Citat:
Ursprungligen postat av cybergX
Vad ligger en normal ingångslön på som nyexad om man kommer från PA-programmet? Vårt bolag arbetar inom en helt annan bransch och den kan jag såklart väl angående löner men har dålig koll på personal-branschen som sådan avseende löner.
Nu brukar ju studenter har en tendens att övervärdera sig själva ganska kraftigt.
Men jag skulle säga att om det handlar om rent administrativt arbete, så titta på vad övrig admin-personal har i lön. Räkna ut timpenning och betala runt 80% av det. Ta inte i för mycket så den du tar in får en chock sedan om du erbjuder månadslön.