2012-08-04, 20:48
Medlem
Kön: Man

Ålder: 21

Längd och vikt: 185cm , 78 kg

Smärtbeskrivning: Var gör det ont? Känns det som att smärtan är djup eller ytlig? Gör det ont någonstans då du trycker? Hur uppkom besvären, plötsligt eller successivt? Är smärtan skarp eller mer dov? Ont hela tiden eller endast vid viss aktivitet? Känns det bättre eller sämre efter träning? Vilka rörelser/övningar är det som smärtar? Var i rörelsen smärtar det? Hur länge har du haft ont? Smärtvariation över dygnet? Kan du sova? Morgonstelhet?

Har ont vid njuren, höger baksida rygg. Djup smärta, dock inte njurarna eftersom att jag har varit på ultraljud och kollat dom, itne revbenen heller. Har ont när jag vrider på överkroppen och reser mig upp efter att ha böjt mig framåt. Får jätteont efter träning framförallt. Gör inte ont när man trycker om man inte trycker väldigt hårt precis under revbenskanten ganska nära ryggraden. Annars är det en konstant väldigt nätt smärta.

Har haft ont i tre månader nu. Sjuktgymnast trodde att det var en skada på muskelfästet i quadratus lumborum, men nu när det har gått så långt tid vet han inte längre.

Träning: Innan skadan tränade jag thaiboxning 3ggr/vecka. Skadan kom ganska plötsligt, jag fick ont dagen efter en träning.

Medicin: Åt ipren de första dagarna direkt efter jag fick ont.

Provocerar hostning/nysning/krystning dina besvär i ryggen? Nej
Domningar i ben eller fötter? Nej
Svårighet att gå på tå eller häl? Nej
Domning i underliv? Nej
Påverkan på blåsa/tarm (svårt att hålla tätt eller tömma)? Nej

Har du redan fått diagnos och/eller behandling? Har du påbörjat någon form av rehabträning och i sånt fall vad ha skett? Gjort stretchöcningar som sjukgymnasten visade, men inget resultat.

Någon som vågar sig på en diagnos ?
Citera
2012-08-04, 23:48
Medlem
RazorTongues avatar
Gallsten/stenar kanske? Om de inte har kollat gallan så vore det nog en bra idé.
Citera
2012-08-05, 00:16
Medlem
Frågadie läkare om det men hon trodde inte att det var det eftersom att jag hade ungefär lika ont hela tiden och att kisseriet fungerade 100%
Citera
2012-08-05, 00:24
Medlem
RazorTongues avatar
Gallsten har inte med urinen att göra.
Citera
2012-08-05, 01:55
Medlem
Jo, men efter tre månader så ska man ha pissar ut sin gallsten, vad jag förstod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera