• 1
  • 2
2012-08-04, 21:01
Medlem
God kväll!

Skriver detta inlägg från en sketen HTC Wildfire S. Det är dags att byta mobil.
Det jag letar efter är följande:

(+)hyfsat billig, 2500 kr är taket.
(+)bra skärm (inte pixlig)
(+)bra batteritid
(+)ska inte lagga vid vanligt användande. Ser alltså inte på film, kanske spelar lite Angry Birds. Annars inget tungt.
(+)gärna tålig, då mina två senaste mobiler har knasat efter ett fåtal tapp i marken.
(+)liten, få plats i fickan utan att vara bullig och utstickande.

Jag har funderat på detta ett tag nu, och kommit fram till 3 tänkbara kandidater:

SE Xperia Ray - mest funktioner för pengarna, bra prestanda/funktioner, dock från 2011 och inte tålig
Sony Xperia Go - oerhört tålig mobil, bra prestanda/funktioner, dock tvekan om skärmen? och dyr
Sony Xperia Tipo - liten och nätt, dock lite bullig. billig som fan, men har inte tålig. tvekan om skärmen och prestanda?

Förslag? Är det något jag fått om bakfoten? Någon mobil som jag råkat glömma?
Citera
2012-08-04, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av txc0
God kväll!

Skriver detta inlägg från en sketen HTC Wildfire S. Det är dags att byta mobil.
Det jag letar efter är följande:

(+)hyfsat billig, 2500 kr är taket.
(+)bra skärm (inte pixlig)
(+)bra batteritid
(+)ska inte lagga vid vanligt användande. Ser alltså inte på film, kanske spelar lite Angry Birds. Annars inget tungt.
(+)gärna tålig, då mina två senaste mobiler har knasat efter ett fåtal tapp i marken.
(+)liten, få plats i fickan utan att vara bullig och utstickande.

Jag har funderat på detta ett tag nu, och kommit fram till 3 tänkbara kandidater:

SE Xperia Ray - mest funktioner för pengarna, bra prestanda/funktioner, dock från 2011 och inte tålig
Sony Xperia Go - oerhört tålig mobil, bra prestanda/funktioner, dock tvekan om skärmen? och dyr
Sony Xperia Tipo - liten och nätt, dock lite bullig. billig som fan, men har inte tålig. tvekan om skärmen och prestanda?

Förslag? Är det något jag fått om bakfoten? Någon mobil som jag råkat glömma?

utan tvekan nya iphone 5 som kommer sept okt, bind abb hos halebop 12 mån så får du den för ca 3000:-.
Citera
2012-08-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandstrandsbiffen
utan tvekan nya iphone 5 som kommer sept okt, bind abb hos halebop 12 mån så får du den för ca 3000:-.
Jag hoppas du var ironisk..

Jag skulle rekommendera en Ray eller att du köper en begagnad s2 (om du står ut med storleken).
Citera
2012-08-04, 23:19
Bannlyst
Jag använder en Windows Phone - Nokia lumia 900

Dom har ett såkallat "Gorilla glas", alltså hållbart glas.
Jag tappade den en gång för inte så länge sedan, den flög ner på en stentrapp och sedan typ studsa ner för alla trappsteg(4-5 st) utan en skråma på skärmen eller andra visuella skador, inga inre skador heller så vitt jag märkt.

Bra batteritid
Inte allt för dyr.
Dock inte så många apps än då windows phone är ganska nytt.
Enkel att navigera med
Snygga looks - teman osv.
VÄLDIGT bra högtalare i dom, man kan få mycket högt ljud utan att det låter slitet.
Stor skärm
Bra videokvalité i videospelaren

Denna rekommenderas verkligen!
Citera
2012-08-05, 00:00
Medlem
mask.i.ns avatar
Citat:
Aldrig i livet att du får telefonen för 3000 kr!
Citera
2012-08-05, 12:21
Medlem
Citat:
Nej, ingen iPhone. Om du läser första inlägget ser du dessutom att mitt pristak ligger på 2500:-
Citat:
Ursprungligen postat av 132
Jag hoppas du var ironisk..

Jag skulle rekommendera en Ray eller att du köper en begagnad s2 (om du står ut med storleken).
S2 är för stor i mitt tycke. Hur ser du på Xperia Ray vs Xperia Go?
Citat:
Ursprungligen postat av manzey
Jag använder en Windows Phone - Nokia lumia 900

[text]

Denna rekommenderas verkligen!
Vill helst ha Android. Lumia 900 är bullig/stor och kostar dessutom runt 4 lax.

