlem
Ang bltmat detta fr hon dagligen, tidigare t hon sheba drefter mjau nu r hon mest inne p att ta tonfisk samt rkor. Katten fr ven kattmjlk.

On topic: som sagt brit Care var det mrket de rekommenderade i djuraffren, tjejen var dr idag igen och snackade med dem och de vidhll att det var att rekommendera Brit Care. Verkar mjligt att det r ngot kedjan (djurmagazinet) har ftt direktiv att rekommendera frn centralt hll vem vet de kanske har bra marginaler p produkten. Butiksbitrdet sa att hennes egna katt fr brit Care.

Jag kpte iaf IAMS d katten tidigare ftt smakprov drifrn som hon gillade, butiksbitrdet sade att det var bra foder hon menade p att allt frn djuraffren r bra foder, ngot jag finner underhllande. sikter om IAMS?

Min katt gillar inte kyckling varken den vi ter eller bltmat/torrmat.
Citera
2012-08-08, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwistOfFate
Ang bltmat detta fr hon dagligen, tidigare t hon sheba drefter mjau nu r hon mest inne p att ta tonfisk samt rkor. Katten fr ven kattmjlk.

On topic: som sagt brit Care var det mrket de rekommenderade i djuraffren, tjejen var dr idag igen och snackade med dem och de vidhll att det var att rekommendera Brit Care. Verkar mjligt att det r ngot kedjan (djurmagazinet) har ftt direktiv att rekommendera frn centralt hll vem vet de kanske har bra marginaler p produkten. Butiksbitrdet sa att hennes egna katt fr brit Care.

Jag kpte iaf IAMS d katten tidigare ftt smakprov drifrn som hon gillade, butiksbitrdet sade att det var bra foder hon menade p att allt frn djuraffren r bra foder, ngot jag finner underhllande. sikter om IAMS?

OT: Tonfisk och rkor r vldigt salt, s ge det vldigt sllan i s fall. Urinsten p katt r inte kul
OnT: Bitrdet kan ju inget annat sga n att allt r bra foder sklart. Jag har inte s mycket sikter om IAMS jmfrt med ngot av de andra mrkena i samma klass, det r samma sak typ. Brit Care verkar ju vara ngot liknande.
Citera
2012-08-08, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwistOfFate

Det r svrt att egentligen ge frslag, fr katter gillar olika mat. Mina t.ex. ratade Iams totalt Det enda man kan gra r att prova sig fram. Sedan varierar priserna ven i en djuraffr, s det gr att frga efter det ocks om man vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in