FÖRTYDLIGANDE: Pristaket är 2500 SEK. Inga begagnade mobiler. Det jag främst letar efter är 1) slank liten mobil, 2) "ok" prestanda 3) helst tålig, i den ordningen.
Citera
2012-08-05, 14:06
Medlem
Ingen av er verkar ha bra förslag.

Av de tre du nämnde skulle jag rekommenderat Xperia Go, annars kan man hitta bra mobiler på blocket

Här ser man:
Xperia Go 2000:- sparar ca 500 spänn dock

bara för att
IPhone 4, 16 GB 2500:- låst till telenor, men man kan ringa och säga att han får 2500 om han låser upp den

Samsung Galaxy S2 2500, buda ett par hundra kronor mindre
Senast redigerad av foralder84 2012-08-05 kl. 14:14.
Citera
2012-08-06, 01:29
Medlem
T5Racings avatar
Har haft en Xperia ray saknar den lilla mobilen ibland .

Enda nackdelarna personligen me Ray:en

Inte de bästa batteriet

Endast vanliga hörlurar funkar till den då man uppdatera till 4.0 ( måndags ex )

Men fördelarna väger upp de ++++

Kristallklar skärm
Smidig
Håller även om man tappar den i backen
Citera
2012-08-06, 01:39
Medlem
jag har en samsung galaxy ace och är supernöjd!
mycket mobil för pengarna
Citera
2012-08-06, 02:02
Medlem
T5Racings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habanero85
jag har en samsung galaxy ace och är supernöjd!
mycket mobil för pengarna

Snegla på en innan ja köpte min galaxy nexus . kostar 1499 kr sen att ja fick en galaxy nexus för 1 kr mer gör de hela ännu bättre
Citera
2012-08-06, 02:28
Medlem
Jag tycker att Samsung galaxy Ace II är en bra mobil, med dual core processor (som Xperia go), mer RAM minne (786 mb RAM vs 512 i sola), större batteri (1500 mAh i ace II vs 1305 mAh i xperia go) och dessutom billigare. Se http://www.gsmarena.com/compare.php3...&idPhone2=4782 förresten
Senast redigerad av dabaus123 2012-08-06 kl. 02:31.
Citera
2012-08-06, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foralder84
Ingen av er verkar ha bra förslag.

Av de tre du nämnde skulle jag rekommenderat Xperia Go, annars kan man hitta bra mobiler på blocket

Här ser man:
Xperia Go 2000:- sparar ca 500 spänn dock

bara för att
IPhone 4, 16 GB 2500:- låst till telenor, men man kan ringa och säga att han får 2500 om han låser upp den

Samsung Galaxy S2 2500, buda ett par hundra kronor mindre
Inga beg. mobiler och inga stora mobiler. Tyvärr föll inte dina förslag mig i smaken. Dessutom verkade säljaren av Xperia Go lite skum, kolla andra annonser för samma mobil...
Citat:
Ursprungligen postat av T5Racing
Har haft en Xperia ray saknar den lilla mobilen ibland .

Enda nackdelarna personligen me Ray:en
Inte de bästa batteriet
Endast vanliga hörlurar funkar till den då man uppdatera till 4.0 ( måndags ex )

Men fördelarna väger upp de ++++
Kristallklar skärm
Smidig
Håller även om man tappar den i backen
Tackar för din input!
Citat:
Ursprungligen postat av dabaus123
Jag tycker att Samsung galaxy Ace II är en bra mobil, med dual core processor (som Xperia go), mer RAM minne (786 mb RAM vs 512 i sola), större batteri (1500 mAh i ace II vs 1305 mAh i xperia go) och dessutom billigare. Se http://www.gsmarena.com/compare.php3...&idPhone2=4782 förresten
Som sagt, prestanda är inte främst det jag är ute efter (en fin bonus dock!). Dock ser jag i jämförelsen att Xperia Go kör på dual 1 GHz medan Ace II kör med 800 MHz. Om måtten stämmer är dessutom Ace II lite större än resten av alternativet = big no-no. Dessutom har Xperia Go en fördel i och med tåligheten - mobilen ska hålla länge utan att skärmen eller någon annan del går sönder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in